Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolor cylindra w środku zlotawy

14 Sie 2019 11:00 369 11
  • Poziom 2  
    Witam. Posiadam chińska pilarke spalinowa model FPCSP38-1 CHAINSAW
    problem polega na tym że nie wiem czemu mój cylinder w środku jest koloru mosiężnego? Czy może przegrzalem?
    Mieszanka była stosowana 1:35 a zalecana 1:40, pracowałem ja może dwa dni po 3 godziny w systemie 20 min cięcia 10 min odpoczynku
    Pomóżcie bo nie wiem czy szykować się na remoncie silnika czy poprostu tak jest na dotarciu.
    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    Po pierwsze: Koloru cylindra w środku nie widać z wierzchu. Po co to rozbierałeś?
    Po drugie: Dlaczego stosowałeś mieszankę 1:35, skoro zalecana jest (o czym jak widać dobrze wiesz) 1:40?
    Po trzecie (ale to już poza tematem): Najprawdopodobniej prawy ALT Ci nie za każdym razem "załapuje", bo piszesz dziwnym szyfrem ;-)
  • Moderator Samochody
    Koderr napisał:
    Po drugie: Dlaczego stosowałeś mieszankę 1:35, skoro zalecana jest (o czym jak widać dobrze wiesz) 1:40?
    A jakie ma to znaczenie? Żadnego.
    Alexmario napisał:
    problem polega na tym że nie wiem czemu mój cylinder w środku jest koloru mosiężnego?
    Ten kolor do makijażu Tobie nie pasuje, czy co? Bo póki co, to to nie jest żadna usterka.
  • Poziom 37  
    Pilarka się zepsuła, że nas pytasz?

    Przebarwienia na cylindrze mogą być wynikiem dodawania kiepskiego oleju do mieszanki; luźnego pasowania tłoku w cylindrze lub owalności samego cylindra (olej nie jest zgarniany i się przypala).

    Ile dokładnie lałeś tego oleju na litr. Pytam bo są też tacy specjaliści co przy proporcji 1:50 lali 50 ml oleju na 1 litr paliwa. :D
  • Moderator Samochody
    E8600 napisał:
    Pytam bo są też tacy specjaliści co przy proporcji 1:50 lali 50 ml oleju na 1 litr paliwa.

    No, a ile powinni, geniuszu? I co się negatywnego działo?
  • Poziom 42  
    E8600 napisał:
    luźnego pasowania tłoku w cylindrze lub owalności samego cylindra (olej nie jest zgarniany i się przypala).

    Widziałeś ty kiedyś dwusuwa na oczy? Bo już takie banialuki piszesz...

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    E8600 napisał:
    Pytam bo są też tacy specjaliści co przy proporcji 1:50 lali 50 ml oleju na 1 litr paliwa.

    No, a ile powinni,

    20ml...
  • Moderator Samochody
    kortyleski napisał:
    20ml...
    To było pytanie retoryczne. Zwiększenie ilości oleju ponad miarę, spowoduje tylko nieco większe dymienie. Przy permamentnym nadużywaniu, może się okazać że albo silnik dostaje samozapłonu, albo tłok tłucze w głowicę przez warstwę nagaru - ale to już chyba trzeba by mieszać, jak do starej "wueski"
  • Poziom 2  
    E8600 napisał:
    Pilarka się zepsuła, że nas pytasz?

    Ile dokładnie lałeś tego oleju na litr. Pytam bo są też tacy specjaliści co przy proporcji 1:50 lali 50 ml oleju na 1 litr paliwa. :D


    Dokładnie na 1.5l benzyny 45 ml oleju
    Mieszanka 1:35
    Olej Orlenowski 2t semisynthetic
  • Poziom 37  
    Zbyt dużo oleju w mieszance to również wyższa temperatura spalania a wysilonym silniku 2T może się to źle skończyć (szczególnie gdy lejemy olej kiepskiej jakości). Oczywiście jak wlejemy niewiele więcej to nic się nie stanie ale jak wlejemy 50 ml zamiast 20 ml to już spora różnica.

    Zaczepki pozostawię bez komentarza.

    Dalej nie wiemy co jest z tą piła? Zepsuła się, że zaglądałeś do cylindra?
  • Poziom 2  
    [quote="E8600"]Zbyt dużo oleju w mieszance to również wyższa temperatura spalania a wysilonym silniku 2T może się to źle skończyć (szczególnie gdy lejemy olej kiepskiej jakości). Oczywiście jak wlejemy niewiele więcej to nic się nie stanie ale jak wlejemy 50 ml zamiast 20 ml to już spora różnica.

    Zaczepki pozostawię bez komentarza.

    Dalej nie wiemy co jest z tą piła? Zepsuła się, że zaglądałeś do cylindra?[/quote

    Kolego nic się z nią nie stało po odkreceniu świecy widać w środku cylinder ma kolor zółtawy robiłem ciut bogatszą mieszankę ponieważ to Piła chińska i na dotarcie postanowiłem jej troszkę dać więcej oleju raptem 5ml a co myślisz o tym oleju co do jej leje Orlen oil 2t semisynthetic czy może lepiej lać jej husvarnw ls+
  • Moderator Samochody
    E8600 napisał:
    Zbyt dużo oleju w mieszance to również wyższa temperatura spalania a wysilonym silniku 2T może się to źle skończyć (szczególnie gdy lejemy olej kiepskiej jakości).
    Kolejna bzdura. Po raz kolejny - nadmiar oleju, to zwiększone dymienie i odkładanie się nagaru. Żadnej większej temperatury nie ma. Bo i z jakiej okazji?
  • Poziom 26  
    Co do olei - polecam jakikolwiek markowy syntetyczny. Dla porównania - Orlen 2t semi -tworzy czarny, twardy nagar jak mixol, Castrol 2t syntetyk - pozostawia cienką warstwę szarego nagaru o konsystencji popiołu - można go zetrzeć palcem. W dodatki Castrol bardzo dobrze trzyma się elementów pod tłokiem, jest gęsty i lepki.