Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Espace IV - Potrzebuję schematu systemu ABS

27 Sie 2019 17:50 534 9
  • Poziom 15  
    Witam,
    Świecą się w moim aucie kontrolki ABS,ESP i Serivice. Komputer wyrzucił błąd czujnika ABS prawy przód. Niestety po wymianie błąd nie zniknął, a kontrolki świecą się nadal. Dlatego może ktoś dysponuje schematem abym mógł na sterwniku sprawdzić czy oporność "dochodzi". Jeżeli tak zostanie tylko pierścień magnetyczny do wymiany.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Zamień czujniki miejscami i sprawdź. Nieorginalne nie są prawidłowo czytane przez sterownik ABS.
  • Poziom 15  
    Tak dziś zrobię, ale może ktoś jednak dysponuje schematem instalacji ABS/ ESP?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Podaj dokładną datę produkcji oraz jaki silnik i ile ma KW.
    Poszukam schematu.
  • Poziom 15  
    2003 rok, silnik 100kW.
    Przy demontażu czujnika okazało się, że został nie właściwie zamocowany po poprawie ABS zgasł aż do pierwszego hamowania. Przy hamowaniu awaryjnym ABS uruchomił się na kilka sekund, a potem się wyłączył blokując tylko przednie prawe koło ( na drodze został ślad opony). Po ponownym podłączeniu do komputera prawe przednie koło na postoju pokazuje 655 km/h. Wydaję mi się, że może jeszcze uszkodzony jest pierścień magnetyczny. Dziś spróbuję wyjąć przegub z piasty i oczyścić tam wszystko. Czy jest jakiś sposób aby sprawdzić pierścień magnetyczny? W internecie widziałem kartę do weryfikacji strony z pierścieniem na łożyskach.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    B82 to czujnik koła prawy przód.
    Renault Espace IV - Potrzebuję schematu systemu ABS


    Taką karteczkę magnetyczną do sprawdzania pierścieni rozdają często w hurtowni z częściami za darmo.
  • Poziom 15  
    Dzięki Ci bardzo za schemat. Mam jeszcze pytanie co kryje się pod oznaczeniem C07w2P? Na przewodach czujnika to oznaczenie złącza?
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Jest to kość umieszczona gdzieś w nadkolu możliwe że jest tam więcej przewodów niż tylko ABS, np: czujnik zużycia klocków lub jakaś większa kość łącząca wiązki.
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany 😁. Były dwie usterki pierwsza to uszkodzony fizycznie pierścień magnetyczny łożyska koła. Po wymianie kontrolka zgasła i po chwili jazdy znów się zapaliła, po skasowaniu błędu podczas jazdy, znów po chwili się zapała i wyskakiwał błąd czujnika prawego przedniego koła. Drugą ustrką okazał się styk we wtyczce czujnika ABS prawego koła. W lewym przednim nadkolu znajduję się wtyczka ze schematu, mieści się pod plastikową osłoną. Do czujnika biegnie długim przewód, po rozpięciu przewodu okazało się że nie było dobrego przejścia ( rozgięty pin żeński). Łatwo to sprawdzić mierząc oporność prawego czujnika we wtyczce znajdującej się lewym nadkolu, u mnie nie było oporności,sam przewód przewodził a sam czujnik wskazywał poprawną oporność. Ściśnięcie pinów żeńskich pomogło. Aha w tej wtyczce są tylko te dwa piny, drugi czujnik jest podpięty już do większej wtyczki.
  • Poziom 15  
    Problem rozwiązany 😁. Były dwie usterki pierwsza to uszkodzony fizycznie pierścień magnetyczny łożyska koła. Po wymianie kontrolka zgasła i po chwili jazdy znów się zapaliła, po skasowaniu błędu podczas jazdy, znów po chwili się zapała i wyskakiwał błąd czujnika prawego przedniego koła. Drugą ustrką okazał się styk we wtyczce czujnika ABS prawego koła. W lewym przednim nadkolu znajduję się wtyczka ze schematu, mieści się pod plastikową osłoną. Do czujnika biegnie długim przewód, po rozpięciu przewodu okazało się że nie było dobrego przejścia ( rozgięty pin żeński). Łatwo to sprawdzić mierząc oporność prawego czujnika we wtyczce znajdującej się lewym nadkolu, u mnie nie było oporności,sam przewód przewodził a sam czujnik wskazywał poprawną oporność. Ściśnięcie pinów żeńskich pomogło. Aha w tej wtyczce są tylko te dwa piny, drugi czujnik jest podpięty już do większej wtyczki.