Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Seat Leon 1m 1.6 16v 2004r. - odpali i po chwili gaśnie, brak wolnych obrotów.

26 Sie 2019 16:14 180 10
  • Poziom 3  
    Witam, mam problem z Seatem Leonem 1M 1.6 16v 2004r. Auto mam nie cały rok, jeździło się bez żadnych zastrzeżeń do czasu. Ruszając auto mi szarpnęło, kontrolki silnika, oleju, kontroli trakcji się pozaświecały. Obrotomierz nie działał, zjechałem na parking, zgasiłem auto próbowalem odpalić, odpalił i po chwili gasł, mechanik przyjechał lawetą ściągnął go do siebie. Na drugi dzień podłączył komputer i pokazał błąd czujnika położenia wału, wymieniono ale samochod dalej gasł. Przepatrzyli wszystkie kable wyciągneli sterownik okazało się że sterownik ma w jednym miejscu widoczną golym okien przepaloną kreseczke plus małe wybulenie. Zamówiony sterownik używany z plombami z gwarancją, dalej to samo. Czujnik polożenia wału jest wyciągnięty z miejsca przy skrzyni biegów jak mniemam przy kole sygnałowym, samochód ciężko odpali ale jak odpali to samochod nie gaśnie, a jak się go zamocuje spowrotem to auto zapali i zgaśnie. Kolo sygnałowe przestawione? Co może być? Jakieś przypuszczenia? Auto stoi już miesiąc czasu mechanik się za głowe łapie bo już nie wie w co wsadzić ręce. - Seat Leon 1m 1.6 16v 2004r. - odpali i po chwili gaśnie, brak wolnych obrotów. - Seat Leon 1m 1.6 16v 2004r. - odpali i po chwili gaśnie, brak wolnych obrotów. - Seat Leon 1m 1.6 16v 2004r. - odpali i po chwili gaśnie, brak wolnych obrotów.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Mało prawdopodobne żeby koło sygnałowe samo się przestawiło, to metalowy pierścień wciśnięty na wał. Czy czujnik na pewno dobrze dobrany , używka , zamiennik czy oryginał ?Nowe zamienniki zachowują się jak uszkodzone. Jaka usterka , nr. błędu ? Sygnał z czujnika sprawdzony oscyloskopem ?
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 3  
    Jutro przejdę się raz jeszcze do mechanika i go wypytam o to. Na tą chwilę on chce spróbować wymienić cały ten uszczelniacz z pierścieniem, twierdzi że może w którymś miejscu jest spuchniete czy coś w ten deseń i czujnik przestaje czytać co prowadzi do gasniecia auta. A co do czujnika to są nawet dwa, nowe ze sklepu motoryzacyjnego a czy oryginały czy zamienniki to nie dam sobie ręki uciąć
  • Poziom 3  
    jacek074 napisał:
    Mało prawdopodobne żeby koło sygnałowe samo się przestawiło, to metalowy pierścień wciśnięty na wał. Czy czujnik na pewno dobrze dobrany , używka , zamiennik czy oryginał ?Nowe zamienniki zachowują się jak uszkodzone. Jaka usterka , nr. błędu ? Sygnał z czujnika sprawdzony oscyloskopem ?


    Błąd czujnika położenia wału, czujniki 3 różne więc stwierdził że to nie wina czujnika, oscyloskopem nie ma sensu sprawdzać. Stawia na tą część z obrazka, pierścień z uszczelniaczem wału.
  • Poziom 34  
    Niech jeszcze sprawdzi dokładnie wiązkę koło kolektora wydechowego. Niech ściągnie z niej peszla i zobaczy czy przewody (izolacja) nie są stopione i nie robią zwarcia między sobą.
  • Poziom 3  
    Wawrzyniec napisał:
    Niech jeszcze sprawdzi dokładnie wiązkę koło kolektora wydechowego. Niech ściągnie z niej peszla i zobaczy czy przewody (izolacja) nie są stopione i nie robią zwarcia między sobą.

    Z tego co mówił mi to wszystkie kable są przepatrzone i są w porządku, rezystancje przepatrzone wszystko niby ok. Zaskakująco ciekawy jest fakt, że gdy się odczepi czujnik położenia wału przy pierścieniu uszczelniacza od strony skrzyni to samochód nie gaśnie (czujnik jest wpięty w kostkę w górnej części, a w dolnej odpięty) a jak się go zamontuje tak jak powinno być to nie ma wolnych obrotow i gaśnie.
  • Poziom 36  
    Czym wykonana diagnoza?
    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności rozrząd-jego ustawienie.
  • Poziom 3  
    jurekk55 napisał:
    Czym wykonana diagnoza?
    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności rozrząd-jego ustawienie.

    Ale jeśli by coś było z rozrządem to by praca silnika była nie równa i niepokojąca prawda? A tu silnik działa idealnie zero drgań zero szarpania. Diagnoza czego?
  • Poziom 34  
    Daive napisał:
    jurekk55 napisał:
    Czym wykonana diagnoza?
    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności rozrząd-jego ustawienie.

    Ale jeśli by coś było z rozrządem to by praca silnika była nie równa i niepokojąca prawda? A tu silnik działa idealnie zero drgań zero szarpania. Diagnoza czego?

    Oscyloskop podłącz i zczytaj czujnik wału i wałka. Po prostu synchronizacja się rozjeżdża i dlatego takie efekty.
  • Poziom 3  
    Wymieniono uszczelniacz wałka taki jak na zdjęciu czujnik, odebrałem samochód od mechanika, kazał mi zalać 98 żeby troche go przepalić. Zrobiłem około 100km w ten sam dzien w który go odebrałem, na drugi dzień wracając z pracy samochod zgasł. Próbowałem go zapalić zacząl heltać, spóbowałem jeszcze raz i bum znowu to samo, wszystkie kontrolki pozaświecały jak wcześniej. Jakoś udało się zjechać do domu i skontaktowałem się z mechanikiem tym samym, ten kazał przyprowadzić go na drugi dzień to podepnie pod komputer i go sprawdzi jeśli się pozaświecały kontrolki. na drugi dzień rano nie chciał odpalić, w końcu jak załapywał to nie miał wolnych obrotów, a jak go zacząłem przegazowywać i utrzymywać obroty pedałem gazu to się odłączył obrotomierz i tak dojechałem do mechanika. Podlączyli pod kompa i pokazało Ciśnienie w kolektorze dolotowym, korek od oleju silnika zasysało więc odma zapchana. Pytanie teraz czy to akurat będzie ta przyczyna czy dalej będzie trzeba szukać. Jeszcze jedno, jak go tego dnia zaprowadziłem spowrotem zaczelismy go przegazowywać złapał temperature 90stopni i dziwny traf że obroty wrócily, wolne obroty były elegancko cichutko jak zawsze pracował silnik i po kolejnym odpaleniu kontrolki pogasły...

    Dodano po 18 [minuty]:

    Ten samochód robi mi niezłe kawały, najpierw uszczelniacz żeby dostać trzeba było po serwisach zamawiać, teraz odma po numerach w żadnym sklepie tylko w serwisie żeby szukać albo używki...
  • Poziom 36  
    1 Sprawdzono synchronizację? Podgląd przebiegów na oscyloskopie ?
    2 sprawdzono W/N ?
    3 Sprawdzono punkty mas i ciągłość tych przewodów?

    To się nazywa diagnozą Twojego problemu.