Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Yaris 2006 1.4 d4d - Nawracający check engine

konkoss 28 Aug 2019 01:27 2019 3
  • #1
    konkoss
    Level 2  
    Cześć, od kilku tygodni walczę z moja Yariską. Po krótce postaram sie opisać problem. Jakieś 1,5 miesiaca temu zapalił mi się check i samochod wszedł w tryb awaryjny. Rozpędzał się max do 123 km/h, kopcił na czarno, brał bardzo dużo oleju i gwizdała turbina. Myślałem, że to była przyczyna, więc turbina została zregenerowana, "gwizd" ustał, oleju też jakby nie bierze (od regeneracji minęło mało czasu) ale po kilku godzinach check powrócił. Oddałem znowu w to samo miejsce, po podpięciu pod komputer pojawił się błąd związany z EGR. Po odebraniu dowiedziałem się ze EGR był juz kiedyś zaślepiony, mechanik wymienił blaszkę na nową, przeczyścił ,oddał i po 3 godzinach check powrócił(ten sam błąd) tak samo jak tryb awaryjny. Samochod jak na 90KM jest bardzo mało żwawy, cały czas kopci na czarno i osiąga prędkosc 123 max. Mechanik rozłożył ręce, drugi poradził żeby kupić nowy EGR i go zamontować tylko pytanie czy to pomoże bo sama turbina już mnie sporo kosztowała. Ktoś z użytkowników miał może podobny problem? Ma ktoś jakieś rady? Z góry dzięki.
  • #2
    pepe150
    Level 36  
    konkoss wrote:
    pytanie czy to pomoże bo sama turbina już mnie sporo kosztowała.

    Zamiast zacząć od diagnozy komputerowej, wymienianie części na pałę zawsze będzie kosztować.
    Co nie znaczy, że turbina wymagała interwencji ale by pojeździła jeszcze trochę.
  • #3
    konkoss
    Level 2  
    pepe150 wrote:
    konkoss wrote:
    pytanie czy to pomoże bo sama turbina już mnie sporo kosztowała.

    Zamiast zacząć od diagnozy komputerowej, wymienianie części na pałę zawsze będzie kosztować.
    Co nie znaczy, że turbina wymagała interwencji ale by pojeździła jeszcze trochę.


    Wcześniej był błąd odnosnie turbiny i ona i tak wymagała regeneracji.
  • #4
    jurekk55
    Level 36  
    EGR, turbina, czujnik ciśnienia doładowania, przepływomierz, czujnik temperatury powietrza dolotowego, to elementy osprzętu które muszą być bezwzględnie sprawne. Tak jak czysty filtr powietrza i kanały spalin przed i za EGR.

    Sprawdzone?