Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka bramy DIY na arduino.

24 Sie 2019 21:46 687 36
  • Poziom 6  
    Witam,
    jestem zielony w kwestii elektroniki, lecz postanowiłem upiec dwie pieczenie na jednym ogniu - doszkolić się trochę i zbudować automatykę bramy od zera.
    Niestety po drodze napotkałem na kilka problemów, na które mam nadzieje pomożecie mi znaleźć odpowiedź:

1. Chciałbym umieścić całą elektronikę (prócz odbiornika i krańcówek) z dala od bramy w kotłowni ( dzięki temu ominę problem wilgoci, temperatury itp), lecz odległość wynosi około 30m. Chciałbym zapytać czy jest to gra warta świeczki aby puszczać pod ziemią przewody do obu silników, przewody zasilające oraz sygnałowe do odbiornika oraz krańcówek ? Obawiam się, czy nie będzie sporych strat oraz czy na takiej odległości kable sygnałowe od nadajnika nie będą miałby problemów z zakłóceniami. Co do krańcówek to będą sterowane za pomocą masy więc nie wiem czy jest się czego obawiać. Dodam, że do silników bramy będzie płynął prąd 12-28V DC.

2. Całym "mózgiem" tego systemu będzie arduino, lecz szukając informacji na internecie cały czas odnajduje sprzeczne wiadomości, czy arduino może pracować 24/7. Dlatego zwracam się do was z tym pytaniem.

3. Niestety nie mam pomysłu na prostą metodę zabezpieczenia w razie gdy ktoś lub coś znajdzie się między skrzydłami bramy. Na internecie znalazłem informacje o jakimś bimetalicznym zabezpieczeniu, lecz czytając o tym więcej dowiedziałem się, że jest to związane z temperaturą więc nie mam bladego pojęcia jak to zastosować.

4. Zastanawiam się, czy samym zasilaczem mogę sterować za pomocą arduino poprzez przekaźnik - tj. zamontować przekaźnik na "+" pomiędzy zasilaczem a gniazdkiem elektrycznym.