Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana kondensatorów w monitorze Samsung

14 Sie 2019 00:01 141 5
  • Poziom 3  
    Witam.
    Posiadam już wiekowy monitor firmy Samsung i nie opłaca mi się oddawać go do serwisu, więc stwierdziłem że zabiorę się za jego naprawę. Problem polega na tym, że przy włączaniu miga (pokazuje obraz na pół sekundy i restart) do czasu jak się rozgrzeje (czasami pomagałem mu suszarką ;D).
    Z góry zaznaczam że jestem w tym kompletnie zielony, ale jak to mówią wszystko dla ludzi i wszystkiego trzeba spróbować :)
    Wracając, rozkręciłem monitor i sprawdziłem linię zasilania, tak jak widać na zdjęciu trzy brązowe kondensatory są napuchnięte a ich sprawność odleciała do krainy cudów :)
    Dwa obok siebie są identyczne, a ten dalszy jest inny, oto ich dane:
    I teraz mam dwa pytania ;)
    1. Wymienić tylko te, które są nadęte, czy od razu wszystkie wraz z tym dużym i malutkimi?
    2. Czy te kondensatory z aukcji poniżej podanych pasują? Bo jedynie czym się różnią na pierwszy rzut oka tylko tym że są mniejsze i inny producent.

Moderowany przez Mirek Z.:

Zabronione regulaminem linki do aukcji usunąłem.

Z góry dziękuję za pomoc :D
  • Poziom 42  
    Liptonez napisał:
    1. Wymienić tylko te, które są nadęte, czy od razu wszystkie wraz z tym dużym i malutkimi?

Wymień tylko te wizualnie niesprawne, chyba że masz miernik do pomiaru pojemności to możesz posprawdzać resztę.
    Liptonez napisał:
    2. Czy te kondensatory z aukcji poniżej podanych pasują? Bo jedynie czym się różnią na pierwszy rzut oka tylko tym że są mniejsze i inny producent.

Kup takie o takiej samej pojemności jak oryginalne, oraz napięciu jak oryginalne lub wyższe.
  • Poziom 27  
    Kraniec_Internetów napisał:
    Kup takie o takiej samej pojemności jak oryginalne, oraz napięciu jak oryginalne lub wyższe.

Oczywiście kondensatory LOW ESR.