Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary

27 Sie 2019 12:26 315 13
  • Poziom 4  
    Proszę o pomoc , chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce , są wszystkie zegary ale nie ma kabli i nie wiem co do czego ? Jak to połączyć aby pokazywało ładownie obroty silnika itp
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 4  
    Motorówka Silver Nantucket 19-1/2VC silnik
    Yamaha 25 KM czterosuw ,chodzi mi głównie o podłączenie stacyjki , amperomierza , obrotomierza i radia .
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 4  
    Potrzebuję przykładowego schematu na którym będzie pokazane gdzie podłączyć główne kable z akumulatora i jak podłączyć pozostałe elementy
    Kableod akumulatora mam podłączonego silnika ale nie wiem jak rozprowadzić żeby pokazywało lądowanie o obroty itd. Z góry dziękuję zapomoc 👍
  • Warunkowo odblokowany
    Podłączenie amperomierza
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
    Podłączenie radia
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
    Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
  • Poziom 4  
    Dziękuję bardzo 👍💗
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    bubu1769 napisał:
    Podłączenie amperomierza
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
    Podłączenie radia
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
    Co do obrotomierza to czasami alternator ma specjalne wyjście na obrotomierz bądź też można wziąć sygnał z zasilania cewki zapłonowej
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary

    Wszystko ok tylko czy obrotomierz dopasowany jest do ilosci cylindrow silnika?
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Nie wiem jaki ma dokładnie obrotomierz a chciał schemat poglądowy.
    Większość uniwersalnych obrotomierzy ma możliwości wyboru w jakiej konfiguracji pracują.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    @bubu1769 A nie zapomniał Szanowny Koleżka tym, że rozrusznik tego silnika, jak większość zaburtowych, wymaga przekaźnika do rozrusznika, o ile nie został zamontowany w silniku? Że alternator tam jest zespolony z układem zapłonowym typu CDI ? (koło magnesowe na podobieństwo motocyklowych) i że na łodziach z zasady stosuje się woltomierz, zamiast amperomierza ?? Że niezbędne jest podłączenie wyłącznika zapłonu linki ,,zrywaka,, zatrzymującego silnik przy wypadnięciu za burtę sternika ? Że moduł zapłonowy ma wyprowadzony specjalny przewód do obrotomierza? Że na łodziach z włókna szklanego prowadzi się wzmocniony przewód masy ? Te schematy samochodowe ,,made in USSR", tak mają się do instalacji elektrycznej łodzi motorowej, jak ja do hinduskiego Baby czy Pandita :cry:

    @BassmanF O ile wiem, Silver Nantucket 19-1/2VC jest dużą, ciężką łodzią z silnikiem stacjonarnym Chevrolet'a i napędem typu Z. 25 KM Yamaha zaburtowa do tej łodzi ???? Tam nawet pawęży do silnika zaburtowego nie ma, chyba ze ktoś coś przerobił ? Fotkę tablicy przyrządów poproszę.
  • Poziom 4  
    Tak silnik Yamaha jest na dorobionej pawęży , nie zależy mi na szybkości . Motorówka pływa można powiedzieć dostojnie i to mnie zadowala . Tablica jest pełna zegarów i choć niektóre z nich chciałbym ożywić . Kupiłem tą łódkę z drugiej lub bardziej prawdopodobne trzydziestej ręki i jest przerobiona .Szkoda bo muszę wszystko robić od nowa . Nie wiem jak znaleźć oryginalny opis budowy tej łódki . Chciałbym zamontować na niej zęzówkę bo teraz to muszę wyciągać ją z jeziora i spuszczać wodę przez korek który jest wstawiony w dolnej części rufy ☹

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary Tak silnik Yamaha jest na dorobionej pawęży , nie zależy mi na szybkości . Motorówka pływa można powiedzieć dostojnie i to mnie zadowala . Tablica jest pełna zegarów i choć niektóre z nich chciałbym ożywić . Kupiłem tą łódkę z drugiej lub bardziej prawdopodobne trzydziestej ręki i jest przerobiona .Szkoda bo muszę wszystko robić od nowa . Nie wiem jak znaleźć oryginalny opis budowy tej łódki . Chciałbym zamontować na niej zęzówkę bo teraz to muszę wyciągać ją z jeziora i spuszczać wodę przez korek który jest wstawiony w dolnej części rufy ☹
    Chcę odbudować instalację elektryczną w motorówce od zera , mam wszystkie zegary
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    @zadam64 dla tego w pierwszej kolejności podałem namiary na schematy do silnika bo do łodzi nie mogę znaleźć.
    Niestety autor tematu nie jest obeznany w czytaniu schematów dla tego dałem najprostsze przykłady żeby zrozumiał ogólną zasadę działania.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Masz tam komplet oryginalnych wskaźników, tak mi się zdaje.....daj dobre zdjęcie tej tablicy, postaram Ci się dokładnie opisać co i jak zrobić.

    BassmanF napisał:
    Chciałbym zamontować na niej zęzówkę
    Prosta robota, jak konstrukcja młotka :D . Którędy łapie wodę - czy nie zaślepionym po januszowsku otworem starego, oryginalnego napędu ? i czy masz go jeszcze ? Warto by napęd oryginalny odbudować, bo zakatujesz tą Yamahę masą tej łodzi i brakiem pływania w ślizgu. Jako wypornościowa, ta łódź ma własności pławne kutra rybackiego. :cry:

    @bubu1769 Wybacz, tak się składa ze mechatronika (automatyka przemysłowa) to coś, co daje mi kasę. A motorowodniactwo to to, gdzie tą kasę tracę. :cry: :D
  • Warunkowo odblokowany
    Krzysztof Kamienski napisał:

    @bubu1769 Wybacz, tak się składa ze mechatronika (automatyka przemysłowa) to coś, co daje mi kasę. A motorowodniactwo to to, gdzie tą kasę tracę. :cry: :D

    Nie wiem co to ma do tematu ale miło poznać kolegę z branży :)
    Skoro siedzisz w sprzęcie wodnym to tobie będzie łatwiej wytłumaczyć autorowi krok po kroku co i jak podłączyć bo ja opieram się jedynie na tym do czego mam dostęp.