Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pytanie o Mixol w Peugeot jet force 50

fan zegar 13 Aug 2019 22:17 1476 10
  • #1
    fan zegar
    Level 6  
    Mam pytanie dla znawców jednośladów
    Sprawa wygląda tak kupiłem skuter marki Peugeot model jet force rocznik 2004 generalnie był tam silnik TSDI na wtryskach ale w skuterze został zrobiony swap na silnik C-TECH na gaźniku i nie została zamontowana pompa oleju więc trzeba robić mieszanke mixolu z benzyną i pytanie jest takie czy robienie takiej mieszanki nie wpłynie w żaden sposób na skuter i jego silnik bo nie chciał bym żeby coś uległo uszkodzeniu.
  • #2
    sylweksylwina
    Moderator of Computers service
    Jak to ktoś pompy oleju zapomniał :D
    Pewnie masz dwusuwowy silnik, do niego trzeba lać mieszankę paliwa z mixolem w celu zapewnienia smarowania.
  • #3
    fan zegar
    Level 6  
    Wiem że trzeba lać mieszankę chodzi mi o to czy nie spowoduje to jakiś uszkodzeń np gaźnik się zapcha(tak to silnik 2T)
  • Helpful post
    #4
    RafalGT2
    Level 24  
    Kolego nic sie nie stanie wiele osób usuwa dozowniki bez szkody dla silnika. I ja bym radził lać coś lepszego niż mixol, uważam go za kiepski olej jakiś Motul Castrol Bell Ray oleje lepsze skuterki mniej dymia nie zarzucaja tak świecy itd
  • #5
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Silnik w Jetforce posiada łożyska wału korbowego smarowane olejem z dozownika. Od króćca (zaworka) idzie kanał w płaszczyźnie styku karterów z cylindrem, dalej kanałami wierconymi do łożysk wału korbowego. Takie rozwiązanie stosowało m.in. Suzuki w silnikach Morini do skuterów. Nie należy więc usuwać dozownika i przechodzić na mieszankę gdyż doprowadzi do szybszego zużycia łożysk głównych wału korbowego. Jeżeli konieczne jest usunięcie dozownika, to konieczne jest oddanie karterów do obróbki w celu utworzenia typowych kanałów do smarowania łożysk.
    Natomiast olej Mixol swoją klasą API nie spełnia wymagań większości obecnie używanych silników dwusuwowych. Praktycznie już mało kto używa go do demoludów.
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    BANANvanDYK wrote:
    Silnik w Jetforce posiada łożyska wału korbowego smarowane olejem z dozownika.
    ...ale tam jest wstawiony inny silnik.

    sylweksylwina wrote:
    Pewnie masz dwusuwowy silnik, do niego trzeba lać mieszankę paliwa z mixolem w celu zapewnienia smarowania.
    W wielu współczesnych dwusuwach leje się czystą benzynę, a olej jest podawany przez specjalny dozownik.
  • #8
    fan zegar
    Level 6  
    Niestety skuter ostatnio uległ uszkodzeniu podczas jazdy zaczął przerywać ale że rezerwa już się dawno świeciła to zajechałem na stacje i zatankowałem i pojechałem dalej po chwili znów zaczął przerywać więc postanowiłem go obejrzeć ale nic nie zauważyłem wsiadłem i znów...z tego co sam wydedukowałem skuter póki się nie nagrzeje To jedzie chwile normalnie

    Jak ktoś wie co to się staneło;) to proszę dać znać
  • #9
    bartosz789
    Level 30  
    Sprawdź kompresję na zimnym silniku oraz na ciepłym, obym się mylił :)
    Jak wygląda świeca?
  • #10
    paweld69
    Level 28  
    fan zegar wrote:
    Niestety skuter ostatnio uległ uszkodzeniu podczas jazdy zaczął przerywać ale że rezerwa już się dawno świeciła to zajechałem na stacje i zatankowałem i pojechałem dalej po chwili znów zaczął przerywać więc postanowiłem go obejrzeć ale nic nie zauważyłem wsiadłem i znów...z tego co sam wydedukowałem skuter póki się nie nagrzeje To jedzie chwile normalnie

    Jak ktoś wie co to się staneło;) to proszę dać znać
    Skuter ewidentnie się zaciera. Mixol był używany w kostrukcjach silników wolnobrotowych z poprzedniego wieku i w miarę się tam sprawdzał. We wspólczesnych konstrukcjach Mixol nie daje rady , po jego spaleniu powstaje za dużo osadu, nagarów które moga nawet doprowadzić do zatarcia silnika. Możesz zdjąć głowice i cylinder i zobaczyć jak wygląda tłok, pierścienie. Silnik póki zimny działa ,gdy się nagrzewa , tłok bez smarowania zaczyna sie zacierać ,gdy ostygnie znowu troche popracuje itd.
  • #11
    fan zegar
    Level 6  
    Poza ty zapomniałem dodać że ostatnimi czasy skuter na zimnym silniku bardzo ciężko odpalał ale jak trochę pochodził to już od kopa.