Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy

15 Sie 2019 12:06 1038 24
  • Poziom 11  
    Witam , w motocyklu którego zakupiłem nie mogę dojść do ładu co ktoś namieszał z przewodami , i nie ma iskry - wydaje mi się że ktoś po prostu pominął stacyjkę bo jak się podepnie akumulator to można bez kluczyka zakręcić rozrusznikiem i wszystkie kontrolki działają światła itp. (czerwony przewód w przezroczystej osłonce wydaje sie być dołożony )

    Na każdym z bezpieczników jest napięcie z akumulatora bo sprawdzałem.
    Z czarnej osłonki wychodzi kostka z kolorami zielonym , niebieskim , żółtym , szarym , i biało czerwonym jest to wiązka która idzie od stacyjki.

    Zastanawiam sie co ktoś tutaj natworzył żeby odpalić motocykl - podejrzewam że chciał pominąć stacyjkę bo możliwe że uległa awarii (mechanicznie zdaje sie ona być ok ) w kostce która nie jest do niczego podpięta również jest napięcie z akumulatora- przewód żółty.

    chciałbym was się poradzić czy tu czegoś brakuje z zapłonu bo zastanawia mnie to że cewka ma tylko 1 pin + przewód masowy , a w aukcjach widzę że do aprilli rs w tym roczniku występował cewko moduł.

    pytanie moje brzmi - czy te 5 przewodów nie powinno być podłączonych do cewko modułu ? ( Odpowiem sobie sam mozna przerobić na moduł z nowszych modeli ) co można zrobić może brakuje tu czegoś np osobnego modułu ? zdjęcia w załącznikach , aprilii również , dołączam też instrukcję jest w niej schemat
  • e-miernikie-mierniki
  • Moderator Samochody
    Na 86 stronie pdf-a jest schemat. Masz moduł DC-CDI, odszukaj go i sprawdź czy na kablu czerwono-szarym jest +12V (przechodzi przez stacyjkę i przycisk gaszenia na kierownicy), ew podaj "na krótko" i sprawdź czy odpali
  • Poziom 11  
    Więc tak , na szaro czerwonym jest napięcie , wyłącznik je odcina prawidłowo. zauważyłem dwa zerwane przewody na czerwonym jest napięcie na żółtym brak od czego to może być ? Idzie chyba to od modułu z pod tylnego siedzenia. ( Edytowano: to były przewody odpowiadające za wskazanie rezerwy poziomu paliwa)
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    To co trzymasz w ręce to oprawka bezpiecznika, raczej bez związku z brakiem iskry.
    Moduł cdi potrzebuje do działania: zasilania (+12V, jest, sprawdziłeś), masy, impulsów z cewki wyzwalającej (żółty-szary i żółty-niebieski, sprawdź miernikiem, cewka wyzwalająca zwykle ma ok 1kΩ) i połaczenia z cewką wysokiego napięcia (kabel biało-fioletowy, trzeba sprawdzić przejście i czy nie ma gdzieś zwarcia do masy, bo idzie on również do obrotomierza)
  • Poziom 11  
    Klin ogarnięty ,impulsator niedostępny praktycznie , ale udało mi się przerobić żeby pasowało idealnie , ale iskry nadal brak , i doszedłem do czegoś takiego zdjęcie ponizej , w związku z tym mam pytanie czy mogę zastąpić ten moduł zapłonowy uniwersalnym ? Edit : nie mozna , można dobrać co najwyżej o podobnych parametrach jakie podalem w dalszej części tematu)
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 11  
    Dzisiaj przyjżałem się do kąd prowadzi zerwany przewód żółty i czerwony i okazuje się że dochodzą one do któregoś z modułów pod siedziskiem z tyłu , i te kolory przewodów są inne ktoś to przedłużył po prostu - w rzeczywistości są to kolory niebieski , oraz pomarańczowo czarny
  • Poziom 11  
    Witam po dłuższej nieobecności , w tym czasie zdążyłem naprawić wymienione wcześniej zauważone usterki , wymieniłem całą instalację , włącznie ze stacyjka , w instalacji poprzedniej było ewidentnie jakieś zwarcie , ponieważ ktos trochę namieszał , przewody o które pytałem faktycznie nie miały znaczenia ponieważ były one od wskaźnika rezerwy paliwa...iskry nadal brak ale jest juz bliżej niż dalej , potrzebował bym jedynie opisu pinów do modułu zapłonowego w załączniku zamieszczam zdjęcie jak pan fachowiec w Bydgoszczy który powiedział ze sie na tym zna za 400 zł ogarnął mi wcześniej instalację... ogarnął tak ze nie szlo dojść do ładu ( chyba nawet nie wiedział co to takiego jest miernik i do czego używa się lutownicy i koszulek termo kurczliwych) .Dla tego proszę o pomoc tutaj już wiele nie zostało i wolę samemu to naprawić i się nauczyć niż nadziać sie na kolejnego takiego fachowca. Potrzebuję tylko opis pinów , przewodów prowadzących do modułu zapłonowego ponieważ mam zamiar zastąpić go chwilowo modułem gl-133 który wydaje sie być kompatybilny z oryginalnym , a jest dużo tańszy . W mojej ocenie na 90% jest uszkodzony właśnie moduł przez te " fachowe" zabiegi
  • Poziom 11  
    A tu dodaje dla porównania jak wygląda to teraz mimo że jeszcze nie skończyłem , jak uzyskam pomoc dotycząca przewodów od modułu zapłonowego , będę mógł się wziąć za ułożenie tej instalacji , ale to już jest kwestia wyłącznie kosmetyki :)Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Patrząc na wtyczkę od strony kabli:
    Od prawej żółty/niebieski i żółty/szary impulsator
    na środku czarny/żółty masa. Niebieski/fioletowy cewka WN
    z lewej czerwony/szary +12V, zasilanie modułu
    Na schemacie występuje jeszcze kabel niebieski - masa
    Teraz uniwersalny moduł DC-CDI Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy
  • Moderator Samochody
    Nic z tego kolego, ten GL133 to moduł AC-CDI, musi być zasilany z dedykowanej, wysokonapięciowej cewki w magnecie (cewka musi dawać min 50V na kopa), ty masz instalację przystosowaną do modułu DC-CDI, który jest zasilany z akumulatora 12V
  • Poziom 11  
    Może któryś z tych byl by sie nadał ? https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-cdi...3547?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

    https://allegro.pl/oferta/modul-am6-xp6-rx-pr...DlpVRpXqN0bNBJ-eNHOBKS_GNB_GrV9MaAhbJEALw_wcB
    https://www.motobros.pl/produkt/13140-cewka-z...hexagon-125-nrg-50-zip-50-typhoon-50-125.html
    Lub ten cewko moduł ?

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Z ciekawostek zamieszczam diagram który udalo mi sie wreszcie znaleźć a moze sie on przydać innym
  • Poziom 11  
    Zastanawiam się czy nie trzeba bylo by zastosować modułu od 4t ponieważ tam jest zmienny kąt zapłonu który chyba musi być przy wyższych pojemnościach i wtedy została by kwestia impulsatora czy trzeba by zmieniać np. na made in china
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Żaden z tych modułów nie będzie pasował. Czytaj uważnie to co Carrot napisał Ci kilka razy.
    Potrzebujesz oryginalnego modułu zapłonowego oraz modułu do sterowania zaworu wydechowego.
    Lepiej daruj sobie kombinowanie w szukanie chińskiego modułu DC-CDI.
    Poza tym moduł RS125 posiada zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu. Przerabianie na stały kąt grozi zatarciem lub przytopieniem tłoka i głowicy. Zapłon jest opóźniany na wysokich obrotach.
  • Poziom 11  
    Dziękuję za zainteresowanie , czyli kicha , muszę szukać dobrego modułu lub dać do naprawy ten o ile się da , wiedziałem ze jest strasznie nie typowy ten moduł niektórzy wiem ze kombinowali ale zmieniali wszystko a jak już to zrobili to temat się urywał , napisali np. że chodzi dobrze i to wszystko 😳

    Dodano po 7 [godziny] 37 [minuty]:

    Czy nada sie o innym numerze np.i taki ? Jakie są różnice w tych modułach jeżeli chodzi o numerację https://allegro.pl/oferta/modul-zaplonowy-apr...1639?utm_medium=app_share&utm_source=facebook
  • Poziom 11  
    Udało mi się go nieco rozbroić ( lekko nie było) i postaram się dobrać do płytki dzieki czemu po wielu latach przynajmniej da się poznać budowę tego modułu , nie wiem czy po tym zabiegu zostaną widoczne oznaczenia
  • Poziom 39  
    Podgrzewanie zalewy do temp. około 100°C zazwyczaj pomaga zmiękczyć zalewę i ułatwić skubanie. Niestety jednak niektóre zalewy są odporne na temperaturę i praktycznie cały czas zachowują konsystencję kamienia, nie da się tego usunąć. Nie spotkałem się z żadnymi innymi metodami jej usunięcia.
    W pierwszej kolejności zwróć uwagę na popękane luty na płytce.
  • Poziom 11  
    Zimne luty są napewno ale to na samej górze płytki , ogólnie kiedyś widać robili to porządnie grube ścieżki , oporniki już smd , moduł zapłonowy już zamówiłem ale do tego dobrałem się specjalnie żeby wszystkim pokazać co tam siedzi bo jest to ciekawie , robię to z zainteresowania i chcę sie tym podzielić z innymi , mogę po sprawdzać kondensatory itp. ale nie wszystko znam. Nie naprawie go raczej bo nie posiadam aż takiej wiedzy tu jedynie co mogę to po wymieniać te parę rezystorów termistor i kondensatory plus to co mi sie rozpuściło po prawej na samym dole ( wtyczka skierowana do góry). Tych dwóch z lewej kondensatorów nie udało mi odczytać wartości i gdzie mają bieguny bo sie rozpuściły ale mniej więcej da się jakieś dobrać napewno , ten wielki kondensator ma wartość 35v 330uf , ten mały pod tymi dwoma z lewej miał 10v 100uf , reszta w załącznikach rozpuszczalnik uniwersalny jest zbytnio agresywny dla kondensatorów ale zdążyłem odczytać tych paru wartości i sobie zanotować dla tego się tym dzielę. Dla zainteresowanych podam link do strony gdzie mozna wielu rzeczy sie dowiedzieć o tych apriliach na forum Niemieckim z którego dowiedziałem się jakie moduły można z fabrycznych zastosować . Napewno szło by wykonać lub dobrać podobny moduł , można by nawet zgrać oprogramowanie ze scalaka ale to już naprawdę trzeba sie znać i mieć odpowiednie narzędzia i wiedzę.
    Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy Aprilla rs 125 1996r rotax 122 brak iskry - moduł zapłonowy