Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?

17 Sie 2019 20:56 888 34
  • Poziom 3  
    Witajcie, mam pytanie czy konstrukcja lamp w autach różnych generacji może wpływać na fakt ze np żarówki z górnej półki typu Osram Cool Blue...night breaker czy Philips Xtreme Vision/Racing Vision nie robią efektu "wow"?
    Od razu napisze że wiem że ksenonu czy led z tego nie uzyskam, jak w Mercedesie CLS za 300 tys zł, ale np kuzyn ma golfa VI, ja mam golfa IV
    u niego po zastosowaniu żarówek Osram Cool Blue H7, szerokość oświetlenia masakrycznie się powiększyła, pięknie widać pobocze, a do tego zasięg jest bardzo ładny.
    U mnie specjalnie nie widzę różnicy pomiędzy poprzednimi z których jedna się przepaliła i stąd pomysł na wymianę
    Po prostu chodzi mi o to czy jak się wsadzi do Golfa III żarówki Philipsa za 100 zł H7 to czy efekt będzie taki sam jak w nowiutkiej Octavii? czy nie?
    Czy lampy mają swoje "charakterystyki" sposób wykonania i się tego nie przeskoczy?
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy Samochody
    Masz wypalone odbłyśniki i nie ma efektu wow.
  • Poziom 32  
    Spróbuj thungsram +90% albo 120% cena przez pół a efekt podobny albo nawet lepszy.
  • Poziom 3  
    Ok a czy jak wstawię fotki np lewej lampy to coś będzie można powiedzieć?
    Jak wygląda wypalony odbłyśnik?

    Takie mam fotki
    Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne? Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?

    ta druga fota po ciemku także być może gorsza widoczność.

    Mam wrażenie że te Philipsy świeca bardziej w dół na jezdnię a za mało w głąb, w dal itd na poziomie tego co się widzi przed sobą.

    Te thungsram to widze że spora różnica cenowa, jak te się wypalą to sprawdzę inne, bo za 90 zł takie żarówki to bezsens wg mnie.
  • Moderator Samochody
    Piesu300 napisał:
    szerokość oświetlenia masakrycznie się powiększyła

    To świadczy tylko o tym że któraś z żarówek to bubel, który nie powinien być dopuszczony do sprzedaży, i nie świeci/ła tam gdzie powinna. Te wszystkie "plus xx" mogą świecić jedynie jaśniej, a nie szerzej.
  • Admin grupy Samochody
    Tak jak myślałem, wypalone lustro w lampie.
    Druga sprawa to badanie wzroku, serio piszę.
  • Poziom 3  
    ociz napisał:

    To świadczy tylko o tym że któraś z żarówek to bubel, który nie powinien być dopuszczony do sprzedaży, i nie świeci/ła tam gdzie powinna. Te wszystkie "plus xx" mogą świecić jedynie jaśniej, a nie szerzej.


    Ale czy to nie po to się wydaje 90 zł zamiast 20, żeby świeciły lepiej tzn szerzej, jaśniej, pełniej?
    W takim razie jaki to ma sens?

    A jak się regeneruje takie lampy? czy tylko zakup nowych?
    Bo serio to zaczyna być bezsensu :cry:

    Nowa lampa Valeo taka jak tam siedzi 450 pln..x2 praktycznie 1000 zł
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 23  
    ale kuzyn ma golfa VI wiec młodszego o kilka (nascie) lat wiec odbłyśniki ma nowsze i dlatego lepiej świeci. odbłyśniki do renowacji + polerowanie lampy - cenowo koszt zakupu nowych jest podobnie.
  • Poziom 3  
    Gdzie taką usługę można zlecić? bo się tym nigdy nie interesowałem?
    ale skoro cenowo wychodzi podobnie jak nowe, to może lepiej zakup używek Xenonów?

    np
    https://allegro.pl/oferta/vw-golf-iv-xenon-lampa-lewa-przod-przednia-7959150740

    tylko to akurat sztuka

    a po czym to się patrzy że odbłyśnik wypalony? bo chyba nie że jest czarny? :D
    tu mam takie foto jeszcze ale lampy słabo widoczne
    Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?
  • Poziom 23  
    koszt zamontowania xenonów przewyższy koszt całego samochodu. oprócz reflektorów trzeba jeszcze dodać mase rzeczy- poziomowanie, spryskiwanie itp. do tego koszt nowych ( bo używki nie wiadomo jakie kupisz) jest niemały. chyba że pójdziesz łatwiejszą drogą i wymienisz sam reflektor ale wtedy masz murowane kłopoty z razie kontroli drogowej i przy badaniach technicznych.
  • Poziom 3  
    Czyli lepiej jeździć autem w którym światła świecą jak świece?

    A dlaczego koszt zamontowania xenonów ma przewyższyć cenę całego auta?
    To ile to kosztuje 10 tys?
  • Poziom 40  
    Przerabiałem taki temat na swoich samochodach. Kiedyś do getza wsadziłem tung..... 130% i po wypolerowaniu reflektorów było ciut lepiej. Do nowej optimy założyłem phi... 150%, jest lepiej ale oczekuje się więcej.
    Podobnie jest z dźwiękiem, między 87 a 90 dB jest tylko 3 dB a wzrost natężenia dźwięku dwukrotny, praktycznie niezauważalny dla ucha. Tu też jest jaśniej, ale na przyrządach, dla oka ludzkiego wzrost nieznaczny.
    Sprawdź jeszcze zasilanie i masę bezpośrednio na żarówkach, zwiększysz moc żarówek podając napięcie i masę przez przekaźniki z akumulatora.
  • Poziom 3  
    U mnie generalnie podobnie świecą te Philipsy jak u tego kolesia tutaj

    Link


    tylko u niego jakby bielsza barwa i u mnie jeszcze bardziej światło skupione w dół na jezdnię, no ale zobaczcie że te auta na parkingu jak jedzie na początku w ogóle niewidoczne

    Nie wiem może przesadzam?
  • Poziom 40  
    Jakbym miał mieć takie światła jak na tym filmie to kupiłbym litr benzyny i podpalił takie gówno, przecież one świecą na max 20 metrów a powinny min na 40 metrów. Mocne dzienne świecą podobnie do tych z filmu.
  • Moderator Samochody
    Piesu300 napisał:
    a po czym to się patrzy że odbłyśnik wypalony?

    Po tych zdjęciach co dałeś to praktycznie nie widać, bo wypalają się nad żarówką, a tam jest najważniejsze żeby były w dobrym stanie. Ma być po prostu jak lustro.
    Piesu300 napisał:
    Gdzie taką usługę można zlecić?

    Profesjonalna regeneracja się praktycznie nie opłaca w autach gdzie bez problemu są dostępne nowe. Takie rzeczy to się robi w zabytkach.
  • Poziom 40  
    ociz napisał:

    Profesjonalna regeneracja się praktycznie nie opłaca w autach gdzie bez problemu są dostępne nowe. Takie rzeczy to się robi w zabytkach.


    Panowie nie żartujmy sobie z klienta, koszt takiej profesjonalnej regeneracji zamyka się w 10 zł (chemia) góra, za dwa reflektory (robocizny nie liczę).
  • Moderator Samochody
    Nie chodzi o polerowanie klosza tylko regenerację odbłyśnika. Z resztą nawet klosz zrobić profesjonalnie to się usuwa stary lakier i nakłada nowy, a nie tylko polerowanie co da efekt na miesiąc.
  • Poziom 23  
    na pewno nie 10 zł. za tyle można kupić najwyżej pastę polerską do obróbki plastikowego szkła. poprawna regeneracja polega na:
    rozebranie reflektora, polerowaniu szkła, położeniu nowej powłoki na odbłyśnik i "szkło" i złożenie. o ile polerkę "szkła" można zrobić samemu (chociaż to uciążliwe) to nowa powłoka na odbłyśniku to robota dla profesjonalisty- potrzeba próżni. koszt ok 200zł/szt. za ok 300-350zł kosztuje nowy relflktor. można kupić też nówkę taniej (nie mówie o firmach chińskich- depo czy tyl) ale trzeba polować w ogłoszeniach.

    Piesu300
    co do ceny całego kompletu xenonów - na nowych cześciach mniej wiecej tyle to bedzie kosztowało. sam reflektor dobrej jakości kosztuje ok 2000zł bez sterowania (czyli x2). do tego kup sterowanie, spryskiwacze i samopoziomowanie i koszt mniej wiecej wyniesie 10000zł. kiedyś hella oferowała kompletne zestawy m.in. do golfów ale nie wiem czy dalej to robi.
  • Poziom 3  
    Panowie, a na tych fotach coś lepiej widać czy też kiepsko?
    No nic lepszego bez otwierania lampy się nie da sfotografować

    Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne? Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne? Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?

    Dla mnie kwestia odbłyśnika jakoby był wypalony jest dziwna, bo niby jest "lustro"..
    ale oceńcie sami jeśli się coś da zobaczyć.
  • Moderator Samochody
    Też nie widzę żeby był wypalony, ale za to widać że żarówka jest krzywo włożona, więc na pewno nie będzie świecić tam gdzie powinna.
  • Poziom 40  
    No to macie fotki regeneracji pierwszy raz w życiu, reflektory z laguny II.
    Lewy po, prawy przed. Zaznaczam że przednia część nie była ruszana. Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?
  • Moderator Samochody
    Nie wiem czy żarówka jest krzywo czy raczej ta osłona jest skrzywiona.

    Zwykle wypala (matowieje) to miejsce:
    Golf IV - Wymiana żarówek na Philips Racing Vision bez szału, czy to normalne?

    Zasadniczo po wymianie żarówki powinno się skontrolować i w razie potrzeby skorygować ustawianie świateł.
  • Poziom 31  
    W golfie 4 nie polerujemy kloszy lamp-są jeszcze z dobrego starego szkła...do autora-proponuje sprawdzić spadki napiecia i masę na lampach

    Dodano po 4 [minuty]:

    Poniżej prosta tabela która powinna uświadomić jak duże są spadki jasności przy wydawałoby się niewielkich spadkach napięć dla żarówki H7

    10.5V : 510 lumens
    11.0V : 597 lumens
    11.5V : 695 lumens
    12.0V : 803 lumens
    12.5V : 923 lumens
    12.8V : 1000 lumens Rated output voltage
    13.0V : 1054 lumens
    13.5V : 1198 lumens
    14.0V : 1356 lumens Rated life voltage
    14.5V : 1528 lumens
  • Poziom 3  
    A czym mogą być spowodowane spadki napięcia? Alternator mam regenerowany i podaje ładnie 14,3V co najmniej
    spróbuje sprawdzić napięcie a potem żarówki potestować i porównać do golfa vi
    Bo może problem leży w Philipsach a nie lampie czy spadkach napięcia.

    A co do żarówki może być lekko krzywo założona bo się beznadziejnie to wymienia :-x
    układa się żarówkę żeby była ok ale nim ten drucik załapie żeby trzymał i się wierci to żarówka się przestawia 5 razy, bezsensu
  • Poziom 31  
    Piesu300 napisał:
    A czym mogą być spowodowane spadki napięcia?

    Dwudziesto letnia instalacja bez przekaźników to wystarczający powód...chcesz mieć światła jak w nowoczesnym samochodzie-dołóż przekaźniki świateł różnica będzie kolosalna
  • Poziom 43  
    Lapa jest wypalona, zawsze wypala się u góry nad żarówką.
    Tyle w temacie.
  • Poziom 38  
    Jak włożysz tą żarówkę poprawnie, zwiększy sie zasięg świateł. Jak masz żarówkę do góry, to oświetlasz drogę 2 m przed autem, jak masz na dół, to świecisz Bogu w okna. Poprawny montaż żarówki to podstawa !
    One tam nie szły cyckiem do góry ?
  • Poziom 3  
    psilos1 napisał:
    Piesu300 napisał:
    A czym mogą być spowodowane spadki napięcia?

    Dwudziesto letnia instalacja bez przekaźników to wystarczający powód...chcesz mieć światła jak w nowoczesnym samochodzie-dołóż przekaźniki świateł różnica będzie kolosalna


    Ale co to znaczy 20-letnia? czy części w samochodzie czasem sie nie wymienia?
    alternator jak nie działał ok to oddałem do regeneracji i mam bajkę, to samo rozrusznik, poza tym jak słyszę dokładanie czegoś to mam gęsią skórkę bo już raz miałem tak że po 5 dniach prądu w aucie nie było bo ktoś audio dokładał, elektryk-amator.

    Pytanie też czy coś dokładając do fabryki nie będzie problemów np. przy kontroli drogowej lub na stacji kontroli?


    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Lapa jest wypalona, zawsze wypala się u góry nad żarówką.
    Tyle w temacie.


    A możesz wyjaśnić po czym wnioskujesz, wstawiłem foty o ile coś widać, na żywo ja nie widzę specjalnie wypalenia, dlatego pytałem jak to się poznaje?
    Myślałem że jest czarne ale z tego wynika że nie
  • Poziom 43  
    Piesu300 napisał:
    Pytanie

    Po pierwsze zmierz napięcie na żarówce przy pracującym silniku.
    Zdejm dekielek i mierz na światłach pozycyjnych , jak jest poniżej 13V to załóż przekaźniki.