Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instruktor nauki zawodu ślusarz, jest ktoś jest takim opiekunem?

29 Sie 2019 09:56 204 5
  • Poziom 25  
    Chciałbym podyskutować na temat pracy instruktora praktycznej nauki zawodu, najlepiej z osobami mającymi doświadczenie w tym niewdzięcznym zadaniu. Pracuję w zakładzie produkcyjnym branży metalowej (budowa maszyn tartacznych) i szef podjął decyzję o przyjęciu ucznia na praktyczną naukę zawodu. Mnie wyznaczył jako opiekuna ucznia, wysłał na odpowiedni kurs pedagogiczny. Zawód ucznia - ślusarz. Jako że jestem zielony w temacie, a początek roku szkolnego za pasem, chciałbym podyskutować z kimś kto jest takim opiekunem na temat pracy. Czy znajdą się tu takie osoby?
  • Poziom 25  
    Dziękuję, tą podstawę posiadam - a także nowszą, ale nie bardzo wiem czy sam mam wg niej ustalać tematy zajęć praktycznych? Czy mam też uczyć teorii? Czy ktoś to kontroluje, sprawdza?
  • Poziom 31  
    A w kwestii sprawdzania praktyk zawodowych... Tak, podlegają one kontroli. Kwestie prawne reguluje Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (DzU z 2004 r. nr 256, poz. 2572, z późn. zm.) oraz wydane na jej podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010 r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (DzU nr 244, poz. 1626).