Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna?

15 Sie 2019 16:58 981 18
  • Poziom 4  
    Pajero III, 2,5 2001. Silnik 4d56, 115KM z elektroniczną pompą wtryskową.

    Cała historia:

    1. Uszkodzona uszczelka pod głowicą. Skończyło się remontem silnika. Planowanie bloku, głowicy, honowanie cylindrów. Nowe pierścienie, panewki. Zregenerowana głowica (gniazda, zawory, usczelniacze). Zregenerowana trubina, wtryski.
    2. Samochód przejechał kilka tysięcy kilometrów. Pojawiły się problemy z załączniem turbiny. Samochód przechodził w tryb awaryjny. Błędy 12, 41, 46. Wymieniono zawór sterowania turbiny. Wszystko wróciło do normy.
    3. Po kilkudzieisęciu kilometrach ... brak mocy, olej w filtrze powietrza. Diagnoza: dziura w tłoku na drugim cylindrze. Czwarty nadtopiony. Na głowicy brak śladów uszkodzeń. Komora wirowa nie uszkodona.

    Teraz pytanie, dlaczego tak się stało? Co mogło być przyczyną i gdzie szukać usterki, by problem się nie pojawił po kolejnym złożeniu silnika.

    Sprawdzono rozrząd. OK. Sprawdzono jescze raz wtryski. Ciśnienia otwarcia w Mpa 14,95; 14,30; 14,45; 14,90 a więc OK.
    Brak pomysłu, co mogło spowodować taką usterkę w silniku z komorami wirowymi.


    Poniżej zdjęcia, obrazujące sytuację. Widoczny rdzawy nalot jest wynikiem dłuższego postoju, rozebranego silnika ;)

    Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna?
  • SterControlSterControl
  • Poziom 38  
    Sprawdził bym jeszcze raz, u specjalistów, wtryski.
  • SterControlSterControl
  • Poziom 4  
    Wtryski sprawdzone w Bosch Service na EPS 200. Są protokoły pomiarów. Wcześniej regenerowane w innym Bosch Service - wymieniono wtedy we wszystkich końcówki.
  • Poziom 38  
    Lewe powietrze, wtryskiwacz (lub jego montaż),dawkowanie - to oznacza dziura w tłoku. Tu dziura jest wręcz punktowa - jak dla mnie wadliwy wtryskiwacz. Próbowałem obejrzeć dokładniej, ale zdjecie jest w dosyć niskiej rozdzielczości.
  • Poziom 38  
    Oprócz wtryskiwaczy to:
    - Piszesz pompa? Może uszkodzony reduktor ciśnienia? Coś z dawką dla tego jednego wtryskiwacza? Możliwe. Masz tam już sterowanie elektroniczne.
    - Nieszczelne zawory, a przez to opóźniony zapłon - lub ogólnie za mała kompresja. Dotyczy to jednego cylindra, więc raczej nie sprężarka lub kiepskie paliwo.
    Aż przetopiło do progu ogniowego, ale dziura jest jednak skupiona i bardzo mało innych zniszczeń. W tym miejscu dostawał za dużo paliwa.
  • Poziom 4  
    Problem dotyczy dwóch cylindrów. 2 i 4. W drugim jest dziura. Czwarty jest już nadtopiony.

    Mam również teorię, że to przez wcześniejsze nie załączanie się turbiny. Choć wtedy elektronika odcinała moc.
  • Poziom 32  
    Denka tlokow od spodu sa chlodzone olejem z dysz, mozliwe, ze przy wyciaganiu tlokow zostaly uszkodzone.
    Pisze z klawiatury bez polskich liter ale tekst jest zrozumialy.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Lejące wtryski, nie żadne "nie załączanie się turbiny". Badane po rozebraniu silnika? Jeszcze jest możliwość że źle osadzone, ale to pośredniak, czyli wkręcane, z podkładkami ogniowymi.
  • Poziom 4  
    Tak, wtryski były ponownie sprawdzane po rozebraniu silnika - w Bosch Service.

    Cytat:
    Jeszcze jest możliwość że źle osadzone, ale to pośredniak, czyli wkręcane, z podkładkami ogniowymi.



    Jest trop. bardzo prawdopodobne, że wtryski były zamontowane bez jednej podkładki - tej zaznaczonej na czerwono:

    Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna?

    Tylko czy zakładając nawet brak tej podkładki, może to być przyczyna dziury w tłoku?
  • Poziom 31  
    cortunio napisał:
    Wtryski sprawdzone w Bosch Service na EPS 200. Są protokoły pomiarów. Wcześniej regenerowane w innym Bosch Service - wymieniono wtedy we wszystkich końcówki.

    Jakiej firmy założono ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    dizba napisał:
    Jakiej firmy założono ?
    Jak w Bosch Service to raczej nietrudno się domyślić.
    cortunio napisał:

    Jest trop. bardzo prawdopodobne, że wtryski były zamontowane bez jednej podkładki - tej zaznaczonej na czerwono
    W pośredniakach idzie podkładka do dziury , tam gdzie wkręca się wtryskiwacz, tzw. ogniowa - bardzo ważna jest wysokość zamocowania końcówki wtryskiwacza i szerokość strugi - żeby się nie zbijała w krople ani na ściankach komory wirowej, ani na tłoku.
  • Poziom 4  
    Potwierdzone. Zabrakło tej "ogniowej" podkładki. Zabrakło jej na wszystkich czterech wtryskach, a dwa tłoki są nie ruszone.

    Wysokość wtrysku wydaje mi się, że będzie zapewniona również przez podkładkę na obudowie wtrysku? Czy brak tej podkładki można uznać za pewną przyczynę wypalenia dziury w tłoku?

    dizba - końcówki Zexel.
    Megawe - tłoki zostały oryginalne.
  • Poziom 4  
    Honowanie. Nie wytaczanie. Wymiar cylindra po honowaniu mieścił się w granicach tolerancji dla nominalnych tłoków (które również po pomiarach zakwalifikowanego do dalszego "życia"), dlatego zostały stare. Przyczyną remontu była UPG. Zużycie elementów silnika było znikome. Wał również pozostał nominalny.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Pamiętam kilka przypadków wypalenia tłoków z komorą wirową.
    Zawsze to się wiązało z uszkodzonym wtryskiwaczem, komorą lub zaworkami w pompie wtryskowej.
  • Poziom 4  
    Idę tropem braku małej podkładki pod wtryskiwaczami. Nie było jej.

    Przesyłam zdjęcia gniazd w głowicy po wykręceniu wtryskiwaczy.

    W dodatku wiemy, że między wtryskiwaczami, a przelewem ciekło paliwo, które zbierało się na pewno wokół wtrysku.

    Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna? Pajero III 2,5 TD - Dziura w tłoku - zdjęcia. Jaka Przyczyna?

    https://obrazki.elektroda.pl/4568753600_1566674843.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/1492800500_1566674841.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/7477033000_1566674843.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/5257960500_1566674853.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/3491523900_1566674853.jpg

    Zastanawia ogromna ilość nagaru wokół wtryskiwaczy. Samochód przejechał od poprzedniego remontu kilka tysięcy kilometrów.
  • Poziom 35  
    Dla mnie to brak odpowiedniego uszczelnienia i masz syf wokół gniazd.
    Pytanie, czy płaszczyzny gniazd, gdzie dolegają podkładki są równe?