Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Corsa C 1,0 - o co chodzi z przepływomierzem?

27 Sie 2019 19:15 498 32
  • Poziom 13  
    Witam i opisuje swój problem, bo jest bardzo dziwny i nie mogę go opanować, a trochę aut naprawiłem.
    Corsa dusi się, strzela w tłumik, gasnie na wolnych oraz brak siły,na desce pali się czek,metodą gaz-hamulec wymigany błąd 141 ( chyba ,że żle go interpretuję)
    10 mignięć potem jedno , cztery i na końcu jeden .
    Teraz najlepsze,odpinam przepływkę i jest duża poprawa, lepiej chodzi ,ale błąd 141 pozostaje,błędu przpływki brak!! dalej podmieniam na drugi przpływomierz tez bosch ,zero poprawy, podmieniam druga sondę na inną nadal ten sam błąd 141( obwód grzania drugiej sondy) o co chodzi? spotkał sie ktoś z takimi jajami :D :D !!!

    ps cewki mam dwie ,podmieniam ,nie ma zmiany,przepustnica i egr na błysk :D
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 43  
    Po pierwsze odczytaj przepływ na wolnych i WOT.
  • Poziom 24  
    Jeżeli podmieniasz sondę za katem na inną i jest taki sam komunikat to znaczy że pewnie coś jest nie tak z instalacją elektryczną zasilającą sondę albo łapie lewe powietrze. U mnie w Audi podobnie było jak łapał lewe powietrze. Tylko że na biegu jałowym chodził, ale obroty delikatnie chodziły góra doł i wyglądało to jakby samochód się dusił. Po przegazowaniu obroty schodziły do 400-500 obrotów i gasł.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 14  
    Ja myślę iż związane jest to z lewym powietrzem ,ponieważ ostatnio naprawiałem swoje auto i jak nie było zupełnie przepływali ani filtra a maf jest połączony równolegle lub szeregowo nie zagłębiałem się to z czujnikiem temp, trzymając go na obrotach chodził a jak tylko odpuściłem gaz to zwyczajnie zgasł może przyda się moja obserwacja .

    Zapoznaj się czy nie ma takiego samego systemu jak u mnie z połączeniem ...
  • Pomocny post

    Poziom 34  
    zibi999 napisał:
    Ja myślę iż związane jest to z lewym powietrzem ,ponieważ ostatnio naprawiałem swoje auto i jak nie było zupełnie przepływali ani filtra a maf jest połączony równolegle lub szeregowo nie zagłębiałem się to z czujnikiem temp, trzymając go na obrotach chodził a jak tylko odpuściłem gaz to zwyczajnie zgasł może przyda się moja obserwacja .

    Zapoznaj się czy nie ma takiego samego systemu jak u mnie z połączeniem ...


    Siedzę już w tym chwilę, ale mógłbyś mi rozjaśnić co masz na myśli ?
  • Poziom 14  
    maf oraz czujnik temp płynu jest spięte jedno po drugim dlatego napisałem że równolegle lub szeregowo i może po prostu to kwestia szczegółowej diagnostyki powie ci coś więcej ile masy powietrza itd idzie .

    Ciężko mi powiedzieć Ja na taką przypadłość wpadłem akurat w mojej byłej toyocie .

  • Poziom 34  
    zibi999 napisał:
    maf oraz czujnik temp płynu jest spięte jedno po drugim dlatego napisałem że równolegle lub szeregowo i może po prostu to kwestia szczegółowej diagnostyki powie ci coś więcej ile masy powietrza itd idzie .

    Ciężko mi powiedzieć Ja na taką przypadłość wpadłem akurat w mojej byłej toyocie .

    dramat... jedyne co je łączy to ewentualnie wewnętrzne +5V referencyjne w ECU.
  • Poziom 14  
    Może i tak natomiast zauważyłem taką zależność że jak nie było filtra powietrza to samochód gasł pomimo iż ograniczałem dopływ powietrza ...
    dlatego nie poruszam kwestii g/s ponieważ to już bardziej kwestia przepływki .

    Jednak tak się działo że lewe powietrze powodowało że gasł niezależnie od podpiętej przepływki czy zapiętej .
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Po pierwsze odczytaj przepływ na wolnych i WOT.
  • Poziom 13  
    jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,bo coś mi się wydaje ,że metoda gaz-hamulec to o du...pę potłuc


    ps. przewód od podciśnienia serva siedzi niepewnie w kolektorze ssącym,ma ułamane jedno piórko uchwytu,może mieć wpływ na głupotę w zachowaniu silnika??
  • Poziom 43  
    stawpol2 napisał:
    jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,

    Nię błędy tylko pomiar jw.
  • Poziom 24  
    stawpol2 napisał:
    jutro jadę do typa i podpinamy się pod program i odczytujemy błędy,bo coś mi się wydaje ,że metoda gaz-hamulec to o du...pę potłuc


    ps. przewód od podciśnienia serva siedzi niepewnie w kolektorze ssącym,ma ułamane jedno piórko uchwytu,może mieć wpływ na głupotę w zachowaniu silnika??


    Jeżeli na przewodzie dochodzącym do kolektora ssącego jest nieszczelność to może być to powodem nierównych obrotów i gaśnięcia silnika.

  • Poziom 34  
    no skoro masz fuel trim na 25%, to chyba wiadomo że jest coś grubo nietak.....
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Przepływomierz, czyli IAT też, po prostu odłączony.
  • Poziom 13  
    tak przepływka odłączona ,bo z podłączoną to nie da się jezdzić.

    ps.fuel trim na 25% ??? od czego to parametr?

    ps,jeszcze jeden zrzut
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    stawpol2 napisał:
    tak przepływka odłączona ,bo z podłączoną to nie da się jezdzić.

    Odłącz wszystko w pizdiec i dopiero parametry wklejaj.
    Wkur mnie takie coś. Czowiek zdjęcia ogląda, móżdży co podpowiedzieć. Podłącz wszystko jak ma być i wtedy zrzuty dawaj. Sprawdź jak parametry wyglądają przed uruchomieniem silnika
  • Poziom 13  
    kurła , ale jak podłączam przepływkę to się dusi i nie ma reakcji na gaz, więc z podłączoną przepływką nic nie zrobię


    ps,jest jakas możliwość sprawdzenia sterownika silnika,tego z prawej strony co jest przymocowany? bo coraz bardziej się zbliżam to tej opcji,że to właśnie on jest dziabnięty.Panowie kupię używaną cewkę OE ,50 zł zaryzykuję ,wyciągnąłem tą z samochodu i jest tak; pin 2-3 opór 16 om.pin 2-4 17om,pin2-5 opór poza zasięgiem,tu może być problem :D :D :D :D :D
  • Poziom 13  
    sprawdziłem przepływomierz,napięcie skacze od 1,6v do 2,8 v po dodaniu gazu,wychodzi ,że przepływka dobra.
  • Moderator Samochody
    stawpol2 napisał:
    sprawdziłem przepływomierz,napięcie skacze od 1,6v do 2,8 v po dodaniu gazu,wychodzi ,że przepływka dobra.
    Jedyne na co wychodzi, to to że bladego pojęcia nie masz o czym piszesz. Podłączyć proszę ten przepływomierz i wkleić wskazania MAF na biegu jałowym.
  • Moderator Samochody
    stawpol2 napisał:
    jak podłączam przepływkę to się dusi i nie ma reakcji na gaz
    ...ale nikt Ci nie każe tak jeździć, tylko podpiąć wszystko jak trzeba, odpalić i zarejestrować parametry. W tym programie można generować raporty w PDF, jak i wrzucić wszystkie parametry (14 "zestawów") do takiego raportu, a nie jakieś "słit-focie" wklejać.
  • Poziom 38  
    Zaślep EGR,skoro jesteś pewien że podkladasz dobry przepływomierz w co nie wierzę .Tam cudów nie ma ,nigdy nic innego się nie psuło jak przepływki EGR i czujniki wału.Na ten ostatni nie pali.Zrobil bym też reset samoadaptacyjnych na początek.
  • Moderator Samochody
    adam7009 napisał:
    nic innego się nie psuło

    Jeszcze rozrząd wyjątkowo nietrwały.
  • Moderator Samochody
    ociz napisał:
    Jeszcze rozrząd wyjątkowo nietrwały.
    Wyjątkowo? 150 tysięcy zrobi. A że żeby go dobrze wymienić potem trzeba pół silnika rozebrać...
    adam7009 napisał:
    Zaślep EGR,skoro jesteś
    Z otwartym EGR-em ciężko pali i helikopter zaświeca od razu. Jak dla mnie to cały czas przepływomierz do wyrzucenia i tyle.
  • Poziom 13  
    przepływka używana to ryzyko,nowa chińska koło 90 zł.
    Dobra w sobotę podłączamy na wpiętym przepływomierzu
  • Moderator Samochody
    stawpol2 napisał:
    przepływka używana to ryzyko,nowa chińska koło 90 zł.
    Nowa oryginalna tez milionów nie kosztuje, a daje rękojmię poprawnej pracy.
  • Poziom 38  
    stawpol2 napisał:
    przepływka używana to ryzyko,nowa chińska koło 90 zł.
    Dobra w sobotę podłączamy na wpiętym przepływomierzu
    Zapomnij o zamienniku ,musi być orginał inaczej bedzie tak jak jest teraz.