Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Mercedes Atego II 816 - Hamulce działają ostro, brak delikatnego hamowania BS 73

qruq03 27 Aug 2019 21:57 876 9
Texa Poland
  • #1
    qruq03
    Level 15  
    Vin badanego pojazdu wdb9702151l484207.
    Problem jest taki, że samochód gwałtownie hamuje. Po diagnostyce komputerowej dostałem 3 błędy aktywne, które texa czyta jako:

    BS 4041 -czujnik obrotów przód prawy, zwarcie do masy
    BS 4141 -czujnik obrotów przód lewy, zwarcie do masy
    BS 7364 -Szyna CAN

    O ile 2 pierwsze błędy nie wymagają wyjaśnień, to co oznacza 3ci? Na forum był już poruszany, lecz nie dano żadnej klarownej odpowiedzi. Starałem się znaleźć schematy, ale nie jestem pewien ich prawdziwości. Przy pedale od wewnętrznej strony kierowcy, na dużej wtyczce kabel żółty i niebieski to chyba szyna CAN, a jej oporność wynosi 60 ohm, to chyba prawidłowo? Gdyby było coś nie tak, to bym się nie połączył diagnostyką, dobrze rozumiem? Dziwi mnie jednak, że na kodach błędów znalezionych w necie ten błąd jest opisywany jako "Axle modulator Driven axle has internal fault.", a to kompletnie zmieniało by kierunek działań. Proszę o pomoc/porady.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    BS 7364 Data transfer to brake CAN bus is faulty.
    Takie jest tłumaczenie błędu wg podanego VIN-u bezpośrednio ze strony producenta.
    qruq03 wrote:
    Gdyby było coś nie tak, to bym się nie połączył diagnostyką, dobrze rozumiem?

    Nie do końca. Błąd wskazuje raczej na zakłócenia (nieścisłości) w samym pakiecie transferu a nie na uszkodzenie drutów CAN.
    Przyznam, że nie za bardzo mam pomysł na to. Najkorzystniej było by podłaczyć Star Diagnose i postępować krok po kroku według zaleceń które zaproponuje.
  • Texa Poland
  • #3
    Hektar Zahler
    Level 34  
    qruq03 wrote:
    O ile 2 pierwsze błędy nie wymagają wyjaśnień
    Mylisz sie. Pierwsze dwa błedy są bardzo ważne gdy jest aktywny tryb awaryjny hamulców. A wiec co dalej z tymi czujnikami ?
  • #4
    qruq03
    Level 15  
    Czujniki byly dobre, opor byl i sinusoida tez. Wyslalismy sterownik z pedalem do naprawy. Wrócił i niby jest lepiej, bo widzi czujniki przednie, ale blad z tematu został i brak danych z tylnego modulatora. W przednim byly upalone ścieżki. Powinienem sie zajac tylnym modulatorem?
  • #5
    Hektar Zahler
    Level 34  
    Miernik do reki.
  • #6
    maxetm
    Level 23  
    Jaki masz modulator tylnej osi?
    Kiedyś miałem podobny przypadek ale nie pamiętam jakie wywalało blędy..... Podczas delikatnego naciskania pedału hamulca brak było regulacji siły hamowania i koła tył były blokowane pełną siła.
    Przyczyną okazał się uwalony czujnik ciśnienia w modulatorze.
  • #7
    qruq03
    Level 15  
    Ok, krok następny. Modukator poszedł do naprawy, gość rozkrecil, stwierdził że elektroniki nie ruszy, a jako tako widać wypalenie. Dał inny. Błąd 7364 znikł, ale pojawił sie 7392 i błąd czujnika abs - przerwa. Sprawdzę jutro czujnik, ale błąd 7392 nie daje mi spokoju. Czy te modulatory należy programować do auta? Ewentualnie kasować uszkodzony bit pamięci ?
    Nr z modulatora 4801050060.
  • Helpful post
    #8
    maxetm
    Level 23  
    Upalony czujnik ciśnienia w owym modulatorze. Tam masz dwa czujniki ciśnienia po jednym na strone i jeden z nich do wymiany.
  • #9
    qruq03
    Level 15  
    Tego sie wlasnie obawiałem. Niby jestem w stanie odczytac wartość ciśnień na siłowniki, ale nie widze wartości "zadanej". No nic, spróbuje postawić drugi.
  • #10
    qruq03
    Level 15  
    Tak jak wyżej. Drugi modulator i wszystko ok. Żadnych programowań, nic.

    Dla ciekawostki:
    Dwóch niezaleznych reprezentantów mówiło o przepaleniu elementów, co nieraz widzą przy wyładowaniu elektrycznym. Kierowca stwierdził, że faktycznie zaczęło sie po burzy.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc