Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mercedes W246 B-Klasa - 12v ze światła cofania - można bezpośrednio?

20 Sie 2019 20:05 417 7
  • Poziom 14  
    Witam,
    Montuje czujniki cofania w Mercedesie W246, wersja automat ze światłami cofania led (poprawka - jednak nie led a zwykłe na żarówce P21), do aktywacji czujników potrzebuje +12v po załączeniu wstecznego, niestety mam z tym problem - raz, że do nie mogę znaleźć napięcia zasilania ledow w wiązce idącej do lampy (podejrzewam że są zasilane mniejszym napięciem), a druga sprawa to czytałem że niezalecane jest podpinanie czujników równolegle ze światłami cofania w tym samochodzie - ponoć trzeba przez przekaźnik bo z przeciązenia nadpala się przelącznik jazdy/wstecznego/parkingu, jak to z tym jest? Czy producent nie przewidział, że np. ktoś może potrzebować 12v wstecznego do przyczepki i nie ma dodatkowej wiazki do tego przeznaczonej jak jest w niektórych autach?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Spec od Mercedesów
    Np.na lewej tylnej lampie powinien to być przewód szaro żółty (złacze B pin 25 modułu SAM)
    Osobiście nie jestem zwolennikiem bezpośredniego wykorzystywania tego napięcia. Do żarówek w przyczepce na 100% nie wolno - przeciążony SAM może wykitować, albo (w najlepszym wypadku) wyłączy nadmiernie obciążony obwód. Jest jednak inny powód - prąd w przewodach do lamp zazwyczaj nie jest stały - "błąkają" się tam różne dodatkowe częstotliwości (powiązane np. z kontrolą sprawności oświetlenia) które mogą skutecznie zakłócać pracę podłączonych do nich urządzeń elektronicznych (kamera cofania, czujniki cofania) Tak więc rozdzielenie jest wskazane - choćby wspomniany przekaźnik.
    pavel007 napisał:
    z przeciązenia nadpala się przelącznik jazdy/wstecznego/parkingu

    W nowych autach nie ma takiego patentu ze stykami. Wszystko odbywa się bezstykowo - hallotron jako czujnik położenia biegu i klucze elektroniczne jako elementy wykonawcze.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Zastosuj przekaźnik, kiedyś miałem tak w audi A6c6, po montażu dodatkowych czujników, buzzer wydawał krótki pisk co 30sekund, lądował się niskim napięciem które kontrolowało zarowki. Po zastosowaniu przekaźnika wszystko działa.
  • Poziom 14  
    Dzięki Panowie za pomoc, w szczególności Tobie Gerri - przewód który wymieniłeś był dokładnie tym który dawał 12v na żarówkę cofania, śmieszno-tragiczna wogóle sytuacja z tym światłem cofania, jakąś godzinę czasu nie mogłem dojść czemu po włączeniu manetki na "R' nie świecą mi tylne światła cofania, napięcia na kablu było, ale bezpośrednio przy wtyku u lampy już nie, sprawdzałem bezpieczniki, szukałem przerwy, już nawet myślałem że uszkodziłem moduł, co się okazało aż wstyd pisać, światło LED od którego wymagałem odp początku świecenia po wciśnieciu manetki było... kierunkowskazem -  światła cofania były na klapie, zmylił mnie biały kolor na lampie, aż głupio się przyznać ale moje roztargnienie czasem mnie przeraża :) W każdym razie czujniki już zamontowane i działają ok, zastosowałem mikroprzekaźnik ze który cechuje się bardzo znikomym poborem - dzięki temu głowa spokojna. Dziękuje jeszcze raz za pomoc i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
    Witam.
    Czy może ktoś się podzielić zdjęciami jak to wygląda podpięte, tj.gdzie jest moduł i gdzie sie wpiąć. Jaki mikroprzełącznik zastosować? Właśnie nabyłem zestaw czujników do mego w246 a nie chcę czegoś zepsuć.
  • Poziom 14  
    morozik1 napisał:
    Witam.
    Czy może ktoś się podzielić zdjęciami jak to wygląda podpięte, tj.gdzie jest moduł i gdzie sie wpiąć. Jaki mikroprzełącznik zastosować? Właśnie nabyłem zestaw czujników do mego w246 a nie chcę czegoś zepsuć.


    Fot nie mam, ale wygląda to tak: kolega Gerri napisał na którym przewodzie w wiązce szukać kabla w którym się pojawia +12v, wiązkę znajdziesz wewnątrz tylnego nadkola - dostaniesz się tam otwierając bagażik i zdejmując tą klapkę po lewej - zauważysz na pewno taki pęk kabli owinięty taśmą parcianą. Z tego przewódu (+12v po właczeniu wstecznego) musisz wyprowadzić zasilanie dla przekaźnika/mikroprzekaźnika NO (normalnie-otwarty), który z kolei po otrzymaniu napięcia będzie zwierał 12v puszczone ze skrzynki bezpieczników pod nogami pasażera (masz tam wolne piny ze stałym lub napięciem po stacyjce - wybierz który chcesz tylko pamietaj o bezpieczniku). To napięcie ze skrzynki bezpieczników będzie twoim zasilaniem modułu cofania, które będzie włączał/rozłaczał przekaźnik sterowany napięciem świateł cofania.
    Wytłumaczyłem naproścej jak umiałem, jeśli nie rozumiesz - najlepiej zleć komuś. Co do przekaźnika szukaj takiego o najniższym poborze - niby i zwykły od poloneza może być ale ja nie chciałem ryzykować, ponoć moduły są bardzo wrażliwe na większe obciążenia.
  • Poziom 14  
    Rozwiązanie post wyżej.