Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

D.T GAS SYSTEM - Brak możliwości wykonania autokalibracji

25 Sie 2019 13:15 198 7
  • Poziom 14  
    Witam,

    zakupiłem auto z instalacją LPG DT Gas system z centralką GT500, łączy się z kompem za pomocą softu GT600S. Problem w tym, że ma dość dziwne spalanie na trasie spali 9-10L/100, a po mieści 20L/100.

    Po podłączeniu do kompa rzuciło mi się parę szczegółów:
    Skaczące ciśnienie między 1,2-2,5 bara
    Brak odczytu czasów wtrysku benzyny
    Brak prawidłowego odczytu napięcia zasilania wskazuje 02,5V
    Brak prawidłowego odczytu temperatury jeśli już jakaś jest odczytywana to w skali od -90 do +190 po prostu niesamowicie skacze na całej skali
    Odczyt sondy lambda jest błędny początkowo jest ok, po około kilku minutach stabilizuje się na 1V lub nawet 1,20V

    Wyeliminowałem jeden z powyższych usterek inne pozostały mianowicie skaczące ciśnienie, po przez regenerację parownika Revo do którego dokupiłem czujnik temperatury.

    Przy okazji regeneracji parownika sprawdziłem połączenia do centralki i wyeliminowałem pewne problemy z przewodami, złe podłączenie do plusa przewód był uszkodzony oraz czujnik temperatury był podłączony masą do reduktora, który nie był do końca dobrze zmasowany.
    Sprawdziłem podłączenie wtryskiwaczy do komputera oraz drożność przewodów, ale tu każdy przewód miał drożne przejście.
    Mimo to, po podłączeniu się do centralki nadal brak podglądu na wtryski benzynowe, a temperatura mimo, że ten obwód zmasowałem bezpośrednio z minusem akumulatora nadal odczyt jest losowy na pełnej skali, a sonda wykazuje nawet zbyt duże napięcie, a odczyt napięcia akumulatora nadal jest na poziomie 02,5V

    W tym wszystkim dziwne jest to, że auto jeździ na gazie, po regeneracji parownika ciśnienie nie przekracza 1,45. Czasy wtrysków gazu, bo tylko na nie jest podgląd, wynoszą około 8-9ms na obciążeniu około 10ms w czasie jazdy dochodzą do około 17ms.

    I najważniejsze przy próbie auto kalibracji samochód gaśnie próbowałem kilka razy i za każdym razem auto gaśnie, w tym czasie centralka przełącza się na benzynę i auto gaśnie.
    Po za auto kalibracją mogę bez problemu przełączyć się na obydwa paliwa czy to z centralki czy to z poziomu oprogramowania.

    Samochód to:
    Citroen Xantia z 1998roku
    Silnik 2.0 16V

    Nie znalazłem odpowiedzi dlaczego, ta centralka nie chce odczytywać czasów wtrysku benzyny???
  • TestoTesto
  • Poziom 31  
    Spróbuj inny soft. Jaki masz interfejs?
  • TestoTesto
  • Poziom 14  
    Dziękuję za zainteresowanie.

    Interfejs mam od CCY LPG FTDI USB łączę się po przez system Windows 32bit nie próbowałem jeszcze wszystkich programów zatrzymałem się na razie na sofcie GT600S, bo jak na razie ten dał radę bez problemu się połączyć. Jutro spróbuje innego softu który zmalałem na forum.
  • Poziom 38  
    Sprawdź masę sterownika lpg do aku. Ale tak jak koledzy wyżej, zapewne zły soft.
  • Poziom 14  
    Ok dzięki za podpowiedzi. Faktycznie zły soft, ale nadal nie do końca ufałem programowi. Postanowiłem otworzyć sterownik i znalazłem dwa uszkodzone kondensatory już lekko wybulone, o podwyższonych parametrach zmieniłem na razie dwa, bo więcej nie miałem na 105 stopni. Odnalazłem i poprawiłem masę sterownikowi.
    Ale to jakoś specjalnie nie zmieniło odczytów.

    Po zainstalowaniu GasTech-2.22.60 temperatura już jest widoczna prawidłowo i napięcie również, widać też wtryski benzyny, ale są dość wysokie 4,9 ms do 5,2 ms gdzie odczyt z komputera pokładowego, po OBD wynosi na poziomie około 2,7ms (bieg jałowy)... skąd takie wysokie zakłamanie na komputerze gazowym??

    Sonda lambda problem rozwiązany kabelek nie jest podpięty, ale też kabel do TPS też nie został podpięty. Czy podłączony TPS wpłynie na coś więcej podczas kalibracji?

    Druga sprawa ciśnienie. Poprzedni program pokazywał dość wysokie wahania przed regeneracją parownika, po regeneracji ustabilizowało się między 1,25 do 1,45 Bara. Ta wersja GasTech-2.22.60 pokazuje już od 1,45 do 2,06 Bara....

    Na tej wersji softu miałem ustawione wtryski 2 omowne, ja mam 3 omowne, ale to raczej wiele nie zmienia.

    Auto kalibracja już przechodzi prawidłowo na biegu jałowym, ale podczas jazdy nie ma wystarczającego obciążenia, nawet jadąc pod górkę.

    Po auto kalibracji ustawia się współczynnik mnożnika prawie 1,81. Pytanie odnośnie mnożnika na innym forum doszukałem się, że zmiana mnożnika skutkuje zubożeniem lub wzbogaceniem mieszanki paliwowej, ale jakoś tak mętnie opisane, że nie wiadomo czy idąc w górę z mnożnikiem wzbogacam mieszankę czy ją zubożam???

    I ostatnie w tym sofcie GasTech-2.22.60 jest coś takiego jak korekcja wtryskiwaczy gazowych czy to w ogóle działa i co to koryguje???

    W sumie teraz muszę przejechać te 100 kilometrów, po mieście i zobaczyć jak to teraz z spalaniem będzie.
  • Poziom 31  
    Artur34 napisał:
    ale są dość wysokie 4,9 ms do 5,2 ms gdzie odczyt z komputera pokładowego, po OBD wynosi na poziomie około 2,7ms (bieg jałowy)... skąd takie wysokie zakłamanie na komputerze gazowym??

    Pisałeś wcześniej że było coś pomotane w kablach, może nadal jest? Sprawdź też czy wszystkie opcje w konfiguracji ustawione są zgodnie ze stanem faktycznym (typ wtrysku, ilość cewek itp).
    Artur34 napisał:
    Sonda lambda problem rozwiązany kabelek nie jest podpięty

    Swego czasu producent zalecał nie połączać sondy, ale nie mogę teraz znaleźć źródła tej informacji.
    Artur34 napisał:
    Ta wersja GasTech-2.22.60 pokazuje już od 1,45 do 2,06 Bara....

    Ciśnienie zmienia się przy stałym obciążeniu silnika samo z siebie?
    Artur34 napisał:
    Auto kalibracja już przechodzi prawidłowo na biegu jałowym, ale podczas jazdy nie ma wystarczającego obciążenia, nawet jadąc pod górkę.

    Niestety też mam ten problem.
    Artur34 napisał:
    Pytanie odnośnie mnożnika na innym forum doszukałem się, że zmiana mnożnika skutkuje zubożeniem lub wzbogaceniem mieszanki paliwowej, ale jakoś tak mętnie opisane, że nie wiadomo czy idąc w górę z mnożnikiem wzbogacam mieszankę czy ją zubożam???

    Czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych = czas otwarcia wtryskiwaczy benzynowych * mnożnik.
    Czyli im większy mnożnik tym więcej gazu.
    Artur34 napisał:
    w tym sofcie GasTech-2.22.60 jest coś takiego jak korekcja wtryskiwaczy gazowych czy to w ogóle działa i co to koryguje???

    Chodzi Ci o tą mapę z wpisanymi setkami? Tym możesz zwiększyć/zmiejszyć czas wtrysku o max 10% względem wartości z autokalibracji.
  • Poziom 14  
    Co do sondy to w instrukcji napisane jest tak:

    "Sygnał czujnika tlenu
    Podłączać jako opcję w wypadku problemów z kalibracją. Nie podłączać w autach z
    OBD przy jednoczesnym podłączeniu testera OBD. Sygnał widoczny automatycznie.
    Napięciowy sygnał czujnika tlenu (sondy lambda) O2_IN znajdującego się
    przed katalizatorem wraz z czasem otwarcia wtryskiwaczy benzynowych wykorzystywany
    jest do sterowania czasem otwarcia zaworów wtryskiwaczy. Sterownik zmieniając ten czas,
    odpowiednio zubaża lub wzbogaca mieszankę tak, aby uzyskać skład zbliżony
    do stechiometrycznego. Wartości napięć czujników tlenu zmieniają się w zależności od ich
    typu w zakresie: 0-1 V; 1-0 V; 0-5 V; 5-0 V; 0,8-1,6 V."

    Co do okablowania:

    Okablowaniem miałem problem przede wszystkim koło układu zasilania tzw plus od akumulatora, po prostu odlatywał, a masowanie było nie pewne. Sprawdzałem również okablowanie od wtryskiwaczy do centralki, ale tu okazało się być wszystko dobrze przewody były drożne, te pewne problemy, o których pisałem odnosiło się właśnie do zasilania centralki. Natomiast nie ukrywam miałem chwilę zagwozdki z fragmentem odnoszącym się do podłączenia wtryskiwaczy
    D.T GAS SYSTEM - Brak możliwości wykonania autokalibracji ale po chwili namysłu raczej jest dobrze chodzi, o różowy kabel,
    który jest podłączony do każdego wtryskiwacza. A jeszcze jedno wtryskiwacz benzyny nie był do końca ściągnięty zawleczką, ale to bez problem poprawiłem.

    Ciśnienie źle go obserwowałem przyznaje się do błędu. W tym nowym sofcie jest takie coś jak red i Map
    Ja podałem to co się wyświetla w głównym oknie: na jałowym to 1,45, a pod obciążeniem to 2,06.
    Natomiast "red" to odpowiednio 1,2Bara i tam trzyma się wartość jaką wcześniej podałem z tym, że jak puszę gaz hamowanie silnikiem to mam równe 1 Bar na obydwóch softach, co obserwowałem w starym sofcie.
    Czyli te wartości w moim przypadku raczej są w normie choć mogę się mylić. A wartość red z tego, co znalazłem to wartość ciśnienie reduktora.

    Z tą auto kalibracją to jakiś koszmarek jak ją się prawidło robi?? Bo można zrobić tak aby centralka pracowała na benzynie jak i na gazie. Pierwsza auto kalibracja mi nie wyszła i cały czas miałem zaświecony kontrolkę błędu silnika, która często gasła i świeciła. Po ponownej auto kalibracji udało mi się zmniejszyć mnożnik do 1,45 co poskutkowało brakiem błędu silnika na gazie, ale teraz mam problem na benzynie. Znalazłem tuto-rial do regulacji gazu i tam piszą, że wartości czasów wtrysku pod obciążeniem maja się pokrywać z wartościami czasów benzyny.

    I teraz właśnie ta mapa jak idę 100 w dół to zwiększam czas wtryskiwaczy względem mnożnika?? Czy zmniejszam ?? bo na mapie 1500-6000 te wartości zmniejszyłem do krzywej 98-94 dla czasów od 10-16ms (nie zrobiłem skinów, te wartości podaje z pamięci) auto jedzie na gazie praktycznie jak na benzynie, ale z rana zdarza się delikatne szarpniecie miedzy 1500-2000 występuje tylko raz, ale prawie co dziennie.

    Mam głupie pytanie jak ustawić aby automatycznie przełączał się na gaz po temperaturze, bo niby ustawiłem 25 stopni, ale i tak wystarczy aby podkręcić obroty i przełącza się na gaz i chcąc nie chcąc muszę czekać aż temperatura podniesie się i sam go muszę przełączyć.
    A i jak można zmienić wartość ciśnienia na wtryskiwaczach widnieje tam 0,80Bara i nie da się tego zmienić w GasTech-2.22.60.

    A jeszcze jedno dysze w moich Valtek 30 mają dysze, o rozmiarze 4,3mm czy to jest normalna ich średnica?