Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C4 grand Picasso 2,0 150KM - 2.0HDI 150KM Za wysokie ciśnienie doładowania turbo

13 Sie 2019 21:03 699 6
  • Poziom 12  
    Jak jadę spokojnie to auto jedzie poprawnie. Lecz jak zacznę gwałtownie rozpędzać je to przy zmianie na 5 czasami 6 bieg wyskakuje "awaria silnika"(100KM/H) i auto traci moc. Diagbox pokazuje "zbyt wysokie ciśnienie doładowania". Odłączyłem wężyk od gruszki turbo i podłączyłem się dużą strzykawką przy pomocy innego wężyka (strzykawka tworzy bardzo duże podciśnienie). Odciągając strzykawkę wprawiłem trzpień gruszki w ruch około 3mm. wydaje mi się że to strasznie mało że powinno być z 10mm no i przy tym jakby wydawał ciche trzeszczenie. Czy to znaczy że geometria turbo jest zapieczona? czy taki mały ruch powinien być bo np. coś blokuje go.

    Film z danymi z diagbox:
    https://megawrzuta.pl/download/a7443da2e030b3feff51c42ade518f6e.html
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    Podłączyłem pod laptopa i pokazało mi:
    1) P1496 Turbo o zmiennej geometrii.
    2) P11AA Obieg powietrza.
    3) P0238 Czujnik ciśnienia wlotu rozdzielacza.
    4) U1118 Sieć między systemowa can.
    5) P149C Turbo o zmiennej geometrii.
    6) P0234 Regulacja ciśnienia doładowania.
    7) U1318 Sieć między systemowa can.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Siemka, udało się usunąć usterkę, co było przyczyną? U mnie niestety pojawiło się to samo. Na razie wyleciał kilka razy a po zatrzymaniu wraca do normalnego trybu pracy,obawiam się jednak ze taki stan nie będzie trwał cały czas i pewnie za chwile przejdzie całkiem w tryb serwisowy. Daj znać.
  • Poziom 43  
    Geometria musi chodzic płynnie w całym zakresie ,zacznij od strzykawki jak kolega.
  • Poziom 10  
    strzykawka nie zdała testu ,podobnie jak sprawdzenie turbiny w warsztacie
    auto wróciło po 2 tyg.od mechanika
    Najważniejsze że naprawione:
    Sprawdzono, wyczyszczono i policzono za :
    - sprawdzenie i czyszczenie geometrii turbiny ( nie była potrzebna regeneracja),
    - czyszczenie rurki spływu oleju,
    - czyszczenie kolektora dolotowego - ok. 0,5 cm nagaru było,
    - czyszczenie EGR-u,
    - wymiana oleju z filtrem,

    Po tych naprawach błąd P0234 znikł,potem wymieniono jeszcze:
    - czujnik położenia siłownika zmiennej geometrii turbiny (ten na gruszce).
    Błąd P0238 znikł.

    Koszt naprawy 2.5k (1.6k koszt samej robocizny)

    Chwała za to że ostatni mechanik 4GT Wrocławski Katowice podjął się tematu i go ogarnął ,3 innych odmówiło ze względu na brak czasu,wiedzy,kiepski dostęp do kolektora i turbiny.
    Był nawet taki mechanik specjalista od turbin(VTR & Master Turbo - Kobiór), który wymienił sprawny elektrozawór turbiny na nowy i skasował 250 zeta.

    Autko śmiga jak szalone 189 KM i 405 Nm ( seria 152KM i 341 Nm)
  • Poziom 12  
    Z kąt ci się wzięło 189 KM i 405 Nm??? (zmieniałeś mapę silnika?)
  • Poziom 10  
    Tak ,V-tech oddział Katowice 4GT Wrocławski Adam
    Przed zmiana mapy wymieniłem filtr powietrza na wkład K&N i na hamowni wyszło 156 KM i 358 Nm. (seria 152 KM i 341 Nm)
    Po zmianie mapy 188,6 KM i 405 Nm