witam
Problem dotyczy świec żarowych w Peugeot Partnet 1,6 HDI w maju wymieniłem świece żarowe ponieważ 3 z 4 były przepalone.Kilka dni temu silnik zaczął mi głośniej pracować na zimnym więc podłączyłem leksię i pokazało że błędy w obwodzie świec żarowych po sprawdzeniu okazało się że trzy znowu spalone.Zostały znowu wymienione .Dodatkowo wykonałem kontrolkę od świec co pokazuje kiedy pojawia się na nich napięcie.Po przekręceniu zapłonu kontrolka tylko błyśnie to chyba dobrze bo temperatura powietrza 25 stopni C ,a czujnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje podobną prawidłową wartość .Po odpaleniu silnika napięcie na świece podawane jest przez 3 minuty co jest chyba prawidłowe przy tym silniku ,żeby szybciej dogrzać i wyrównać pracę oraz wpływa na głośność zimnego silnika co akurat skłoniło mnie do diagnostyki.Napięcie podawane na świece to13.7v takie jak napięcie ładowania.Moje pytanie dotyczy właśnie tego napięcia czy ono jest prawidłowe przekaźnik świec jest obudowany radiatorem czy on powinien zmniejszać napięcie podawane na świece do 11v bo parametry na świecach żarowych podają takie właśnie napięcie czy może to świadczyć o uszkodzeniu tego przekaźnika.Czy ktoś mógł by zmierzy na swoim aucie z silnikiem 1.6 HDI napięcie podawane na świece po rozruchu zimnego silnika.Proszę tylko o konkretne fachowe odpowiedzi .
Problem dotyczy świec żarowych w Peugeot Partnet 1,6 HDI w maju wymieniłem świece żarowe ponieważ 3 z 4 były przepalone.Kilka dni temu silnik zaczął mi głośniej pracować na zimnym więc podłączyłem leksię i pokazało że błędy w obwodzie świec żarowych po sprawdzeniu okazało się że trzy znowu spalone.Zostały znowu wymienione .Dodatkowo wykonałem kontrolkę od świec co pokazuje kiedy pojawia się na nich napięcie.Po przekręceniu zapłonu kontrolka tylko błyśnie to chyba dobrze bo temperatura powietrza 25 stopni C ,a czujnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje podobną prawidłową wartość .Po odpaleniu silnika napięcie na świece podawane jest przez 3 minuty co jest chyba prawidłowe przy tym silniku ,żeby szybciej dogrzać i wyrównać pracę oraz wpływa na głośność zimnego silnika co akurat skłoniło mnie do diagnostyki.Napięcie podawane na świece to13.7v takie jak napięcie ładowania.Moje pytanie dotyczy właśnie tego napięcia czy ono jest prawidłowe przekaźnik świec jest obudowany radiatorem czy on powinien zmniejszać napięcie podawane na świece do 11v bo parametry na świecach żarowych podają takie właśnie napięcie czy może to świadczyć o uszkodzeniu tego przekaźnika.Czy ktoś mógł by zmierzy na swoim aucie z silnikiem 1.6 HDI napięcie podawane na świece po rozruchu zimnego silnika.Proszę tylko o konkretne fachowe odpowiedzi .