Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] - Pytanie o tanie Espace 4 i C4 Grand Picasso.

keseszel 30 Aug 2019 00:29 3729 35
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #32
    freebsd
    Level 39  
    keseszel wrote:
    wygdybajcie co jeszcze trzeba zrobić. Tak dla funu.

    - "Klapki zawirowujące" - wg uznania do demontażu.
    - EGR wg uznania, minimum wyczyścić.
    - Wyczyścić DPF (Espace chyba po 2007).
    - Pompa oleju + łańcuszek - wymienić.
    - Zainstalować: Oil catch tank. W F4R podwójny.
    - Sprawdzić powrót oleju z turbiny.
    - F4R połączenie plastikowych rur z turbiną - trzeba dodać silikonowe łączniki.
    - F4R - sprawdzić pompkę cyrkulacji płynu chłodniczego po wyłączeniu silnika.
    - F4R - sprawdzić świece i fajkocewki. Zazwyczaj oznacza to: wymienić.
    - Rozłączyć i przeczyścić mechanicznie i chemicznie wszystkie(!) złącza elektryczne, włącznie z korektorami w tylich lampach.
    - UCH - rozebrać i sprawdzić styki i ścieżki.
    - Sprawdzić czujnik temperatury - śniedzieją kable w kostce.
    - Sprawdzić wentylator chłodnicy na wszystkich biegach.
    - Zmieniam i/lub dodaję kable połączeniowe z akumulatorem. Czyszczę miejsca połączeń.
    - Zegary: laguna/vel satis często wymagają naprawy, gdy wskazują problem z ładowaniem.
    - Wymieniałem jeszcze włącznik świateł stopu i awaryjnych.
    - Vel Satis / laguna - wielowahacz z tyłu, czyli koszty :-(
    - Espace: przy wymianie amortyzatorów z tyłu należy wymienic też śruby - oryginały 200 zł w ASO.
    - Automatyczna skrzynia: sprawdzić czy miarka oleju jest cała i sprawdzić poziom oleju (uwaga: potrzebna konkretna temperatura i komputer diagnostyczny).
    - Wieszaki od wydechu, ale ten na szczęście jest z nierdzewki.
    - Espace: przesmarować serwa klap nawiewu, dostęp z podnośnika.
    - Espace: naprostować i/lub wymienić miskę oleju, bo potrafi być wklęśnięta w stronę smoka pompy oleju.
    - Sprawdzić ESP i ABS, bo padają.
    - Sprawdzić sprężyny zawieszenia - po tylu latach potrafią pęknąć przy końcówkach.
    - W F4R dodałem filtr paliwa.
    - Automat: dynamiczna wymiana oleju, a jeszcze lepiej zrobić to u specjalistów mających maszynę do tego.
    - Sprawdzić, a raczej wymienić poduszki silnika i skrzyni - tylko oryginały.
    - Wężyki elastyczne od przewodów hamulcowych - do wymiany.
    - Jak gaz z Holandii to koniecznie pompa gazu do przeglądu, czyszczenia i wymiany oleju.
    - Kupić komputer diagnostyczny CLIP. Koniecznie. Odczytywać błędy i naprawiać.
    - Głośniki są fatalne, Papierowe membrany i cewki wielkości naparstków. Do wymiany.
    - Dołożyć Bluetooth do wejścia AUX.
    - Unikać ASO jak ognia :-) Mi nawet geometrii w Espace nie potrafili ustawić.
  • Texa Poland
  • #33
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    keseszel wrote:
    Strumień- zmartwił mnie Twój pesymizm co do aut:-)

    Jestem optymistą mam ich kilka . Każde cieszy, chłodzi, jeździ.

    Dodano po 2 [minuty]:

    freebsd wrote:
    ponieważ już wiem czym różni się "ten sam" silnik wkładany do Espace od wkładanego do Mastera.


    No czym się różni?
  • #34
    keseszel
    Level 26  
    Faktycznie lista długa rzeczy. "Dłubie "Picasse , a z uszczelką żartowałem. Vivaro też się przyglądam. Ale Espace wciąż kusi.
  • #35
    freebsd
    Level 39  
    W tygodniu spotkałem na ulicy sąsiada, który wozi stale taczkę w Espace. Pogadaliśmy chwilkę. Czekał na lawetę. Z kolei sąsiadka z działki odebrała autko po czyszczeniu DPF, ale nadal słabo jeździ i mechanik musi szukać dalej..
    Najlepszą opcją jest zakup Espace i wyrobienie sobie własnego zdania. :-) Wcześniej sugeruję jednak wyszukać na elektrodzie wątków o Renault, Laguna, Megane, Espace, Master itp. Warto zwrócić uwagę na częstotliwości ich występowania, i daty. Warto też zastanowić się dlaczego Espace są takie tanie i jest ich duży wybór na rynku.
  • #36
    keseszel
    Level 26  
    Kupiłem Espace 2.0 T w styczniu 2020 r.
    Przebieg-śmieszny, coś koło 120 tys. km, ale miał wymieniany licznik jak się okazało. Z tym się liczyłem.
    Po zakupie w lutym zamontowałem LPG. Na LPG wciąż szarpie, nieraz sobie odpuszczam i jadę na Pb. Nikt nie potrafi ustalić dlaczego.
    Usterki do tej pory: zdechł akumulator, wieczne problemy z nim były. Kupiłem nowy no name.
    Co jakis czas problem z przepustnicą, auto przechodzi w tryb awaryjny, stałe obroty, niska prędkość. Wyłączam i się resetuje, można jezdzić. Koszt naprawy do 1500.
    Blokuje się na parkingu co jakiś czas ręczny. Wyłączam, włączam i działa.
    Dach się blokuje raz na jakiś czas. Mija mu to.
    Podsufitka odpadła od zasłaniania panoramy, skleiłem butapremem od strony panoramy, na razie jest ok, nie widać, będę miał na uwadze.
    Zawieszenie bombie z przodu, z lewej strony przy spowalniaczach. Ograniczyłem prędkość na nich do 18-20 km/h.
    Zdechła cewka po 2 m-cach od zakupu, kupiłem dwie nowe.
    Wymieniłem świece, oryginalne pamiętały chrzest Polski..
    No i mnóstwo innych usterek..
    Auto ma swoje zalety- ładowność. Ale potrafi palić jak smok, przy 190 jest 19 l LPG, norma w mieście raczej 12-16 l.
    Drugi raz.. nie kupiłbym.
    Teraz zabieram się za remont Picassy. Czy będzie coś z tego- diabli wiedzą, ale mam sentyment do tego auta.