Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bmw seria 1 e87 2008r - Radio po wymianie nie zapisuje ustawień

Szelabmw 28 Aug 2019 21:37 2439 21
  • #1
    Szelabmw
    Level 4  
    Witam.
    Wymieniłem ostatnio radio w moim aucie. Poprzednie radio to professional cd73, zamieniłem je na radio firmy Kruger&Matz Bmw seria 1 e87 2008r - Radio po wymianie nie zapisuje ustawień Po wymianie radia zmostkowałem kabel +12v acc do +12v ponieważ w moim aucie nie ma kabla 12v acc. Radio uruchamia się recznie, jednak nie w tym problem tylko po każdym włączeniu radia traci one swoje ustawienia takie jak: godzina, data, ustawienia wyświetlacza.
    Bmw seria 1 e87 2008r - Radio po wymianie nie zapisuje ustawień Bmw seria 1 e87 2008r - Radio po wymianie nie zapisuje ustawień
  • #2
    zbyszkoj
    Level 14  
    Czyli raczej 12V na twoim mostku nie jest obecne cały czas, sprawdzałeś to miernikiem lub małą żarówką na 12V na obu połączonych przewodach ? Przy braku 12V radio pewnie zgubi pamięć.
  • #3
    Szelabmw
    Level 4  
    Ogólnie sprawdzałem miernikiem i prąd jest po wyłączeniu ale przez pewien czas pózniej się urywa. (po 15 min około)
  • #4
    miecho18
    IT specialist
    No to masz przyczynę. Musisz znaleźć stały plus, na którym jest 12V non stop i podciągnąć do radia.
  • #5
    Szelabmw
    Level 4  
    A wiesz może skąd mogę go wziąć bo wedlug schematu w tym miejscu powinien być stałe 12v hmm
  • #6
    gumisie
    Level 43  
    Szelabmw wrote:
    A wiesz może skąd mogę go wziąć bo wedlug schematu w tym miejscu powinien być stałe 12v hmm
    A w oryginalnej wtyczce nie ma ?. Nie wierzę aby nie było.
    Należy go odnaleźć i przepiąć w odpowiednie miejsce.
  • #7
    Szelabmw
    Level 4  
    W oryginalnej wtyczce pod pinem 15 jest 12v i do tego mam to wpięte.
  • #8
    gumisie
    Level 43  
    Szelabmw wrote:
    W oryginalnej wtyczce pod pinem 15 jest 12v
    Oryginalnej, BMW, czy Kruger&Matz ?.
  • #9
    Szelabmw
    Level 4  
    W oryginalnej wtyczce bmw.
  • #11
    Szelabmw
    Level 4  
    Nie ta druga. Bmw seria 1 e87 2008r - Radio po wymianie nie zapisuje ustawień o taka.
  • #13
    Szelabmw
    Level 4  
    Tak pod 13 pinem jest antena tylko według miernika daje ona 8v co mnie ciekawi
  • #14
    gumisie
    Level 43  
    Szelabmw wrote:
    Tak pod 13 pinem jest antena tylko według miernika daje ona 8v co mnie ciekawi
    Dawno nie miałem z tym do czynienia, ale o ile dobrze pamiętam na tym pinie (13 - radio on), pojawiało się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
  • #15
    Szelabmw
    Level 4  
    Dobra zobaczę jutro wieczorem i napisze. Dzięki za pomoc 😎
  • #16
    gumisie
    Level 43  
    Szelabmw wrote:
    Dobra zobaczę jutro wieczorem
    Pomiarów dokonaj na wtyczce odłączonej od radia.
  • #17
    paszczakq
    Level 26  
    Na pinie 15 jest z rozpiski podane 12V . Tam bym szukał .
  • #18
    gumisie
    Level 43  
    paszczakq wrote:
    Na pinie 15 jest z rozpiski podane 12V . Tam bym szukał .
    I jest,lecz:
    Szelabmw wrote:
    Ogólnie sprawdzałem miernikiem i prąd jest po wyłączeniu ale przez pewien czas pózniej się urywa. (po 15 min około)
  • #19
    adam white
    Level 27  
    W tym BMW + opisany jako stałe 12V zanika po pewnym czasie od zamknięcia samochodu (15-20min) - prawdopodobnie zabezpieczenie instalacji lub samego akumulatora przed możliwością przypadkowego rozładowania. Fabrycznemu radiu to nie przeszkadzało bo zapisywało ustawienia do pamięci nieulotnej.
    Sugeruje przeprowadzić dodatkowy przewód od akumulatora z bezpiecznikiem 15A (bezpiecznik przy akumulatorze) dla + cały czas a przewód z kostki opisany jako stały + podłączyć jako ACC (+ po stacyjce) w Krugerze.
    Nie wiem jak to radio, ale zazwyczaj radia tego rodzaju nie mogły mieć podłączonego ACC do + BATT (+ cały czas) bo następowało rozładowywanie akumulatora (radio się nie usypiało i mimo wyłączenia pobierało prąd kilkadziesiąt - a nawet kilkaset mA).
  • #20
    paszczakq
    Level 26  
    Dokładnie , po 15 minutach jest pełne uśpienie . Pozostaje pobranie plusa z aku ale .... po prawej stronie za schowkiem jest skrzynka bezpiecznikowa i przez to jest bliżej . Oczywiście prace zalecam wykonać ostrożnie i najlepiej odłączyć akumulator .
  • #21
    adam white
    Level 27  
    Ok jeśli do skrzynki dochodzi + 12V które nie jest usypiane i ma odpowiednią wydajność prądową. Mimo wszystko uważam, że przy zastosowaniu odpowiedniego przewodu (średnica, grubość izolacji, właściwe prowadzenie) i bezpiecznika zasilanie z akumulatora może być prostsze w wykonaniu.
    I jeszcze jedno - nie wiem, jak elektronika tego BMW reaguje na słaby akumulator ale nie słuchałbym tego radia na postoju zbyt długo bez ładowania.
  • #22
    paszczakq
    Level 26  
    Jak rozpozna za slaby akumulator to nie podejmie proby rozruchu silnika . Testowane na swoim egzemplarzu .