Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf

19 Sie 2019 16:15 372 31
  • Poziom 5  
    Czy ktoś może przeanalizować Log z grupy 11, i pomóc w czym tkwi problem z turbiną?
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Turbo raczej ma zacięta dźwignię zmiennej geomtrii bo ciśnienie idzie do max wartości jaka jest wstanie pokazać czujnik. Nie męcz tego turbo w takim stanie bo prędkości obrotowe przy takim ciśnieniu sprawia że odleci ci w końcu z pod maski sypiąc obficie drobnymi.
  • Poziom 5  
    Samemu dam radę to naprawić? Czy turbina nadaje się jedynie do wymiany/regeneracji?
  • Poziom 32  
    Czyszczenie turbo raczej jest na krótki okres i wiąże się z jej demontażem plus jej rozbieranie a tam czekają cię zardzewiałe i przegrzane śruby łatwo urwać szpilkę kolektora wydechowego czy trzy śruby trzymające zmienna geometrie.
  • Poziom 5  
    Okazało się że prawdopodobnym problemem jest śruba regulująca zderzaka turbiny, teraz pojawia się problem jak dostać się do tej śruby i ją poluzować? Próbowałem już od góry i dołu różnymi przedłużkami, imbusami i dojście jest tragiczne, kolektor jak i turbinę ciężko będzie odkręcić gdyż śruby są pozapiekane
  • Poziom 32  
    Błądzisz nie ona nie jest problemem. Reguluje się ją po regeneracji turbo i tylko w tym wypadku. Ogranicza ona maksymalne wysterowanie (w praktyce punkt w którym turbo zaczyna pracę) jak jest za bardzo wkręcona kierownice są za mocno przymknięte i dławi wydech jak za bardzo wykręcona nie przymykają się optymalnie w obu przypadkach turbo "późno wstaje " i reguluję się chałpniczo tak by turbo z jak najniższych obrotów podawało zadane ciśnienie. U ciebie albo sztanga za wolno odbija (zatarte kierownice ,uszkodzona gruszka, kiepski zawór N75) albo sztanga jest za krótka( trzeba rozkręcić na regulacji). Reasumując śruby stopu nie ruszaj bo popsujesz.
  • Poziom 5  
    Ogolnie turbo już było wcześniej poddane regeneracji, lecz z tego co zauważyłem jest to prawdopodobnie jakaś hybryda gdyż posiada większe łopatki (posiadam stara turbinę od polo 1.9 TDI). Ustawiona jest podobnie do tej z polo, lecz daje większe ciśnienie. Czy wydłużenie sztangi od gruszki zmniejszy zadawane ciśnienie? I w jakiej pozycji w trakcie spoczynku powinna się znajdować dźwignia od regulacji zmiennej geometrii, czy ma być oddalona od ogranicznika czy też ma znajdować się przy śrubie ogranicznika?
  • Poziom 32  
    Silnik nie odpalony sztanga w odległości 1-1.5cm od śruby. Po odpaleniu powinna zostać zaciągnięta przez gruszkę i oprzeć się na śrubie. W regenerowanych turbo a tym bardziej dla hybrydy wartości regulacyjne rzadko kiedy pasują. Ja reguluje tak że luzuje kontre na sztandar tak by dało się rady nią kręcić i robię sobie wykres ciśnienia doładowania oraz zadanego ciśnienia . I reguluje jak ma problem z dociagnieciem do zadanego skracam o pół obrotu jak przeładowuje wydłużamy o pół . Trochę przejazdów trzeba zrobić ale w końcu idzie złapać złoty środek tak by doladowanie trzymało się zadanego jak najbliżej. Przy hybrydzie regulacja może nie dać zadowalających efektów i trzeba wtedy dłubać mapę od N75.
  • Poziom 5  
    Przy teście zaworu n75 w VCDS, przy 1400rpm ciśnienie dobija tylko do 1080mbar i wraca. Spróbuję wydłużyć śrubę od sztangi lecz nie idzie jej obrócić palcami bez demontażu gruszki. Czy trzeba odkręcić śrubę kontrującą żeby ją wydłużyć?

    W załączniku jak wygląda odległość śruby na zgaszonym silniku.
  • Poziom 32  
    No tam jest śruba kontrująca trzeba poluzować tak by dało się kręcić palcami. Przy okazji możesz sprawdzić czy chodzi luźno i czy nie ma luzu na połączeniu sztanga dźwignia zmiennej geometrii. Trzeba uważać po przejeździe żeby się nie dotknąć muszli gorącej i wydechu jak już zrobisz przejazd, ale idzie regulować na rozgrzanym silniku. U ciebie jest mega przeładowanie wiec wydłuż sztangę o dwa obroty na początek.
  • Poziom 5  
    Dokręciłem śrubę o jakieś 2.5 obrotu oto efekty:\
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf

    Turbina dalej przeładowuje, lecz już nie w tym stopniu, myślę że jeszcze parę prób i się uda.
    Niestety śrubą się dosyć ciężko się kręci i trzeba wspomagać się kombinerkami i ponowna regulacja po teście jest praktycznie niemożliwa.

    Próba druga, dalej przeładowuje lecz jest już znaczna poprawa. Czy turbo nie wstaje zbyt późno?
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf

    Ogólnie autko do 140 się normalnie rozpędza po przekroczeniu 140 dostaje muła(nie notlauf)
  • Poziom 32  
    Do sprawdzenia czy późno wstaje trzeba loga z okolic 1500-2500 rpm. Co do kupna to pokaż co pokazuje przeplywomierz. W którym bloku są obroty żądany przepływ ,rzeczywisty przepływ oraz wysterowanie EGR tam widać czy czasem nie jest za słaby odczyt z przeplywomierza i nie jest obcięta dawka paliwa z tego powodu.
  • Poziom 5  
    Do 2300 jest teraz jakby turbodziura, po przekroczeniu tych obrotów auto wyrywa do przodu. Robiłem ostatnio logi 003 przeplywki i gdzieś do okolicy 2000rpm wskazania były zaniżone gdzieś o 150-200, później przy większej prędkości obrotowej wartości się pokrywały.

    W tabelce wyzej jest wskazanie od 1.5k RPM i wychodzi na to że dopiero po 7-8s wartości zaczynają się pokrywać
  • Poziom 32  
    No jeszcze za krótka sztanga wysterowanie N75 powyżej 3000rpm ponad 90% (czyli sterownik chce ograniczyć doładowanie do zera) a i tak przeładowanie. Co do późnego wstawania turbo to faktycznie dopiero od 2300rpm osiąga zakładane doładowanie. Powody tego mogą być dwa słaby: przepływomierz albo śruba stopu na turbo do wkręcenia/regulacji.
  • Poziom 5  
    Kolejne wydłużenie sztangi o jeden obrót i wszystko się popieprzyło, poobcinane dawki paliwa. Czyli czeka mnie jednak demontaż gruszki i regulacja ogranicznika.
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Wartości z przepływomierza grubo zaniżone przy doładowaniu zakładanym 1950 mbar masz 2200 mbar ale przepływomierz widzi wartość przepływu na poziomie 750 mg/suw a powinien coś około 950-1000. Albo jest dziura w dolocie przed turbo albo EGR jest zablokowany w pozycji delikatnie otwartej lub też intercooler jest przypchany albo dolot czasem wałek rozrządu może być mocno zjechany i nie otwiera zaworów na pełne otwarcie ale najczęściej przepływomierz jest brudny/stary ewentualnie nie od tego silnika. Tak więc cała regulacja w pi#@du dopuki przepływomierz nie pokaże większych wartości. Sprawdź też wydech bo kat może być zabity i wtedy jest ciśnienie ale ma przepływu.
  • Poziom 5  
    Po delikantnej regulacji wróciło do poprzedniego stanu. Komputer pokazuje niby że EGR zamknięty.
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Ten silnik nie ma czujnika pozycji EGR steruje tylko zaworem podobnym do n75 i reguluje tak jego wysterowaniem aby wartość przepływu była równa zakładanej podciśnienie robi resztę. Trzeba fizycznie sprawdzić no chyba że od kogoś pożyczyć sprawny przepływomierz o takich samych numerach albo o takiej samej charakterystyce bo 90 % przypadkach pada przepływomierz stan filtra powietrza też wypadało by sprawdzić. wartość podciśnienia też wypadało by sprawdzić czy czasem nie jest niska dopiero przy wyższych obrotach jest na normalnym poziomie.
  • Poziom 5  
    Dziękuję za pomoc, w garażu miałem stary przepływomierz od Polówki, po wyczyszczeniu i zamontowaniu samochód nie do poznania! Ogólnie dziwne bo ten stary wyglądał jak nowy Boscha, a ten od polówki to jakiś noname.
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf
  • Poziom 32  
    Przepływomierze to temat rzeka ogólnie sygnał ten sam ale korelacja sygnał a przepływ różna. On może być dobry ale nie od tego silnika i na tym ECU zaniża. Skróć tą sztangę jeszcze bo jest lekkie przeładowanie i wysterowanie N75 w okolicach 80% a powinno być na poziomie ok 60%.
  • Poziom 5  
    Tak zrobię, czy dokręcając śrubę od ogranicznika turbo będzie wstawało wcześniej?,
    Czy wykręcenie dwóch srob od spodu gruszki umożliwi mi jej ruch tak abym mógł dostać się do ogranicznika? Czy muszę zdemontować cała od spodu z zawleczką?
  • Poziom 32  
    Wyreguluj sztangę a potem ewentualnie wkręcaj śrubę stopu.
  • Poziom 5  
    Dokręciłem sztangę o 1/4 obrotu, + wkręciłem ogranicznik o jakieś 4 obroty i nadal bez zmian, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, lekko nie przycina się. Czy za mało wkręciłem ogranicznik czy też Gruszka bądź N75 jest uszkodzone?
    VW Golf IV 1.9 TDI - Turbina Notlauf
  • Poziom 32  
    Tyle że ogranicznik wkręca się stopniowo co pół obrotu i robi logi bo za bardzo przykręcony zdławi wydech i da efekt odwrotny. I najładniej widać na wykresie jak szybko narasta ciśnienie. Czasem trzeba wykręcić. Na początek pół obrotu wkręcić i potem wykręcić o obrót tak wiedzie w którą stronę jest poprawa.
  • Poziom 5  
    no tak tylko żeby dojść do śruby ogranicznika muszę demontować i wyjmować całą gruszkę co jest pracochłonne
  • Poziom 32  
    Albo powoli i mozolnie albo do d..... A sztangę miałeś wydłużyć jeszcze .
  • Poziom 5  
    Zmieniłem całkowicie gruszkę, tamta juz była prawdopodobnie zużyta, po wymianie gruszki i pierwszej regulacji sztangi ciśnienie dobija do 2040mbar, lecz dalej późno wstaje ok. 2300rpm, ogólnie coś hamulce wydają się bardziej twarde.
  • Poziom 32  
    Może kończy się pompa vacum . Ona odpowiada za podciśnienie do serwa plus do sterowania gruszka turbo. Przydał byś się miernik podciśnienia i sprawdzić czy jest -0,8 bara bo może być że na niskich obrotach nie dociąga sztangi do śruby stopu.
  • Poziom 5  
    Sprezarka teraz ma problem od dołu, dymi na niebiesko, na postoju po przygazowaniu wartość ciśnienia nie rośnie, bo w nowej gruszce musiałem zmienić cięgło do regulacji gdyż było za krótkie,
  • Poziom 5  
    Sprawdziłem króciec od i przewody od pompy Vacum i nie wykryłem żadnych luzów;nieszczelnosci. Czy możliwe aby sama pompa nie generowała odpowiedniego ciśnienia, dodam już że podmienialem zawór n75. Zamówiłem wakuometr i za parę dni rzeczywiste ciśnienie będę chciał zmierzyć.