Witajcie, po ponad miesiącu prac i nieprzespanych nocy, udało mi się opracować metodę naprawy oprogramowania/wymiany pamięci eMMC (BGA) w płytach Sony, w tym seria KD-8505/7/9C, tak aby w TV działały wszystkie usługi, które do autoryzacji wykorzystują klucze DRM, CI+.... Daje to gwarancję na to by działał Netflix, działały usługi Goggle Cast, kopia lustrzana, aktualizacje aplikacji z konta Google, przyszłe aktualizacje oprogramowania systemu Android online, w tym aktualizacje bezpieczeństwa, poprawnie autoryzował się moduł CAM, działało nagrywanie i odtwarzanie z dysku. Nr seryjny TV ze wszystkimi innymi identyfikatorami pozostanie bez zmian, uwierzcie jest ich trochę.
Także, TV logując się do serwerów Sony, Google, Netflixa, i innych ... będzie przedstawiał się własnym unikalnym identyfikatorem. Nie będzie takiej sytuacji, że serwery wykryją zdublowane identyfikatory TV, klucze Netflixa, adresy MAC... Ma to miejsce, gdy naprawimy pamięć poprzez skopiowanie zawartości z innego sprawnego TV lub z obrazu *.bin z forum. Po mojej naprawie, w trybie serwisowym status kluczy CI+ przedstawia się jako 'Valid Key'. Po nieskutecznej naprawie status kluczy widoczny jest jako 'Invalid Key' (znaczy to, że klucze nie są sparowane z ID procesora lub nie są zaprogramowane).
Możliwe jest wykasowanie historii błędów...
Objawy jakie mogą wystąpić przy usterce pamięci eMMC:
Restartowanie się przy uruchamianiu na logu Sony, resetowanie się w trakcie uruchamiania TV przy animacji Android, ciągłe miganie białej diody bez obrazu, całkowity brak reakcji pomimo obecności wszystkich napięć na płacie (3V3 oraz 1V8 przy pamięci eMMC są obecne).
Pamięć zawsze należy wymienić na nową.
Aktualnie istnieje już możliwość wymiany pamięci eMMC na fabrycznie nową i uruchomienie Netflixa. Do tej pory Netflixa dało się uruchomić tylko z oryginalną pamięcią.