Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem

piotrek power 26 Sie 2019 17:33 2073 72
  • #31
    Eidems
    Poziom 29  
    piotrek power napisał:
    Na początku poprzednią meganką jeździłem chwilę na benzynie to paliła mi 5,5 l benzyny / 100km więc by się zgadzało. Oszczędne te silniki są.

    W mojej aktualnej nie sprawdzałem, komputer pokładowy wylicza mi średnią 6 l / 100km przy normalnej jeździe po 400 km.

    Zdjęcia z mojej zdjąłem kolektor, wężyki w ogóle bez opasek. 8-O Zgiąłem trochę i się rozleciały.

    Ostatecznie jakie wtryski brać, W02/W03 czy Barracuda ? Czy bez znaczenia ?
    Ponoć W02 są głośne ? Ale jak nie słychać ich w kabinie to mi nie przeszkadza że sobie pykają. BRC też pykały. Valteków prawie nie słychać.

    W03/barracuda.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #32
    sebap
    Poziom 41  
    Ja bym Barracudę brał, z AC W03 nie miałem do czynienia ale ponoć dobre są.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #33
    Eidems
    Poziom 29  
    sebap napisał:
    Ja bym Barracudę brał, z AC W03 nie miałem do czynienia ale ponoć dobre są.

    ACW03 są tańsze i głośniejsze, oby dwa typy po za tym bez zastrzeżeń. ACW02 to listwa wtryskowa, lepiej dopłacić do ACW03 są lepsze.
  • Pomocny post
    #34
    psooya
    Poziom 38  
    W02 niczym sie nie różni konstrukcyjnie od W03. Co ja polecam? Ja biore z hurtowni "toito(i)" przymierzam, montuje, stroje, oddaje auto i nadmiarowy kpl wtrysków.
    Wiercenie takie sobie, jeździć bedzie ale widać, ze ten element nie byl zdejmowany.
    Pytanie co ci sie zmieści pod kolektor bo ja takie konstrukcje wierciłem od boku w kanał i wtedy barracudy szły na trójnikach 12mm. Tak zrobiłem w jakimś megane III 1.6 chyba. Zdjęcia pod moim nickiem w galerii na lpg forum powinny być.
    Tu masz:
    https://lpg-forum.pl/post854214.html#p854214

    Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem
  • #35
    piotrek power
    Poziom 27  
    Zamówiłem W03 na trójnikach. Pod kolektor to raczej nic nie wejdzie. Spróbuję jednak zamiast 30cm wężyków dać 10cm. Ale jak to jeszcze nie wiem.

    Sąsiad poinformował że zakłada gaz do Opla Astry H z 2008 roku 1,6 115KM
    Jest już umówiony. Ale coś tanio mi się widzi, cała instalacji BRC 2500 zł ?
  • #36
    sebap
    Poziom 41  
    BRC za 2500? Niemożliwe. 4 wtryskiwacze to prawie 900 zł, Genius MB1200 to 400 zł a gdzie reszta?
  • #43
    piotrek power
    Poziom 27  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Jak nie ma tego złomu to można normalnej długości węże założyć.


    Akurat to już kolegi Meganka ale mu przekażę.

    U mnie nie ma tego czegoś, ale za to ogranicza mnie kolektor ssący plastikowy bo przez niego muszą wężyki wyjść, a wtryski to chyba będę musiał dziurę w kalpie zrobić bo do maski przystawią.
  • #45
    piotrek power
    Poziom 27  
    Oj. nie popatrzyłem na forum... Już zrobiłem. A tak mi po głowie chodziło żeby kolektor wymienić.
    Używane są po 40 zł na allegro to nie bardzo się kalkulowało spawanie.

    Ale już zrobiłem, co gorsza, auto dalej prawie gaśnie no prawie zgasło, obroty do 200 spadły. Stare wężyki były, 31cm, 33cm, 35cm, 36cm.
    Nowe dałem 4x 10cm.
    Coś jest nie tak, jest lepiej. Ale coś go boli.
    Zauważyłem teraz oglądając oscyloskop że ciśnienie gazu wzrasta do 3 bar przy jeździe pod górę na benzynie, czy to normalne ? I czy ogólnie to nie jest za niskie ? Średnio 1,1 bar ? Że ja się wcześniej na forum nie spytałem, tylko gaziarza posłuchałem że winny jest reduktor i kazał taki sam kupić at09 bo bym kupił pewnie lepszy innej firmy reduktor. Na tym to jak jest pełna butla to ciśnienie jest 1,2 bar jak zostaje 10 l gazu to jest 1,0 bar i kiedy to mam regulować jak jest połowa butli i tankować po 5 l LPG ? Na oscyloskopie jest w czasie 2420 to ciśnienie 3bar. Nie oglądałem laptopa w czasie jazdy bo bym przytrzymał go jeszcze na benzynie bo dalej rosło, może by się zrównało z ciśnieniem w butli ?
    Jechałem chwilę na benzynie i też mi parę razy spadły minimalnie poniżej normy i wróciły. Jest elegancko ale bez klimy i świateł. Ale na oscyloskopie nie ma bo w nocy jechałem, jest z klimą i bez i pod górę i luzowania po zamknięciu wtryskiwaczy.

    Aha, zmieniłem dysze w kolektorze na te z zestawu, bo stare były na wąż 4mm, te nowe osadziłem na kleju średnim do gwintów. Zdjęcie dyszek jest jeszcze przed wymianą, telefon mi się wyładował i nie zrobiłem nowych.
  • #46
    piotrek power
    Poziom 27  
    Mam problem z ustawieniem mapy w górnym znaczy się maksymalnym obciążeniu. Pod górę 4 bieg 130 km/h. Podnoszę mnożnik a to nie pomaga. W trasie dzisiaj (mapa 1) było ok. Ale jadąc pod górę jakby brakowało gazu ? (mapa 2) i błąd się pojawił. Czyli za mało rozwiercone dyszki ? Czy się nie przejmować tym ?
  • #48
    piotrek power
    Poziom 27  
    Ustawiłem jako AC W02.
    Mogą być trochę mało rozwiercone dyszki bo kupiłem wiertło 2,1 a okazała się 2,0 i minimalnie mam mniejsze otwory w dyszkach niż w valtekach.
    W valtekach będzie coś koło 2,2. Ciśnienie przy max obciążeniu miałem ok.1,1bar. A tak normalnie jest w granicach ok.1,2 bar. Przy hamowaniu silnikiem 1,35bar.

    Na zimnym silniku ciśnienie jest nieco wyższe. Choć mnie się wydaje że powinno być odwrotnie?, ale tak pokazuje. Auto ani razu nie zgasło. Po tym wstępnym ustawieniu na mapach to nawet obroty tak nie spadają, znaczy się na benzynie do 580 na gazie 520. Ale nie jest to stała wartość. Na jałowym ma trochę niskie 670. Na benzynie i gazie tak samo. W kabinie trochę czuć wibracje przy 670 obr, przy 720 jest idealnie ale to już pewnie nie wina LPG.
  • #50
    piotrek power
    Poziom 27  
    Ten tydzień mam cały zajęty, nie będę miał czasu, nie wiem kiedy to ogarnę i czy sobie poradzę.

    Warto uaktywnić funkcję opróżniania ciśnienia np. przy 2 albo 2,5 bar ? Jadąc na benzynie pod górę przełączywszy w trakcie jady z gazu na benzynę, ciśnienie gazu wzrasta mi od 3,2 bar
  • #53
    piotrek power
    Poziom 27  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    piotrek power napisał:
    Jadąc na benzynie pod górę przełączywszy w trakcie jady z gazu na benzynę, ciśnienie gazu wzrasta mi od 3,2 bar

    Taki badziewny reduktor masz tak podbija ciśnienie.


    No ale dlaczego podbija na benzynie, jak elektrozawory są zamknięte ? Chyba przez podciśnienie bo którędy ? Ale podbija tylko przy maksymalnym obciążeniu silnika.

    Rozwiercę dysze na 2,2 może?, tylko nie wiem kiedy jeszcze.
  • #57
    piotrek power
    Poziom 27  
    Dzisiaj zauważyłem problem. Auto dławi się jak jest zimne na gazie.
    Po dodaniu gazu silnik nie wchodzi odrazu na obroty tylko zadławi i dopiero wchodzi na obroty, efekt jest minimalny ale występuje. Też podczas jazdy po gwałtownym dodaniu gazu wystąpi zadławienie i dopiero jedzie. Objaw ustępuje po przejechaniu 1 km.

    Czym to może być spowodowane ? Za bogata mieszanka ? Trzeba by zrobić korektę po ciśnieniu albo temperaturze ? Czy aktywować opcję zubożenia na zimnym silniku ?
    Czy ręcznie?, powyżej 1,3bar dać -10 % ? Czy po temperaturze do 40 stopni dać -10 proc ? Ciśnienie gazu na zimnym jest 1,6bar więc może mieć za bogatą mieszankę ? Nie wiem czy te objawy występowały wcześniej, teraz to zauważyłem, jak się delikatnie wciska pedał przyspieszenia to objaw nie występuję więc mogłem tego nie zauważyć wcześniej. To "przymulenie" jest bardzo krótkie ale jest, jeśli można by to poprawić to bym się cieszył. Tak myślałem że to może być przez długie (12cm) wężyki ale dlaczego tylko jak zimny ? Po dodaniu gazu obroty minimalnie spadną i dopiero wchodzi na obroty, albo przebierze jakby zapłon wypadał i dalej wchodzi na obroty normalnie. Ale jeśli gazu dodaję stopniowo po woli efekt nie występuje.
  • #58
    psooya
    Poziom 38  
    Normalne przylewanie. Wada instalacji. Samochód wtedy dolewa więcej by rozgrzewać kata. Paliwo nie odparowane się nie spala tylko przelatuje dalej. Gaz z racji odparowania spala się więc wypada zapłon. Taki zimny vag. Można coś tam poprawić mnożnikiem i lepszym strojenjem tzn z afr by ograniczyć dawke paliwa w OL. Ale cudu najprawdopodobniej nie zrobisz choć może by się dało.
  • #59
    piotrek power
    Poziom 27  
    Ta funkcja zubażania nie działa u mnie prawidłowo. Po jej aktywowaniu auto cały czas gaśnie po dodaniu gazu.

    Ale zubożenie na zimnym pomaga, tyko po temperaturze bo ciśnienie skacze to nie ma sensu. Tylko jest problem, pasowałoby mi po temperaturze reduktora, a na mapce jest ale po temperaturze gazu i tak średnio po tym ustawić. Nie da się jakoś przestawić aby była regulacja po temp reduktora?, nie znalazłem w instrukcji.