Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz

31 Sie 2019 21:46 141 4
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie
    Mam problem z Volvo S40 II 2006r. 1,6HDI 109KM
    Odstawiłem samochód do garażu, wszystko było w porządku, na drugi dzień wsiadam, odpalam a tu wyskoczył mi błąd "wymagany serwis antypoślizgowy" od razu zaczął kopcić na czarno i przy 3tyś. obrotów takie szarpnięcie i razem z nim czarna chmura z tyłu oraz brak mocy (tak jak by wyłączyło turbo)
    Podłączyłem się pod Delphi program 2014.R3 i pokazało oto takie błędy:
    4438 - sterowanie EGR (zablokowany)
    4477 - sterowanie EGR (zbyt mały przepływ)
    4490 - zawór recyrkulacji spalin (nieprawidłowy sygnał)
    Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz
    Postanowiłem wyciągnąć i wyczyścić EGR, było faktycznie co czyścić oraz był on również zacięty, ale udało mi się to jakoś wszystko zrobić, założyłem, przeprowadziłem adaptacje a tu dalej to samo, kopci, przy 3tyś. obrotów szarpnięcie itd. ale po sprawdzeniu błędów były tz.
    4438 - ten pozostał, a doszedł
    4420 - czujnik pozycji zaworu EGR (nieprawidłowy sygnał)
    Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz
    Zdecydowałem się na wymianę całego zaworu, kupiłem używany z demontażu że sprawnego samochodu, po numerach kupiłem taki sam, kupiłem więc zakładam, robię adaptację, odpalam, widzę i słyszę że samochód już inaczej chodzi (myślę - problem rozwiązany) a tu kicha wyskoczył na desce błąd "wymagany serwis antypoślizgowy" tylko że na tym EGR już nie kopcił nie było tego szarpnięcia przy 3tyś. obrotów przy przegazowaniu, podłączyłem kompa a tam błedy:
    4477 - sterowanie EGR (zbyt mały przepływ)
    6720 - Sterowanie EGR (zbyt duży przepływ)
    Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz
    na tych błędach wszystko było ok, samochód jechał jak się należy, ale co skasowałem te błędy zgasiłem, odpaliłem samochód (wiadomo błąd wyskoczył) to go pod kompa a tam już tylko błąd:
    4438 - sterowanie EGR (zablokowany)
    Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz
    na tym błędzie samochód jechał normalnie, ale ja jeszcze raz skasowanie, ponowne uruchomienie auta i jazda się skończyła, tak jak by odcięło turbo (w ogóle samochód nie ciągnął, toczył się ledwo co) więc pod kompa a tam:
    4477 - sterowanie EGR (zbyt mały przepływ)
    4490 - zawór recyrkulacji spalin (nieprawidłowy sygnał)
    Volvo S40 II 1,6 HDI D4164T - Problem z EGR, wymiana na inny a problem dalej poz
    Już nie wiem co począć z tym samochodem, czy po wymianie EGR-a należy przeprogramować system? A może wina leży po innej stronie, jakiś czujnik czy przepływomierz powietrza albo coś od DPF-a, albo coś po stronie elektrycznej jakiś przerwany kabel czy brak styku?
    Mierzyłem oporność na tym wymienionym zaworze to tak pokazywało 4-5 Ohma
    Za każdą podpowiedź będę wdzięczny
    Pozdrawiam
  • Poziom 17  
    A sprawdziłeś dolot? Chodzi mi tu o szczelność, bo miałem podobny przypadek z tym że przy silniku 2.0 i winny był nieszczelny wąż przy intercolerze.
  • Poziom 9  
    Miałem raz nieszczelny dolot (pękła mi rura od intercoolera) ale nie miałem żadnego błędu,, tylko było gwizdanie tam gdzie była rura nieszczelna (to było wtedy na wlocie), wymieniłem rurę i auto chodziło, drugą sytuację miałem jak mi pękła rura na wylocie z intercoolera, pękła przy opasce, (świst był, auto jechało) to wtedy uciąłem kawałek nałożyłem i było ok, zero błędów, coś musi być (chyba) z elektroniką,to są moje podejrzenia, albo ten wymieniony EGR jest nie dobry??
  • Poziom 35  
    Odłóż ten badziew i zrób diagnozę dedykowanym sprzętem.
    Diagnoza:
    1 odczyt błędów
    2 odczyt parametrów i stanów
    3 pomiary i sprawdzenie instalacji , sprawdzenie działania i oczyszczenie elementów mechanicznych współdziałających.
    4 Wykonanie czynności po naprawie, procedury adaptacyjne (tam gdzie wymaga tego producent), test drogowy.
    5 Umycie rączek.
  • Poziom 9  
    Jutro jadę na konkretny sprzęt, zobaczymy co wykryje
    Pozdrawiam