Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus mk1 2003 - Podświetlenie nóg

13 Sie 2019 23:40 216 14
  • Poziom 5  
    Witam,
    Z jakiś rok temu kupiłem i zamontowałem sobie fajne podświetlenie nóg, które mogą świecić przemiennie, w rytm muzyki lub jeden kolor i wszystko jest sterowane pilotem i za jedyne 50 zł, więc gdy kupiłem zamontowałem od razu i było na wtyczkę do zapalniczki i mi nie przeszkadzało, lecz tydzień temu przerobiłem i podpiąłem pod podsufitkę i jest teraz mega, lampki świecą od razu po otwarciu drzwi czy włączeniu na stałe, lecz problem jest, że gdy ustawie na kolor niebieski to przez efekty powolnego wygaszania z lampki podsuftki, te diody czasami świecą przemienne, a chciałbym abym świeciły na stały jeden kolor, gdy przełączę na świecenie w podsufitce to lampki normalnie świecą jak są ustawione na ten jeden kolor, tylko kiedy drzwi otwieram to się problem pojawia i dodam, że czasami świeci normalnie na ten wybrany, ustawiony kolor, a czasami migawka i to strasznie wkurza, myślałem odłączyć ten efekt powolnego wygaszania w lampce podsufitkowej, ale nie wiem jak, a na pewno problem zniknąłby, proszę o poradę co robić, bo zdejmować i kupować w jednym kolorze diód nie chce mi się, bo bym musiał od nowa ściągać te a te jeszcze mają fajne efekty świecenia w rytm muzyki, proszę o poradę!
  • Poziom 29  
    Daj zasilanie tego podświetlenia przez mały przekaźnik 12V podpięty cewką równolegle z żarówką oświetlenia. Przy wygaszaniu chwilę jeszcze podtrzyma zasilanie ale rozłączy jak normalny wyłacznik gdy napięcie spadnie poniżej progu podtrzymania styków.
  • Poziom 5  
    abart64 napisał:
    Daj zasilanie tego podświetlenia przez mały przekaźnik 12V podpięty cewką równolegle z żarówką oświetlenia. Przy wygaszaniu chwilę jeszcze podtrzyma zasilanie ale rozłączy jak normalny wyłacznik gdy napięcie spadnie poniżej progu podtrzymania styków.

    Super, dzięki za odpowiedź tylko jaki ten przekaźnik? Taki z Allegro "maly-przekaznik-rwh-sh-112d-12a-240v-cewka-12v" mógłby być? I co pod jaki pin podpiąć? I jeszcze jaka ma być ta cewka?
  • Poziom 29  
    Nawet za duży do tego, są jeszcze mniejsze ale może być. Mały sie zmieści gdzieś w lampce albo okolicach. Najlepiej jakby był przyklejony do lampki i krótkimi cienkimi przewodami do niej podłączony.
    Cewka to cewka która jest w przekaźniku. "12V cewka" jak w opisie z allegro jest ok.
    Co pod co podłączyc to później, najpierw kup i pokaż co kupiłeś
  • Poziom 5  
    Okej dzięki za poradę i za to uświadomienie, że ta cewka znajduje się w tym przekaźniku ale ja na serio mało co ogarniam elektrykę ;p właśnie też tak myślę, że ten jest za duży i lepiej będzie jak kupię taki:Ford Focus mk1 2003 - Podświetlenie nóg
  • Poziom 42  
    Ten trzy razy większy jest...
  • Poziom 5  
    To kurde poradźcie, podeślijcie jakiś czy coś, bo ja serio nie znam się..
  • Poziom 42  
    Sam wkleiłeś linka z allegro, kup i lutuj
  • Poziom 5  
    Dobra kupiłem dzisiaj taki malutki w sklepie elektrycznym HFV6 jest samochodowy i malutki dobrze się tam wpasuje i ma 5 pinów, na dole wklejam jego zdjęcie wraz ze schematem.
    Ford Focus mk1 2003 - Podświetlenie nóg
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Masz opis na boku przekażnika. 1 i 2 cewka- połącz do żarówki, 3 i 5 zasilanie- do ledów, np 3 stały plus, 5 wyjscie do ledów. 4 niepotrzebny.
    Masa do ledów na stałe gdzieś z masy nadwozia.
    Stały plus będzie na lampce chyba czerwony.
  • Poziom 5  
    Hmm, tak to rozumiem:
    Ford Focus mk1 2003 - Podświetlenie nóg
    Wszystko dobrze czy nie za bardzo??

    Dodano po 37 [minuty]:

    Bo jak wiadomo przekaźniczek będzie brał energię z tej podsuftiki(żarówki) ;p
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    1 i 2 ok.
    Jeśli 2 to plus żarówki to 2 możesz zewrzeć z 3 a ledy czerwonym do 5.
    Masa ledów osobno do masy nadwozia , nie do 5 bo tam będzie plus po włączeniu .
  • Poziom 5  
    Aha rozumiem czyli minus od diód to masa{podwozie) tak?
    Bo ja to rozumiem tak:
    5- +led
    a minus ledów do masy co nie?
    czyli styk 3 i 4 zostaje luzem tak??

    Dodano po 22 [minuty]:

    edit:
    Ford Focus mk1 2003 - Podświetlenie nóg
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Na 3 WCHODZI plus stały. Wychodzi na 5 do led.
    Tak, Minus do blachy .
    Na rysunku brakuje już tylko stałego plusa na 3, możesz dać zworkę z 2 do 3 jak napisałem wcześniej. Jeśli 2 to plus żarówki.
    Luzem tylko 4.
  • Poziom 5  
    Super działa, wielkie dzięki za pomoc!