Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przyczepa Laweta i oświetlenie -

Helbarad 28 Aug 2019 11:08 3735 43
  • #31
    Helbarad
    Level 13  
    Mazda 6 kombi 1 z 2008 roku . Słychać z tyłu w boczku pykanie migaczy . Hak zakładany był u Niemca.
  • #32
    robin161
    Level 25  
    To zdejm plastik i podaj nr modułu (opis na jego obudowie) lub zrób zdjęcie jego obudowy (ile ma pinów?).
    Moduły Jaegera (prawdopodobnie masz nr 26120505C), były przystosowane do pracy z LED-ami. Masz czujniki parkowania PDC w tylnym zderzaku (opcja)?
  • #33
    Helbarad
    Level 13  
    Zdjęcia modułu w załączniku . Nie mam czujników parkowania. Przyczepa Laweta i oświetlenie - Przyczepa Laweta i oświetlenie -
  • #34
    robin161
    Level 25  
    Cytat ze strony Jeagera odnośnie modułu AFC:
    Quote:

    Moduł przyczepy AFC z diodami LED to uniwersalny moduł 12V dla pojazdów przystosowany do diod LED. Moduł jest w stanie monitorować kierunkowskazy przyczepy i powiadamia o awariach kierunkowskazów w pojeździe.

    Moduły AFC są 10-pin i 14-pin. Twój moduł nr 52400006 (10-pinowy) monitoruje tylko kierunkowskazy.
    Sprawdź czy piny po stronie przyczepy (masy): 3, 11 i 13 są galwanicznie od siebie odizolowane (nie są ze sobą zwarte).
    Dla poinformowaniu pojazdu o podłączeniu przyczepy, po stronie przyczepy zaciski 3 i 12 powinny być podłączone.
    Quote:
    Kombinacja pinów 12 + 3 po stronie przyczepy jako Informacja dla pojazdu o podłączeniu przyczepy powodowało przepalaniem się bezpieczników
    - jakich bezpieczników, od czego? sprawdź połączenia w gnieździe haka.

    Masz schemat modułu nr 52400006 i jak powinien być połączony z gniazdem holownika:
    Przyczepa Laweta i oświetlenie -[/url]
    Opis wyprowadzeń modułu:
    30 zasilanie (+12V)
    31 Masa
    L - Lewa -> przełącznik kierunku (przewód przecięty)
    R - Prawa -> przełącznik kierunku (przewód przecięty)
    LZ - Lewy kierunkowskaz (odejście do gniazda haka - pin 1)
    RZ - Prawy kierunkowskaz (odejście do gniazda haka - pin 4)
    LH - Lewy kierunkowskaz tylnej lampy samochodu
    RH - Prawy kierunkowskaz tylnej lampy samochodu
    54Z - stop samochodu (może nie być wykorzystany)
    54H - stop gniazda haka (może nie być wykorzystany)

    Czy wcześniej przed przeróbką instalacji lawety, wszystko działało prawidłowo?
    Zastanawia mnie jaki był cel zastosowania modułu 52400006, zamiast dedykowanego do Mazdy 6 modułu nr 26120505C ? Przecież on zabezpiecza tylko kierunkowskazy.
  • #35
    Helbarad
    Level 13  
    Masy po stronie przyczepki nie są zwarte ze sobą.
    Pin 12 jest obecnie odłączony ponieważ palił bezpiecznik w aucie 10A . Teraz działają lampy poprawnie oprócz kierunków. Poprzednia instalacja przyczepki z lampami tradycyjnymi i wtyczka na 7 pin z adapterem na 13 działała poprawnie. Jako ciekawostka jeśli pin 12 pozostawię podpięty i spalony bezpiecznik wymienię na większy np 15A to świeci tylko lewa tylna obrysowka. Lewa strona obejmuje przednie pozycyjne,obrysowke oraz tylne pozycyjne z lampy zespolonej .
  • #36
    robin161
    Level 25  
    Helbarad wrote:

    ... Pin 12 jest obecnie odłączony ponieważ palił bezpiecznik w aucie 10A . Teraz działają lampy poprawnie oprócz kierunków. Poprzednia instalacja przyczepki z lampami tradycyjnymi i wtyczka na 7 pin z adapterem na 13 działała poprawnie. Jako ciekawostka jeśli pin 12 pozostawię podpięty i spalony bezpiecznik wymienię na większy np 15A to świeci tylko lewa tylna obrysowka. Lewa strona obejmuje przednie pozycyjne,obrysowke oraz tylne pozycyjne z lampy zespolonej .

    Moim zdaniem, jeśli całe oświetlenie działa poprawnie oprócz kierunkowskazów (które zabezpiecza moduł), przyczyna usterki tkwi w module. Aby upewnić się o tym, wystarczy odłączyć moduł i przywrócić stan wyjściowy (łącząc przecięte przewody od kierunkowskazów).
    Nie ma pewności, czy nie ma błędu (lub słabych mas) w podłączeniu gniazda, bo wcześniej były wykorzystywane przez przejściówkę tylko 7 z 13 pinów gniazda.
    Pin 12 (test) może być niepodłączony, bo informacja o podłączeniu idzie do kompa z analizy obciążenia pozostałych przewodów.
    Rozpocząłbym od odłączenia modułu (przesyłam link do obrazka, bo ten wyżej jest niewyraźny: [url=]https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3418356.html[/url]) - w temacie #2
  • #37
    Helbarad
    Level 13  
    O ten obrazek chodziło ?

    Przyczepa Laweta i oświetlenie -

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tak to połączyć ? Oczywiście bez wchodzenia w moduł kierunkami . Przyczepa Laweta i oświetlenie -
  • #38
    robin161
    Level 25  
    Tak, ale wówczas nie będziesz miał kierunków na pinach gniazda (podłącz osobno 1 i 4 z tymi mostkami).
  • #39
    Helbarad
    Level 13  
    W ten sposób ?

    Przyczepa Laweta i oświetlenie -

    Aby nie odizolowywać przewodów może wyciągną wtyczkę z modułu i zrobić mostek na niej pomiędzy pinami L+LZ+LH ? Na prawo tak samo.

    Przyczepa Laweta i oświetlenie - Przyczepa Laweta i oświetlenie - Przyczepa Laweta i oświetlenie -
  • #40
    andrzej20001
    Level 43  
    Tam pada przekaznik,jesli jest zasilanie modułu to sprawdz przekazniki. Moduł po podłączeniu przyczepy przełącza kierunkowskaz z auta na przyczepe a ten na aucie zasila z przekaznika . Dlatego auto "wie" że nie ma kierunku w przyczepie.
  • #41
    Helbarad
    Level 13  
    Przekaźnik w module ? Jak go sprawdzić ?

    Dodano po 4 [godziny] 41 [minuty]:

    Moduł rozlaczylem , sprawdziłem napięcie ,jest ok, podłączyłem ponownie. Wtyczka zapięta i próba lewego kierunku. Miga za szybko. Prawy miga w porządku. Ponownie lewy . Ten też już świeci poprawnie.
    Jeszcze jeden problem z lampami występuje . Przy włączonym kierunku przeciwna lampa też lekko się żaży łącznie z Światłami stopu w obu lampach. Sprawdziłem miernikiem na przyczepie i nie ma przejścia pomiędzy tymi obwodami. Masą przechodzi ? Przyczepa Laweta i oświetlenie - Przyczepa Laweta i oświetlenie -
  • #42
    robin161
    Level 25  
    Jeśli masz "choinkę" w oświetleniu, to przede wszystkim sprawdź masę. Dla odbiorników na pinach 1÷2 oraz 4÷8 masę masz pod pinem 3. W Maździe 6 kombi jest ona brana ze śruby na wewnętrznym tylnym lewym (strona kierowcy) słupku bagażnika, między tylnym oknem a górną częścią tylnej lampy. Odkręć ją i dobrze oczyść połączenie z karoserią.
  • #43
    Helbarad
    Level 13  
    Masą wygląda w porządku . Miernikiem sprawdzałem przejście z innym punktem, inna śruba w karoserii . Nie mniej rozkręciłem wyczyściłem każdą blaszkę papierkiem ściernym i mocno skręciłem. Aby wykluczyć problem z przyczepą podłączyłem lampkę LED bezpośrednio do gniazda w aucie pin 1+3 . Załączam prawy migacz i znów lekko świeci . Nie w tym leży problem. Jestem przekonany że jeśli podłączymy żarówkę tradycyjna to będzie świecić poprawnie . Wina leży po stronie ledow ? Może wpiąć rezystor przy kierunkach i stopie ? Przyczepa Laweta i oświetlenie -
  • #44
    Helbarad
    Level 13  
    andrzej20001 wrote:
    Tam pada przekaznik,jesli jest zasilanie modułu to sprawdz przekazniki. Moduł po podłączeniu przyczepy przełącza kierunkowskaz z auta na przyczepe a ten na aucie zasila z przekaznika . Dlatego auto "wie" że nie ma kierunku w przyczepie.


    Sprawdzane na nowym module. Efekt ten sam.