Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 1.6 8L - Samochód szarpie na PB i LPG.

26 Sie 2019 15:39 108 4
  • Poziom 24  
    Cześć.

    Ostatnio miałem problemy z obrotami jałowymi. Po tym wszystkim jak uszczelniłem kolektor ssący, została wcześniej wymieniona odma to teraz przyszło na szarpanie podczas jazdy. Z rana 6-7 godz. wydaje się wszystko ok, dopóki się nie nagrzeje samochód. Po tym czasie czuć szarpanie na benzynie i gazie. Po pracy o 15 godzinie samochód nagrzany od słońca i zaczyna zazwyczaj szarpać już 200-300 metrach.
    Błędy na komputerze to wypadanie zapłonów oraz sonda lambda. I teraz właśnie się zastanawiam co pierwsze wymienić cewkę czy sondę lambda? Zaznaczam że czasami, sporadycznie strzela z wydechu.

    Świece i kable nowe.
  • Poziom 5  
    Szarpie cały czas czy przy określonych obrotach ? Ja u siebie miałem podobnie. Wyciągnąłem cewkę z samochodu znajomego i podmieniłem aby potwierdzić że to cewka. Aby nie wydawać pieniędzy proponuję zrobić podobnie. Oczywiście jeśli masz taką możliwość.
  • Poziom 24  
    Na odcinku ok 10 km zdarza się to dość często, ale nie zauważyłem by to było przy konkretnych obrotach. Przy niskich prędkościach i wysokich się to zdarza. Przy prędkości 70-80km/h to mniej czuć ale jednak czuć.

    EDIT: okazuje się że bywa też odwrotnie. Na zimnym szarpało a na ciepłym już nie było to tak odczuwalne.

    Może ktoś mi wrzucić zdjęcie jak powinien wyglądać dobrze uszczelniony kolektor ssący. Bo chyba w tym jest problem.
  • Poziom 24  
    Kolektor uszczelniony ponownie. Cewka nowa a samochód nadal czasami szarpie. W dodatku ostatnio pojawił się błąd czujnika płynu chłodzącego, błąd obwodu wtórnego powietrza. Jednak po wykasowaniu błędy się nie pojawiają ponownie. Jedynie błąd sondy się pojawia.
  • Poziom 24  
    Po przejechaniu nim dłużej okazuje się że szarpie najczęściej na ciepłym silniku jak temperatura osiąga 90 stopni. Znajomy dzięki programowi Delphi wykrywa dwa błędy. Jeden w obwodzie cewki a drugi w sondy przed katalizatorem. Moje pytanie brzmi czy auto może szarpać po nagrzaniu z powodu pierwszej sondy ? I dodatkowo jeżeli odłącze przepływomierz szarpać przestaje.