Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 307 2.0 + LPG RFN - catalytic converter fault + antypolution

obadaw 15 Aug 2019 19:09 3450 22
IGE-XAO
  • #1
    obadaw
    Level 4  
    itam

    Pacjent Peugeot 307 SW 2.0 + LPG

    Kod silnika: RFN

    2 lata temu wymiana cewka na nową VALEO, auto szarpało i nie miało przyśpieszenia dodatkowo 2 błedy antypolution fault + catalytic converter fault. po wymiane cewki cisza i spokój do dzisiaj.

    Dzisiaj wracając z pracy te same 2 błędy wyskoczyły jeszcze nie zdążyłem podpiąć kompa ale pytanie jest moje takie czy może znowu być cewka do wymiany po 2 latach użytku ??

    Po podłączeniu kompa:
    3 błędy:
    - P1337 cylinder 1 wypadanie zapłonu
    - P0301 zapłon cylindara 1
    - P0341 obwód odniesienia czujnika siłownika

    Czy cewka po 2 latach nadaje się znowu do wymiany ?? Pomóżcie bo nie mam już pomysłów na ten samochód.
  • IGE-XAO
  • #2
    freebsd
    Level 39  
    obadaw wrote:
    Dzisiaj wracając z pracy te same 2 błędy wyskoczyły jeszcze nie zdążyłem podpiąć kompa ale pytanie jest moje takie czy może znowu być cewka do wymiany po 2 latach użytku ?
    Niestety tak - jakość podupada. Kiedy świece były wymieniane?
  • #3
    obadaw
    Level 4  
    Świece wymieniane zaraz po zakupie samochodu 3/4 lata temu.
  • #4
    freebsd
    Level 39  
    Jaki przebieg mają wymienione świece i jaka jest ich trwałość wg producenta?
  • #5
    obadaw
    Level 4  
    Świece mają jakieś 40/50 tys km przebiegu. Nie wiem ile producent przewidział ich żywotności
  • #6
    freebsd
    Level 39  
    Te, które montuję u siebie to od 10 tyś do 60 tyś, ale staram sie wymieniać przed osiągnięciem połowy przebiegu. Świece chyba najczęściej mają od 15 do 30 tyś deklarowanego przebiegu. Powyżej tego to już są drogie świece, np. irydowe.
    Kable od świec wymieniane? :-)
  • #7
    obadaw
    Level 4  
    Kable nie wymieniane bo nie było potrzeby działają dobrze. Nie miały żadnych przetarc ani nic z tych rzeczy
  • IGE-XAO
  • #8
    freebsd
    Level 39  
    Starzeje się izolacja i/lub rdzeń (zależy z czego jest zrobiony) kabla wysokiego napięcia. Uszkodzenie cewki, lub jej szybsze "zużycie", może być spowodowane złym stanem kabli i/lub świec.
    Zadbaj o kable, zadbaj o świece - i to musi być zgodne z wymaganiami producenta silnika, a nie dobierane "bo tak będzie lepiej" (tak niektórzy robią, bu polepszyć osiągi).
    Można zrobić taką próbę: spray lub atomizer i w po zmroku spryskać mgiełką(!) górę silnika, okolice oprzyrządowania wysokiego napiecia. Tylko, że należy zachować ostrożność, lub tego nie robić, gdy praktyki "z prądem" brak. Do tego czasami jest utrudnione dojście do tych elementów. Przy takiej próbie, dla rożnych obrotów silnika, widać "mini błyskawice" :-)
  • #9
    obadaw
    Level 4  
    Te kable można w całości gdzieś kupić, wymienić na nowe? Czy tylko Aso zostaje?
  • #10
    freebsd
    Level 39  
    Ja kupuję w sklepie z zaopatrzeniem do danej marki, lub na Allegro. Można kupić gotowa wiązkę, a nawet przewody na metry. Tylko(!):
    - Są świece z rezystorem przeciwzakłóceniowy i bez niego. Wtedy przewód wysokiego napięcia musi z tym współgrać, bo przewody mają rdzenie z rożnych materiałów. Więc trzeba zwrócić na to uwagę, ponieważ nawet w sklepie mogą wcisnąć niewłaściwe.
    - Same świece bywają w rożnych odmianach. Np. do jednego z moich samochodów producent przewiduje świece różniące się tylko dwiema ostatnimi literkami w oznaczeniu, od świec sprzedawanych na allegro z opisem, że są do tego konkretnego modelu.
    Doświadczenie wskazuje, że najlepiej kupić takie (kable i świece), jak zaleca producent. Szczególnie nie polecam stosowania innych świec, a przeżyłem już np. kilka "super świec", "specjalnych" i "takich fajnych".
  • #11
    Eidems
    Level 29  
    obadaw wrote:
    Świece mają jakieś 40/50 tys km przebiegu. Nie wiem ile producent przewidział ich żywotności

    Jak na LPG wymieniasz świece co 50tyś to nie dziw się, że cewka pada...
  • #12
    obadaw
    Level 4  
    [quote="Eidems"]
    obadaw wrote:
    Świece mają jakieś 40/50 tys km przebiegu. Nie wiem ile producent przewidział ich żywotności

    Jak na LPG wymieniasz świece co 50tyś to nie dziw się, że cewka pada...[p/quote]

    To co ile się powinno wymieniać w takim wypadku świece?
  • #13
    Eidems
    Level 29  
    [quote="obadaw"]
    Eidems wrote:
    obadaw wrote:
    Świece mają jakieś 40/50 tys km przebiegu. Nie wiem ile producent przewidział ich żywotności

    Jak na LPG wymieniasz świece co 50tyś to nie dziw się, że cewka pada...[p/quote]

    To co ile się powinno wymieniać w takim wypadku świece?

    Na PB bodajże co 60tyś km, na LPG skrócić interwał do 15-20tyś km.
  • #14
    obadaw
    Level 4  
    Czyli jak teraz nic nie pomoże wymiana świec to zostaje już znowu zakup nowej cewki?

    W razie konieczności kupować jakiś tańszy zamiennik czy renomowana firmę typu ngk, Valeo.?
  • #15
    Eidems
    Level 29  
    obadaw wrote:
    Czyli jak teraz nic nie pomoże wymiana świec to zostaje już znowu zakup nowej cewki?

    W razie konieczności kupować jakiś tańszy zamiennik czy renomowana firmę typu ngk, Valeo.?

    Kup oryginał. Do mojego auta (clio 2), oryginalna cewka była tańsza niż markowe zamienniki. Świece oryginalne kosztują też pewnie tyle co zamiennik, sam sprawdź.
  • #16
    obadaw
    Level 4  
    U mnie nie stety jest odwrotnie dlatego pytam żeby nie kupować 2 razy :/
  • #17
    Eidems
    Level 29  
    obadaw wrote:
    U mnie nie stety jest odwrotnie dlatego pytam żeby nie kupować 2 razy :/

    Oryginalna cewka to koszt około 380zł, zamiennik NGK to koszt około 340zł. Moim zdaniem lepiej dołożyć i kupić OE, tak samo świeca OE kosztuje 15zł, zamienniki podobnie.
  • #18
    obadaw
    Level 4  
    Ok. Bardzo dziękuję za porady :)
  • #19
    obadaw
    Level 4  
    Witam

    Świece wymienione (ngk) do tego cewka Mahale również. Błędy powracają jak bumerang. Auto normalnie pali, na początku troszkę telepie, po jakiś 300/400 metrach zaczyna szwankować, nie ma mocy no i choinka na desce. Po wykasowaniu błędów po 300/400m wracają z powrotem.

    Co może być jeszcze nie tak ? ?. Kable całe nie poszarpane, nie przegnite wszystko wydaje się w porzadku a jednak tak nie jest.

    Pomóżcie bo już ręce mi opadają do tego samochodu.

    Peugeot 307 2.0 + LPG RFN - catalytic converter fault + antypolution
  • #20
    beryas
    Level 30  
    2.0 rfn chyba nie ma kabli zaplonowych wiec trzeba dalej szukac przyczyny wypadania zaplonu. Ja na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw kompresje, pozniej wydech szczegolnie katalizator czy ktos go nie zapozyczyl, czy go nie wypalilo lub czy wklad sie nie obluzowal i nie blokuje przeplywu spalin. Przyczyna wypadania zaplonu moze byc wypalony zawor, uszkodzona uszczelka pod glowica lub samo glowica, wydech dolot i tym podobne.
  • #21
    obadaw
    Level 4  
    Kompresja wczoraj sprawdzona na każdym z cylindrów 15,5/16.
    Głowica była planowana oraz nowa Uszczelka pod głowica 2 lata temu. Dodatkowo wymieniane pierścienie na tlokach. Jeśli chodzi o wydech to sonda wymieniana przy katalizatorze ktoś coś chyba robiła bo są ślady cięcia. Więc chyba jest wycięty przez poprzedniego właściciela.
  • #22
    beryas
    Level 30  
    znaczy silnik w bdb kondycji, jak kata nie ma to nie ma co blokowac i bledy moglyby wystepowac ale nie wlasciwego przeplywu lub skladu mieszanki ale nie wypadania zaplonow.
    a jak wyglada dolot? nie chodzi mi o sama przepustnice ale o "glebszy" element tj gardziel ktora kieruje powietrze z przepustnicy do glowicy?
    ew zadzwon do mnie 575671915 pogadamy chwile :)

    BTW blad P0341 to blad czujnika polozenia walka rozrzadu. Sprawdz kostke w/w czujnika i przejrzyj kable czy nie ma zadnych przetarc czy nakluc po elektronikach baranach.

    na zdjeciach masz umiejscowienie i schemat elektryczny, w/w czujnik to 1115, sterownik silnika to 1320.
  • #23
    obadaw
    Level 4  
    Witam

    Na chwilę obecną chyba rozwiązałem swój kłopot.
    Okazało się że padł jeden z wtryskiwaczy, zamiana wtrysków miejscami pokazała że jest on do wymiany.

    Dziękuję za pomoc