Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citren C4 2005 - uszkodzone BSI, BSM, elektronika?

25 Aug 2019 15:12 603 6
  • Level 7  
    Cześć,
    Chciałbym się dowiedzieć od znawców tematu czy dobrze obstawiam usterkę jakiegoś modułu elektronicznego czy po prostu ktoś rzucił na mnie klątwę psującego się auta ;) Mianowicie...
    Najpierw na wyświetlaczu po odpaleniu silnika zaczęła wyskakiwać informacja o niskim poziomie oleju silnikowego. Olej sprawdzałem - w normie, miedzy górna a dolną granicą. Wymieniłem wiec czujnik poziomu oleju - problem znikł na jakiś miesiąc, później znów ten sam komunikat - loteria.
    Następnie uszkodzeniu uległ opornik/ rezystor dmuchawy. Kupiłem używany i zamontowałem, później kupiłem i przelutowałem nowy tranzystor, później kupiłem zamiennik tranzystora (niby mocniejszy) efekt zawsze taki sam działał parę minut lub godzinę i się palił i wentylator chodził tylko na maxa bez możliwości regulacji.
    Wentylator zdemontowałem - chodzi lekko, szczotki w porządku.
    Na wtyczce do regulatora miedzy pinami 1 i 2 napięcie od 0V do 7,21V - skoki podczas regulacji mocy nawiewu (1-8) średnio co 0,5V.
    na pozostałych stałe 14,45V, 0V lub 14.45V malejące wraz ze wzrostem regulacji do 7,24V.
    Niedługo potem uszkodzeniu uległ mi czujnik cofania, sprawdziłem lexia który i go wymieniłem. Po paru tygodniach znów zaczął pokazywać się, sporadycznie, co jakiś czas 'błąd czujników parkowania" (i czujniki wtedy nie działają).
    Następna usterka pokazała się przy probie włączenia tempomatu - pokazał się błąd i zapalił service. Ta usterka tez występuje tylko czasami - loteria.
    Kolejna usterka ukazała się nocą - poziomowanie ksenonów raz się kładą i świecą w dół, a raz dostają erekcji i rażą auta z przeciwka.
    wszystkie usterki pokazały się w przeciągu 2-3 miesięcy
    lexia nic ciekawego nie pokazuje...
    Ktoś ma jakiś pomysł jak ogryźć temat?
    Auto wysłać do egzorcysty czy może do ogarniętego elektryka? Co dokładnie mogło pójść? Może wystarczy wymienić np BSM?
    Proszę o pomoc :) [CITROEN C4 2005 2.0 hdi 136]
  • Helpful post
    Level 19  
    Ja bym zaczynał od sprawdzenia wiązki, to chyba jest najtańsze i do wykonania we własnym zakresie.
    Izolacja w kabelkach lubi się przecierać od wibracji, a liczba błędów które pojawiły się u Ciebie w krótkich odstępach raczej na to wskazuje.
  • Level 37  
    Egzorcysta raczej nie pomoże usterka może być w instalacji l ale nie wykluczył bym zaśniedziałej kostki czy zalanego BSI lub innego modułu .
  • Mercedes specialist
    MariuszMaxK. wrote:
    Następna usterka pokazała się przy probie włączenia tempomatu - pokazał się błąd i zapalił service. Ta usterka tez występuje tylko czasami - loteria.

    Z tym sobie dosyć skutecznie dałem radę - opisałem wszystko na forum "klub Cytrynki" Też miałem C4 rocznik 2005 - tylko benzyna. Jak go kupiłem 3 lata temu to miał 50 tys przebiegu (prawdziwego! - 9 lat stał nieruszany) Kiedy jednak ostatnio zaczął lać z silnika z różnych możliwych otworów (simmering przód, tył, spod głowicy, z pompy wody) do tego siadło wspomaganie (olej w pompie przeciekł sobie do elektroniki) to się go pozbyłem za psie pieniądze. Z żalem - ale chyba słusznie. Są tacy, co jeżdżą Citroenami i nic nie robią - nie mogą się nachwalić. Ja chyba do nich nie należałem niestety. Masochistą nie jestem...
  • Level 37  
    Każda marka ma jakieś wady a najlepsze auto to te służbowe ot tyle ...
  • Level 7  
    Nie wiem czy jest sens robic poraz kolejny tych samych rzeczy, raczej muszę poszukac co te wszystkiebusterki łączy. Coś znajdę to dam tu znać
  • Level 10  
    Hej, ,mam to samo, rozwiazałes problem ?