Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] świece żarowe Peugeot 1.6 HDI - Przepalające się świece żarowe

Tomaszr40 27 Aug 2019 09:42 5223 3
Relpol
  • #1
    Tomaszr40
    Level 6  
    witam
    Problem dotyczy świec żarowych w Peugeot Partnet 1,6 HDI w maju wymieniłem świece żarowe ponieważ 3 z 4 były przepalone.Kilka dni temu silnik zaczął mi głośniej pracować na zimnym więc podłączyłem leksię i pokazało że błędy w obwodzie świec żarowych po sprawdzeniu okazało się że trzy znowu spalone.Zostały znowu wymienione .Dodatkowo wykonałem kontrolkę od świec co pokazuje kiedy pojawia się na nich napięcie.Po przekręceniu zapłonu kontrolka tylko błyśnie to chyba dobrze bo temperatura powietrza 25 stopni C ,a czujnik temperatury płynu chłodzącego pokazuje podobną prawidłową wartość .Po odpaleniu silnika napięcie na świece podawane jest przez 3 minuty co jest chyba prawidłowe przy tym silniku ,żeby szybciej dogrzać i wyrównać pracę oraz wpływa na głośność zimnego silnika co akurat skłoniło mnie do diagnostyki.Napięcie podawane na świece to13.7v takie jak napięcie ładowania.Moje pytanie dotyczy właśnie tego napięcia czy ono jest prawidłowe przekaźnik świec jest obudowany radiatorem czy on powinien zmniejszać napięcie podawane na świece do 11v bo parametry na świecach żarowych podają takie właśnie napięcie czy może to świadczyć o uszkodzeniu tego przekaźnika.Czy ktoś mógł by zmierzy na swoim aucie z silnikiem 1.6 HDI napięcie podawane na świece po rozruchu zimnego silnika.Proszę tylko o konkretne fachowe odpowiedzi .
  • Relpol
  • #2
    procsa
    Level 31  
    A to nikt nie mówił Ci , że nawet jak 1 padnie to trzeba wszystkie wymienić bo za chwilę Ci nowe padną? Stare swiece względem nowych mają inną opornosć, nie wymieniaj 3 tylko 4 !
  • Relpol
  • #3
    Tomaszr40
    Level 6  
    Wymienione były wszystkie cztery Beru typuGN056 zdolne do wtórnego nagrzewania takie same jak na pierwszy montaż. Prosiłem o informacje jakim napięciem powinny być zasilane świece ponieważ w instalacji samochodowej napięcie jest inne przed rozruchem i po rozruchu różnica tych napięć jest istotna przy zasilaniu urządzeń elektronicznych czym są dzisiejsze przekaźniki , świece żarowe to nie tylko spirala grzewcza wewnątrz niektóre mają nawet czujniki ciśnienia w cylindrach. Przekaźnik to nie tylko elektromagnes za stycznikiem tak było kiedyś dzisiaj to urządzenie elektroniczne które może reagować na różne parametry z czujników tak że jeżeli ktoś coś na ten temat to proszę o podpowiedzi . Pytanie JAKIE NAPIĘCIE JEST WŁAŚCIWE DO ZASILANIA ŚWIEC ŻAROWYCH W SILNIKACH 1,6 HDI ??? u mnie w peugeocie partnerze teppe na świecach jest podane 11v a przekaźnik podaje 13,7 czy oznacza to wadliwy przekaźnik???pomiary na to wskazują co może być przyczyną ta krótkiej żywotności po wcześniejszej wymianie ale potrzebuje potwierdzenia jak być powinno
  • #4
    Tomaszr40
    Level 6  
    zainstalowałem dodatkową kontrolkę co bym wiedział kiedy świece grzeją ,efekt trochę zaskakujący ale morze komuś się przyda .
    Jak tylko otworzę drzwi to kontrolka na na sekundę błyśnie , jak dotknę kluczykiem do stacyjki bez wkładania to kontrolka błyśnie.Po przekręceniu w pozycję zapłonu na sekundę kontrolka zapala i gaśnie ,na rozruszniku kontrolka zaczyna świecić i nie gaśnie przez 3 minuty na pracującym silniku jak ruszę i obroty silnika przekroczą 2000 to zgaśnie ale jak obroty spadną na przykład po zmianie biegu to zapala się na nowo aż nie miną te trzy minuty.
    wnioski.
    Teraz wiem dlaczego nie muszę grzać świec przed odpaleniem nawet przy dużym mrozie dzięki tym pojedynczym wstępnym impulsom.
    a te trzy minuty dogrzewania mają za zadanie dogrzanie zimnego silnika w celu mniejszego zużycia paliwa oraz wycisza prace zimnego silnika działa to nawet w upały.