Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Internet stacjonarny VECTRA, nie działa AP 5GHz

27 Sie 2019 18:51 1752 9
  • Poziom 17  
    Witam,

    Czy ktoś z Was ma problem z internetem od Vectry udostępnionym za pomocą otrzymanego od Vectry routera Ubee EVW32C lub Technicolor tc7230. Od miesiąca nie działa mi AP 5GHz natomiast 2,4GHz bez problemu. Był serwisant wymienił router z Ubee EVW32C na Technicolor tc7230 i problem nadal występuje (na rożnych urządzeniach pod różnymi OS'ami), podczas wizyty u mnie serwisant zauważył, że u sąsiadów również widać tylko sieci 2,4Ghz z Vectry. Natomiast centrala Vectry milczy...
    Czy ktoś jeszcze na forum ma taki problem (u mnie zaczął się ok 15 lipca)?

    Czy mógłbym prosić o posty poniżej czy w sieciach jakie są u Was dostępne (wasze lub widoczne sieci sąsiadów) występują sieci z Vectry:
    2.4G-vnet-ABCDEFG oraz 5G-vnet-ABCDEFG
    lub
    2.4G-Vectra-ABCDEFG oraz 5G-vnet-ABCDEFG

    czy tylko 2,4GHz?

    Pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Badyl91 napisał:
    ma problem z internetem od Vectry

    A co na ten temat mówi portal klienta?
    Modemorouter był resetowany guzikiem na obudowie? - reset guzikiem minimum 30s.
  • Poziom 17  
    Był restartowany guzikiem, wyłączany z prądu nawet na 10dni po czym wymieniony na zupełnie inny model. Nic nie pomaga.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Badyl91 napisał:
    Natomiast centrala Vectry milczy...

    Jeśli klienci nie informują operatora o ich problemach, to nic dziwnego, że milczą.
  • Poziom 17  
    Ja już od miesiąca mam założone zgłoszenie nadal nie rozwiązane dziś dostałem kolejny inny (trzeci już) router, nadal to samo 2,4 GHz działa 5GHz czasem jest widoczne a czasem nie a jeśli jest widoczne to nie da się pracować. Speedtest by okla pokazuje odpowiednio:
    dla 2,4GHz - ok. 70Mbps (przy routerze) 20Mbps - na końcu pokoju (i to jest w miarę OK)
    dla 5GHz - najczęsciej latency error :) a jak juz się załapie to przy samym routerze 30Mbps - i po chwili Accespoint na 5GHz znika...
    Przed problemami na końcu pokoju w odległości ok 4m było 120Mbps dla 5GHz.

    Coś jest skopane w konfiguracji dla AP 5GHz, ale żaden serwisant tam nie zagląda. Ten który przychodzi mówi że nie ma dostępu. Ten gdzie pisze @ to I linia wsparcia więc nie ma pojęcia, ale nie przekaże do II lini wsparcia...
    Najgorsze, że przychodzi serwisant sprawdzić sieć 5Ghz z urządzeniem które tej częstotliwości nie obsługuje...
  • Specjalista Sieci, Internet
    @Badyl91
    Mogło pójść jakieś nowe oprogramowanie dla modemoroutera i jest problem z dogadaniem się z Twoją sieciówką.

    W UPC też ludzie mają problem na niektórych kartach z chipem MediaTeka po updacie do najnowszego softu na ich modemorouterach. Też mają niektórzy problem własnie z 5GHz.

    Skoro tyle razy już to wymieniali i nadal problem, to może jednak coś u Ciebie w systemie lub z kartą sieciową się niedobrego dzieje?
    Pobierz jakiś Live CD, odpal z obsługą sieci i zobacz.
  • Poziom 17  
    Tylko, że tu problem nie dotyczy jednego urządzenia (tak jak w pierwszym poście pisałem) tylko wszystkich jakie posiadam obsługujących 5GHz:
    1) Laptop - karta INTEL WiFi Link 5100 AGN - Windows 10
    2) Tablet - Huawei MediaPad T5 - android
    3) Laptop - Intel Dual Band Wireless-AC 8260 - Windows 7

    Także chyba problem globalny. Prosiłem Vectrę podając konkretny termin o cofnięcie update (wiem że może być to niemożliwe) lub podanie daty jego wykonania ale nic. Brak odpowiedzi. Z takim traktowaniem klienta to trochę nie bardzo. Poza tym już dostałem już 3 urządzenie z Vectry jeden UBee i dwa technikolory (różne modele) i nadal to samo. Myślę że to jakiś babol w konfiguracji lub jakaś globalna łatka do routera. Ale chciałbym z Vectry dostać odpowiedz, a nie że przychodzi technik wymienia router stwierdza, że nie pomogło i zamykają zgłoszenie jako rozwiązane xD

    Update:
    Czy to prawda że w Vectrze żaden pracownik ani serwisant nie am dostępu do menu routera. Prosiłem tylko o ustawienie stałej szerokości kanału na 20MHz dla wifi 5GHz i spotkałem się z odmową. Jest ustawione na auto (20/40/80) i podobno nikt tego nie może zmienić. Czy to prawda?
    Ciekawe jest to, że dla 2,4GHz mamy możliwość zmian z portalu klienta np. kanału. Dla 5GHz już nie, zarówno kanał jak i szerokość jest na auto bez możliwości zmiany.
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    Ja bym olał 5G po wifi ze względu na bezpieczeństwo chyba się w ogóle nie zainteresowałeś jak ta sieć zagraża naszemu zdrowiu i co robi z naszymi komórkami, zostaw wifi na 2,4 a po kablu daj 5g
    Nie wiem jakie masz urządzenie z vectry do internet etui ale jak masz 5G to pewnie te co i ja tam jak przytrzymasz dłużej przycisk wifi albo klikniesz dwa razy to przełącza się z 2,4 na 5g
    Info na temat 5G
    https://youtu.be/2Gv6cLvZbqE

    Moderowany przez jimasek:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 17  
    Zgłaszane do skutku, po wielu bojach nagle wróciło i jest obecnie 2,4ghz oraz 5ghz. Niestety bardzo to długo trwało (prawie pół roku) i trzy zmienione (różne) urządzenia. Najgorsze, że nikt nie powiedział co było nie tak, ani że naprawił. Możliwe, że "naprawiło się" z którymś updatem urządzenia od Vectry.

    Zamykam temat