Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Soldano Atomic 5W prośba o id trafa

mcpol1 24 Aug 2019 19:04 978 28
SterControl
    mcpol1
    Level 11  
    Witam serdecznie. Jestem początkujący w dziedzinie budowy wzmacniaczy lampowych a i elektronika nie jest moim konikiem.
    Postanowiłem jednak zbudować Atomica 5W na płytkach Marvela. Po kilku miesiącach śledzenia tematu w internecie mam już złożone płytki PCB
    Soldano Atomic 5W prośba o id trafa Soldano Atomic 5W prośba o id trafa
    Jakość ścieżek nie powala ale robione ręcznie pisakiem.
    Nie jednak o tym chciałem rozmawiać.
    Potrzebuję pomocy przy rozpracowaniu trafa głośnikowego oraz zasilającego.
    Trafa wymontowałem ze starego radia Eumigett 300.
    Soldano Atomic 5W prośba o id trafa Soldano Atomic 5W prośba o id trafa Soldano Atomic 5W prośba o id trafa Soldano Atomic 5W prośba o id trafa Soldano Atomic 5W prośba o id trafa
    Niestety nie wiem jak je podłączyć i na których pinach sprawdzać napięcia.
    Pomóżcie proszę. Wyjaśnijcie głupiemu jak krowie na rowie co z czym się je.
  • SterControl
  • Helpful post
    oldking
    Level 32  
    Transformator głośnikowy, dosyć proste.
    Uzwojenie nawinięte grubym drutem do głośnika, a cienkim do lampy.
    Trafo sieciowy ma przełącznik napiec te przewody to pierwotne, najczęściej było to pierwsze od rdzenia nawinięte uzwojenie plus doczepy na kolejne napięcia - miernikiem odnajdziesz bez problemu.
    I znowu grube to żarzenie lamp a cienkie druty to anodowe - na foto widać nawet resztkę prostownika podłączonego do jednego z wyprowadzeń.
  • SterControl
    mcpol1
    Level 11  
    Ok. Na głośnikowym zlokalizowalem grube uzwojenie i chyba cienkie. A co z pinami na górze trafa? Do czego będą potrzebne???
    Rozumiem ze te kondensatory i rezystory mogę usunąć?
    Co do zasilającego to już trochę mądrzejszy jestem dzięki Painlustowi.