Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seicento 900 - Seicento 900 wyciek oleju

zombek301 27 Aug 2019 19:25 2976 14
  • #1
    zombek301
    Level 9  
    Witajcie. Proszę o pomoc w diagnozie. Seicento ojca ma wycieki oleju do filtra powietrza. Tak, że filtr trzeba wymieniać co 3 mies. Samochód ma 95 tyś. przebiegu. Mechanik powiedział ojcu, że to objaw zużycia tłoków i cylindrów.
    Nie wykonano pomiaru ciśnienia. Czy to możliwe przy takim przebiegu i spokojnej jeździe? Samochód był kupiony kilka lat temu z przebiegiem 78 tys. Po zdjęciu pokrywy zaworów okazało się, że wszystko jest pokryte czarnym osadem. Wymieniając uszczelkę mechanik wyrzucił wtedy z pokrywy wewnętrzną blachę. Podejrzewamy, że potęguje to wyrzucanie oleju przewodem z osłony do filtra. Chociaż przez pierwsze lata po usunięciu blachy nie było problemów.

    Seicento 900 - Seicento 900 wyciek oleju Seicento 900 - Seicento 900 wyciek oleju
  • #2
    ToJestNick
    Level 31  
    Olej wyraźnie leci spod pokrywy zaworów. Trzeba by zmienić uszczelkę. Koszt ~15zł.

    Co do brudzenia filtra powietrza zdejmij wąż odmy z króćca pokrywy zaworów i zobacz czy w środku węża jest tzw ,,tłumik płomienia". Taka siateczka z drutu. Jak jej nie ma to będzie brudzić filtr powietrza olejem. Taka konstrukcja tego silnika.


    Co do blachy to nie wiem co miał na celu ją wyrzucając. Należy zamontować ją z powrotem.

    Zanagarowany silnik wskazuje na bardzo długie przerwy w wymianach oleju oraz duszenie silnika na niskich obrotach. Wbrew pozorom ciągła delikatna jazda nie jest zdrowa dla silnika.
  • #3
    kierbedz4
    Level 36  
    Z foto można wywnioskować iż olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów.Ja mając taki przypadek zdemontowałem pokrywę zaworów i odtłuściłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym gładż głowicy i pokrywy zaworów i przed założeniem nowej uszczelki na obie gładzie położyłem warstwy silikonu o wytrzymałości temperaturowej 500 st i całość zmontowałem.Efekt gwarantowany.Nie mniej należy sprawdzić pod względem drożności odmę gdyż na krótkich odcinkach jazdy potrafi się z oleju wykrystalizować smar który jest w stanie zatkać światło w odmie i z tego tytułu jest brak odpowietrzenia silnika.
  • #4
    ToJestNick
    Level 31  
    kierbedz4 wrote:
    Z foto można wywnioskować iż olej wydostaje się z pod pokrywy zaworów.Ja mając taki przypadek zdemontowałem pokrywę zaworów i odtłuściłem rozpuszczalnikiem uniwersalnym gładż głowicy i pokrywy zaworów i przed założeniem nowej uszczelki na obie gładzie położyłem warstwy silikonu o wytrzymałości temperaturowej 500 st i całość zmontowałem.Efekt gwarantowany.Nie mniej należy sprawdzić pod względem drożności odmę gdyż na krótkich odcinkach jazdy potrafi się z oleju wykrystalizować smar który jest w stanie zatkać światło w odmie i z tego tytułu jest brak odpowietrzenia silnika.


    Jak by miał zatkaną odmę to by nie rzygało do filtra powietrza ;) Co do sylikonu to masz rację, jednakże najtańsze po 5zł można sobie odpuścić. Jedynie Reinzosil lub Dirko ;)
  • #5
    zombek301
    Level 9  
    Panowie to leci głównie spod króćca odmy. Jak na pierwszym zdj. Tam gdzie nachodzi rurka . Rozlewa się po całej pokrywie i wygląda jakby ciekło spod uszczelki. Żeby blacha wróciła na swoje miejsce musimy poszukać innej pokrywy z blachą wewnątrz. Po zakupie faktycznie rosiło olejem spod uszczelki. Wtedy mechanik wpadł na (genialny?) pomysł usunięcia blachy by udrożnić odmę. Na równie oryginalne rozwiązanie problemu wpadł ostatnio inny mechanik. Poradził ojcu założenie węża na króciec a drugi koniec pod samochód by lało się tam a nie do filtra.
  • #6
    abart64
    Level 32  
    zombek301 wrote:
    założenie węża na króciec a drugi koniec pod samochód by lało się tam a nie do filtra

    Jest jeszcze patent z wężem włożonym do butelki zamiast pod samochód.
  • #7
    SKM 1964
    Level 33  
    Z tym wężem pod pod silnik , to jest stare rozwiązanie jak świat .
    Głównie tak robili jak sadziło odmą gdy silnik miał już duże przedmuchy , czyli był zużyty . pozwalało to na lepszą pracę silnika i nie paskudziło filtra .
    Dzisiaj tak nie wolno robić bo to zanieczyszcza środowisko , a i przeglądu nie przejdzie . :|
    Ciekawe co by diagnosta powiedział na ten patent ?? Na wydechu katalizator , a pod silnikiem obejście z syfem do atmosfery ?? :D
  • #8
    szwagros
    Level 33  
    SKM 1964 wrote:
    Dzisiaj tak nie wolno robić

    Nigdy nie wolno było tak robić.
  • #9
    ToJestNick
    Level 31  
    szwagros wrote:
    SKM 1964 wrote:
    Dzisiaj tak nie wolno robić

    Nigdy nie wolno było tak robić.


    Ale się robiło i do dziś to czasem spotykam :D

    Zawsze można zastosować tzw Oil Catch Tank ;)
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    szwagros wrote:
    Nigdy nie wolno było tak robić.

    A odma w garbusie? W junaku jeszcze lepiej bo dmuchała na łańcuch smarując go
  • #12
    szwagros
    Level 33  
    Wiem, sam mam samochód w którym skrzynia korbowa otwarta jest do atmosfery.
    Chodziło mi o to, że nigdy nie wolno było stosować przeróbek, które zwiększają zanieczyszczenie środowiska.
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Jeszcze jedna uwaga, na odmie jest trójnik, wychodzi z niego cienki wężyk do korpusu monowtrysku, tam podciśnienie ma zasysać część oparów bezpośrednio do kolektora ssącego, pewnie jest zatkany i wszystko leci do filtra
  • #14
    ociz
    Moderator of Cars
    Pierścienie po prostu zapieczone. Kiedyś testowo takiego wyczyściłem. Efekt był zadowalający w 100%, przestał żreć olej i wszystkie konie wróciły, wyciągnął 160km/h.
  • #15
    SKM 1964
    Level 33  
    Przy zapieczonych pierścieniach walił by odmą , ale też stracił by na mocy ,
    pobierał olej i miał niską kompresje . Kiedyś zalewało się cylindry naftą
    i to pomagało . Zapieczone pierścienie puszczały i można było
    uratować silnik . :|

    Dodano po 4 [minuty]:

    W celach testu na szczelność pierścieni też się zalewało naftą .
    Jak wytrzymał do następnego dnia to był GIT .