Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem

18 Sie 2019 22:59 1728 72
  • Poziom 27  
    Witam.

    Mam problem z Megane 2 z 2004 silnik 1,6 16V.

    Mianowicie, podczas jazdy na LPG i hamowaniu silnikiem, a następnie wysprzęgleniu tak w 50% zgaśnie a w 50% obory spadną do 300 i wrócą na 750.

    Efekt się pogłębia bardziej gdy jest włączone więcej odbiorników prądu, np. na klimatyzacji i światłach dziennych zazwyczaj spadają tylko obroty do 300 a czasami gaśnie, a gdy powłączam wszystko światła klima przeciwmgielne długie, ogrzewanie tylnej szyby to zazwyczaj zgaśnie za każdym razem.

    Dzieje się tak tylko na gazie, na benzynie jest idealnie, wskazówka hamuje przy 950 i delikatnie schodzi do 750.

    Byłem na regulacji gość przeprowadził autokalibracje wziął 50zł, kazał przejechać 5km na benzynie i 5km na gazie i jak mówiłem że dalej gaśnie to mówił że zwiększy dawkę przy niskich obrotach a obniży przy wysokich, no to tak zrobił, mówię że dalej gaśnie to mówił że trzeba reduktor zmienić.

    Mam Tomasetto AT09 no to zmieniłem reduktor samodzielnie, i niestety nadal gaśnie, próbowałem regulować ciśnienie śrubką na imbus 2 obroty w jedną 2 obroty w drugą i jest identycznie, tak samo chodzi tak samo gaśnie.

    Silnik nie gaśnie a oborty nie spadają gdy zhamuję silnikiem do 1300obr i wysprzęgle to jest ok, powoli dojdzie do 750. Najgorzej jest wysprzęglić jak jest od 1700 do 3000 obr.

    Wtryskiwacze ma Valtek czerwone, jest na nich data 2017 to jakby poprzedni właściciel zmieniał, bo cała instalacja ma 10 lat, ja mam auto od 2 miesięcy, zmieniłem ten reduktor i nie byłem jeszcze na regulacji, zamówiłem sobie kabel.

    Gdzieś wyczytałem że w tych silnikach trzeba zmienić obroty na cut off, ale w ACGasSynchro 11.2.1.1 nie widzę takiej zakładki, proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 38  
    Za długie weżyki od wtryskiwaczy do kolektora. Jakie masz graty?
    Jak sobie nie poradzisz a masz nie daleko pisz pw ogarniemy temat 100%
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 38  
    Bywały problemy z czujnikiem pedału sprzegła ale nie gasło auto. Tylko skopana instalacja zgasi jednostkę.
  • Poziom 23  
    psooya napisał:
    piotrek power

    czy problem występuje tylko na LPG? sprawdzałeś jak zachowuje się na PB
  • Poziom 27  
    maiami napisał:
    psooya napisał:
    piotrek power

    czy problem występuje tylko na LPG? sprawdzałeś jak zachowuje się na PB


    Problem występuje tylko na LPG. Gazownik jak pojechałem to się zdziwił jak powiedziałem że gaśnie, ale nie raczył się przejechać sam czy ze mną.
    Na benzynie problem nie występuje.
    Problem jest tym większy im więcej odbiorników prądu jest włączonych.

    Ogólnie jest tak że na benzynie jak i na gazie, im więcej jest włączonych odbiorników tym szybciej spada wskazówka obrotomierza, tylko że na benzynie jak szybko leci to nie ma problemu i wyhamuje na 900, a na gazie z tą prędkością spadania obrotów nie da rady się zatrzymać i albo odbije się od 300 obr i wróci na 750 albo spadnie do 0 i auto zgaśnie. A dzieje się tak tylko podczas hamowania na biegu. Na postoju i gdy np jadę i odrazu wysprzęglę zdejmując nogę z gazu to też wskazówka spada wolniej i jest ok.

    A czy podczas hamowania silnikiem, wtryskiwacze gazu są (mają być) całkowicie zamknięte ?

    Sterownik to STAG 4. Reduktor nowy Tomasetto AT09, wtryskiwacze Valtek z jakąś datą 2017.

    Ze sprzęgłem to mam problem że piszczy na zimnym silniku przy naciśnięciu. Czujnik to nie wiem czy dobry czy nie, ale gdyby był zły to chyba byłby problem z odpalaniem bo trzeba nacisnąć sprzęgło aby zapalić auto. A tu nie ma z tym problemu.

    Wężyki już patrzyłem ale raczej nie da się ich skrócić już, i są dość blisko silnika wtryskiwacze.
  • Poziom 38  
    Po temacie. Wtryskiwacze valtek. Ja też widząc to pod maska bym się nie przejechal.
    Polecam wymiane na pojedyncze ac w03/031 lub barracuda.
    W innym wypadku życzę "z Bogiem"
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    psooya napisał:
    Po temacie. Wtryskiwacze valtek. Ja też widząc to pod maska bym się nie przejechal.

    nie twierdze że to są dobre wtryskiwacze, ale nie można zakładać iż to ich winna nie widząc auta, są 2x albo zmienisz gazownika (który się przejedzie autem ze skanerem) albo przy odrobinie twoich chęci i wiedzy możemy Cię pokierować co masz robić aby samemu to ustawić
  • Poziom 38  
    Wystarczy, że czas wtrysku lpg jest 3.5 ms lub mniej i valdemar nie robi. To sa 2 letnie wtryski z 2017 roku. Odpuść. Ile liczysz za taką diagnistyke? W03 to cale 220zl czy naprawdę warto? Ja policzę za strojenie obojętne czego wiecej i to sporo niż w03. Nie ma sprawy policze, potem powiem, że trzeba je wymienić, policze za wymiane i kolejne strojenie. Wyjdzie ponad 1000zl. Warto?
    A nawet jak zadziala to za 10kkm te wtryski znowu wymagają kalibracji albo regeneracji. Po grzyba to polecać i szukać przyczyny.
    Ja odpadam.
  • Poziom 27  
    Już śpieszę z materiałem.

    Chyba popełniłem błąd niepotrzebnie usuwając mapę benzyny, przeprowadziłem też auto kalibrację po której chyba bardzo zubożało mieszankę na LPG, nie mogłem tego podnieść, musiałem ostro z mnożnikiem pójść do góry (zdjęcie: mapa po mojej regulacji), ale cały czas gaśnie, regulacja nie wiele tutaj pomaga.

    Wszystko widać na materiale filmowym:
    tworzenie mapy benzyny: https://www.youtube.com/watch?v=rnDKp4HFV8U&feature=youtu.be

    tworzenie mapy gazu (przed autokalibracją i moim podniesieniem mnożnika, ale po regulacji nic się w tej kwestii nie zmieniło więc nie nagrałem)
    https://www.youtube.com/watch?v=mjFfGD4JsXo&feature=youtu.be

    Bardzo powoli mi przesyła te filmy będą za 3 godz jak nie przerwie połączenia
    W filmie na gazie, podaję czas filmu w którym:
    spadek obrotów nie zgasł czas w filmie: 2:41
    spadek obrotów zgasł: 3:04; 3:53; 4:17; 4:32; 4:50; 5:25; 5:41; 6:08; 6:30; (od 6 min próby dodania gazu na luzie po których również parę razy zgasł)

    Więc się poprawiam, gaśnie nie tylko podczas hamowania silnikiem.
    Czy istnieje możliwość aby wtryski otwierały się wcześniej jak spadają obroty ? Z tego co udało mi się na filmie zauważyć to otwierają się przy 900 obr, gdyby tak przy 1200 obr się otwierały to by pewnie nie gasł, czy da się to przestawić ? Czy tego się nie da ustawić i konieczna wymiana wtrysków ?
    Ciśnienie gazu jest ok ? Dlaczego tak się zmienia jak jadę na benzynie ?
  • Poziom 38  
    J.w. wszystko skopane. Nic nie wymieniaj i jeździj tanio przecież o to chodzi w lpg - tania instalacja, tani montaż, tania jazda i tu nikt nie będzie marudził, że czasem zgaśnie czy coś szarpnie bo było tanio.
    Odpadam z tego tematu.
    Pozdrawiam i bawcie się dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym
  • Poziom 27  
    maiami napisał:
    wrzuć jeszcze zdjęcie z pod maski jak są odwierty w kolektorze ssacym


    Ok. Tylko jak zdemontuję kolektor ssący aby sprawdzić czy nie ma ewentualnych nieszczelności. Bo tak to nic nie widać.

    psooya napisał:
    J.w. wszystko skopane. Nic nie wymieniaj i jeździj tanio przecież o to chodzi w lpg - tania instalacja, tani montaż, tania jazda i tu nikt nie będzie marudził, że czasem zgaśnie czy coś szarpnie bo było tanio.
    Odpadam z tego tematu.
    Pozdrawiam i bawcie się dobrze.


    Nie no nie będę tak jeździł jak gaśnie, aktualnie jeżdżę na benzynie.
    Miałem Megane I 1,4 16V i gaziarz mi zakładał instalację, mówił że jak nie chce problemów to montujemy BRC i zgodziłem się bez wahania 2500zł chyba dałem. Przez 6 lat zrobiłem 80 tysięcy na LPG i ani raz mi nie zgasł, nawet na 3 cewki jak chodził.

    Teraz mam Mgenae II które mi już zgasło ze 100 razy przy zrobieniu 1tys km.
    Poprzedni właściciel wykończył rozrusznik, musiałem robić, aż zęby na wieńcu przytarte. Ale twierdził że nic się nie dzieje, chodzi idealnie. No i kurcze przy zakupie dobrze chodziło. Tylko co włączyłem klimatyzacje jak jechałem to mi wyłączał.

    Tak więc najpierw po sprawdzam nieszczelności czy nie ma. Bo wtryski za wolne, to czy nie gasł by za każdym razem ? Ale ja je pewnie zmienię, a wtyczka będzie od tych valteków pasować czy trzeba zmieniać ? To co już nie dam sobie rady wyregulować czy ustawić to pojadę do gaziarza tylko jakiego ?
  • Poziom 38  
    Pasuje. Zrób to z głową. Podpowiem. Czemu producent samochodu nie montuje wtryskiwaczy pb na 20 cm wężyku?
    Zrób z głową a strojenie ogarne jak nie masz daleko.
  • Poziom 27  
    psooya napisał:
    Pasuje. Zrób to z głową. Podpowiem. Czemu producent samochodu nie montuje wtryskiwaczy pb na 20 cm wężyku?
    Zrób z głową a strojenie ogarne jak nie masz daleko.


    Krosno - Kraków ok. 166km to raczej dość daleko. :(

    Gdy kupię W03 to jestem w stanie je samodzielnie zamontować ? Chodzi mi konkretnie o to czy będzie pasować wtyczka od Valteków czerwonych i czy wystarczy ustawić w programie ac gas synchro odpowiedni typ wtryskiwacza i od nowa ułożyć mapę gazu ?
    Czy może trzeba mieć specjalistyczne urządzenie do kalibracji ?
  • Poziom 41  
    Wystarczą czynności, które wymieniłeś plus prawdopodobne rozwiercanie dyszy. Wtyczka chyba nie pasuje ale pewności nie mam.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Pasuje! Zlacze superseal! 166km to blisko mialem ludzi z dalszych odległości - doadaptujesz porządnie benzyne przymajmniej. Dysze 2.1mm powinny byc dobre dla okolo 25-27 KM z cylindra. Opaski sprezyste, wężyk thunderflex 5mm, zasilanie parker 12mm plus opaski sprężyste lub oetiker sciskane. Zniknie zapach gazu spod maski po sempericie i wszystkie drobne nieszczelnosci z opasek slimakowych.
    Ponieważ nie masz zapewne tokarki to wierć tak, że wiertło zamontuj do imadła a dysze zlap w futerko. Da ci to powtarzalność wiercenia na wiertarce stolowej. Z łapy nie wierć każda inna wyjdzie.
  • Poziom 38  
    Pokaż zdjecia jak gazownik to wywiercił bo możliwe, że trzeba to też poprawić.
  • Poziom 27  
    Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem Renault Megane 2 1.6 16V LPG 2004 - Silnik gaśnie po hamowaniu silnikiem

    Nic nie widać bez zdjęcia kolektora.
    W załączniku plik z programu osc tylko spakowałem winrarem bo nie przyjmowało forum, ze 7 razy zgasł ok 15 min całość.
    Te dysze to rozwiercam te co idą w głowicę czy we wtryskiwacz ?

    A te w głowicy to będzie pasował gwint po tych valtekach ? Nie chciałbym za bardzo w głowicy przerabiać bo ten gaziarz co mi zakładał BRC mówił że ma specjalnie urządzenie do rozwiercania i gwintowania co wysysa wióry na zewnątrz i nie ma prawa tam nic wpaść. Tak właściwie to nie byłem u niego jeszcze, ma tak dużo roboty że nie wyrabia z klientami.
    Najchętniej jak można to w głowicy bym zostawił te co są, chyba że nie można to będę musiał zrobić tak jak ma być.
    Tak myślę nad W03 czy W02, listwę W02 mogę na wysięgniku zamontować przy samym kolektorze, a W03 jeśli muszą być montowane cewka do góry wtyczka od dołu to już ich nie przybliżę więcej niż by były W02.
    Dysze gazowe w głowicy są wiercone prostopadle do dołu i wężyki musza iść przez te otwory w kolektorze dolotowym.

    To zdjęcia kolektora z bliska tam widać rozwarstwienie, nie wiem czy tak ma być czy może tam jakaś nieszczelność jest ? Choć u ojca w megance i mojej poprzedniej też są te rozwarstwienia na kolektorze na tym zgrzewie.

    U mnie wychodzi 28KM z cylindra.
  • Poziom 38  
    Nie czytałem do konca bo szkoda było mi oczu.
    Głano ma a nie coś specjalnego to zwykłe klamstwo i oszustwo. Zawiez auto do gazownika a nie odsysacza wiórów czy kij tam wie kogo. Chlop ma poprawić i wystroić z afr a ty masz nie wiedzieć co to jest gaz i gdzie jest.
    Oglądać pliku nie będą z racji valdemarów - szkoda mi czasu. Tu lepiej siadą barracudy i rozdzielacz niż ac w03 ale to kwestia inwencji instalatora - nie brudasa.
    Trzeba posiedzieć i zobaczyć jak tam jest to nawiercone - lusterka też istnieją.
  • Poziom 27  
    A czy wtryskiwacze mogą być w dowolnej pozycji ?
    Bo jeśli mają być na prosto jak te Valteki ze zdjęcia to raczej tu nic mnie nie uratuje rozdzielacz a jeśli mogą być w dowolnej pozycji to może by się udało coś skrócić dystans do kolektora dzięki rozdzieleniu wtryskiwaczy.

    Tylko jeszcze nie wiem które wybrać, parametry chyba mają zbliżone ? Barracudy na pewno droższe o ok 100 zł.

    Może ktoś użytkuje Renaulta z ów wyżej wymienionymi wtryskiwaczami W02/03 albo Barracuda z silnikiem 1,6 16V i może się wypowiedzieć ?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Ja montuje w dowolnej byle dysza jakkolwiek lekko w dół. Nie montuje do góry nogami.
    Szukaj w galerii na lpg forum.
  • Poziom 27  
    W mojej poprzedniej Megance tej co zakładał gaziarz wysysacz wiór z 2001 r i miałem całą instalację BRC

    Megankę kolega wziął. Zrobiłem nią 65 tys km i ani raz mi nie zgasła, nie licząc przy ruszaniu nie z winy LPG tylko w czasie jazdy czy luzowania i nie było mowy żeby obroty zafalowały czy coś zgasło. Przez te 6 lat zawsze paliła na dotknięcie kluczyka. Kupiłem Megane 2 i mam same problemy jak na razie, jak nie z LPG to sprzęgło piszczy jak zimny to drzwi się same zamykają i otwierają po 30 razy, luz na przekładni, sprzęgło wysoko bierze i piszczy.

    Na tej instalacji co teraz zdjęcie jest poniżej - mi paliła średnia z tych 65 tys km to 7,456l /100km - wszystkie tankowania notowane w excelu. Jak dojeżdżałem do pracy po 27km w jedną stronę to schodziłem do 7 l LPG / 100km (średnia z 8 tankowań)

    Teraz kolega jeździ po 45km do pracy i schodzi do 6,8 l LPG / 100 km średnia z 4 tankowań do pełna.
    Był do regulacji po tych 65 tys i gość skasował mapy które się idealnie pokrywały i przejechali 20 km i nowa mapa też się idealnie zaczęła pokrywać z benzyną, więc nic nie ruszał.

    Nie pisałem jeszcze ale ten mój nowy nabytek na Valtekach pali jak smok 8,5-9,5 l LPG gdzie poprzedniczka paliła 7,1-7,6 l LPG (na tych odcinkach co teraz pokonuje).

    Jak może auto tak dużo palić to ja nie wiem :/

    Zdjęcia te co zakładał wysysacz. Mój rekord na trasie na 32,71 l LPG - 501km
    13zł - 100km - jeździłem jak za darmo to mi się zachciało auto zmieniać. :cry:

    Postaram się te moje odwierty jakoś sfotografować ale dziwnie zrobione, lusterko nic nie da, nic nie widać wężyków nie da się zdjąć bez ściągania kolektora plastikowego, w ogóle ich nie widać.
  • Poziom 38  
    Kto co woli. Ja jak widze listwę wtryskową do lpg zawsze pytam czemu układ PB nie został tak samo zrobiony. Uprzedzam kolejne bajki o tym, że to gaz i się rozpręży.
    Generlanie na stagu postawie auto lepiej niż na BRC. A vakteki vs wtryski brc to mniej więcej jak głano do schabowego. Oczekujesz od listwy za 90zl jakości jak za 1 szt barracudy?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ten spec od narzedzi nawet nie wywiercił w specjalnie przygotowanych miejscach w kolektorze i do tego nasypał wiadro trotów. No ale przecież jezdzilo i było tanio.
  • Poziom 43  
    piotrek power napisał:
    Nie pisałem jeszcze ale ten mój nowy nabytek na Valtekach pali jak smok 8,5-9,5 l LPG


    To dobrze pali mam lagunę i kangoo z tym silnikiem i pali mi ok 9-10. Ale nie szczędzę mocy i obrotów. A ustawiona prawidłowo na afr, bo sam to uswawiałem.
  • Poziom 38  
    Spalanie z prawidłowo wyregulowanej i sprawnej instalacji wynosi okolo 25% więcej co się zgadza z przeliczeniem różnicy mas paliwa i stosunku stechiometrycznego. Wiadomo że drobne odchyłki będą zależały od szybkości nagrzewania reduktora i progu przełączania ale przy trasach większych nie ma to dużego wpływu.
  • Poziom 27  
    Na początku poprzednią meganką jeździłem chwilę na benzynie to paliła mi 5,5 l benzyny / 100km więc by się zgadzało. Oszczędne te silniki są.

    W mojej aktualnej nie sprawdzałem, komputer pokładowy wylicza mi średnią 6 l / 100km przy normalnej jeździe po 400 km.

    Zdjęcia z mojej zdjąłem kolektor, wężyki w ogóle bez opasek. 8-O Zgiąłem trochę i się rozleciały.

    Ostatecznie jakie wtryski brać, W02/W03 czy Barracuda ? Czy bez znaczenia ?
    Ponoć W02 są głośne ? Ale jak nie słychać ich w kabinie to mi nie przeszkadza że sobie pykają. BRC też pykały. Valteków prawie nie słychać.