Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

SONY KD-55X8509C TV - Po wymianie eMMC H26M52103FMR działa, jak sprawdzić?

01 Sep 2019 19:13 3858 24
  • Level 36  
    TV przytargany przez krzepką irlandzką niewiastę (55") klasyczny "boot loop", pojawiają się cztery ikony , restart, i tak w kółko.
    Pamięć H26M52103FMR zapisana wsadem z innej płyty, wszystko niby działa OK, HDMI , USB , internet itp.
    Co jeszcze trzeba sprawdzić, aby upewnić się że klient otrzyma w pełni sprawny sprzęt?
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Helpful post
    Level 8  
    Ja bym sprawdził NETFLIX.
  • Helpful post
    Level 8  
    To nie strzał. To życie.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 36  
    drucik14 wrote:
    To nie strzał. To życie.

    Czyli standardowa bolączka, cenna wskazówka, dzięki.
  • Level 36  
    Po zainstalowaniu niższej wersji Netflix działa, teraz problem z Filmbox-em.
    Update, Filmbox zaczął działać, jeszcze jakieś niespodziewanki?
  • Level 8  
    Jak instalowałeś niższą wersję NETFLIXA?
  • Level 36  
    drucik14 wrote:
    Jak instalowałeś niższą wersję NETFLIXA?

    Szybko, to proste jak drut, albo drucik ;-) (ostrożnie z interpretacją :-))
    Wszystko wyśpiewam jeśli szanowne grono specjalistów cokolwiek poradzi co zrobić z tym wynalazkiem, jeden ze speców, stwierdził że nie wydałby tego TV, no chyba że z gwarancją do drzwi.
    Co jeszcze zrobić aby się upewnić że podziała przynajmniej z rok, może jest jakiś magiczny stress test?
  • Level 8  
    Wszystko wydaje się proste, jak się to robi co najmniej drugi raz.
    Za tego drucika to będziesz chyba jednak musiał wyśpiewać 😁
    Gwarancja do drzwi, to osiągnięcie współczesnej elektroniki.
    Szczerze mówiąc,
    do tej pory aż tak bardzo się nie zagłębiałem w te wszystkie aplikacje TV.
    Sprawdzałem czy net działa i tyle.
    Czas się w tej dziedzinie doszkolić.
    Ale trzeba czasu, a co ważniejsze chęci.
    Z tym to różnie bywa.
    Zawsze mówię klientom, że do internetu służy komputer, tablet czy też smartfon.
    Po co jeszcze telewizor angażować?
  • Level 36  
    drucik14 wrote:
    Za tego drucika to będziesz chyba jednak musiał wyśpiewać 😁

    A bo nie mogłeś sobie wybrać nicka np. "pręt"! patrz jak to dumnie brzmi w porównaniu z drucikiem :-)
    A poważnie, słuszne słowa prawisz, trzeba podnosić swoją wiedzę codziennie, nadążać za rynkiem, chcą netflixa czy filboxa na TV to trzeba konsumentowi to zapewnić.
  • Level 8  
    Co klientowi trzeba, to ja mam w tym temacie odrębne zdanie. Całkiem nawet.
    Nie drwij z nicka, bo to długo by opowiadać, a po krótce, to scheda po czasach morza i radarów. Nie tych policyjnych 😁
    Nawiązując do tematu, nie chcesz śpiewać, to nie.
    Nikt nic nie musi i niczego na siłę.
    I nikt się nie obrazi, że taki stan rzeczy 😁
  • Level 1  
  • Level 8  
    A już myślałem że tylko ja tak tylko twierdzę. Trzeba jeszcze zaznaczyć, że wiele jak nie większość problemów obecnych TV, wynika właśnie z tego wciśniętego "internetu" (pomijam podświetlanie).
    Noce zerwane, ale chyba wszystkim zalazł za skórę pamiętny Samsung serii D5500. Wszystkie egzemplarze poległy w zbliżonym czasie, a naprawy były często skuteczne do momentu podpięcia kabelka LAN.
  • Level 36  
    Oboje macie rację, częściową, nastały czasy TV z netflixem, judupem i innymi ciekawostkami, niestety trzeba się z tym pogodzić i iść z duchem czasu, klient kupuje taki TV nie wiedząc że to się szybko wysypie, chce mieć wszystko w jednym, masa ludzi odchodzi od laptoków na rzecz smartfonów, nie można powiedzieć "słuchaj dziewico, netflix się wysypał bo to tylko TV, dodrukuj jakiś dobry PC z mocną grafą i po problemie", ten TV trzeba naprawić, musi działać.
    A co do wzmianki o szajsungu D55XX to tam akurat internet nie wyrządza jakiejkolwiek szkody.
  • Level 1  
  • Level 36  
    waniagog wrote:
    Nie mamy nic do gadania, bo tego nie zatrzymamy

    Oczywiście że tak i nie ma powodu aby to próbować zatrzymać, wręcz przeciwnie, cieszmy sie że te cudowne wypasione wynalazki padają kilka dni po gwarancji...jest co robić..
    W ubiegłym tygodniu dostałem do naprawy bravie z 2006 roku, zepsuła się po ... no łatwo obliczyć.
  • Helpful post
    Level 34  
    Warto sprawdzić czy działa płatna TV kablowa i satelitarna z modułem CAM. W większości TV po wymianie pamięci/wsadu jest z tym problem.
  • Level 36  
    Zaraz sprawdzę, dzięki, choć oni tego nie używają.
    Nie sprawdzę, w tym kraju nie ma telewizji kablowej, pewnie z uwagi na małą ilość bloków mieszkań, a do sat jest używany dekoder operatora np. Sky (najpopularniejszy) po HDMI.
  • Helpful post
    Level 16  
    Sprawdź również czy działa nagrywanie TV na dysk. Wgrywając inny wsad do pamięci eMMC zmieniłeś klucze zabezpieczające/autoryzujące. Klucze generowane są indywidualnie dla każdego TV i ID procesora, klucze nie mogą się powielać. Jak przyłożysz pamięci eMMC pomiędzy płytami to dostaniesz ten sam efekt. Żeby wszystko działało należy wgrać nowe klucze, tego nawet autoryzowane serwisy Sony nie mogą robić lub odszukać plik z kluczami w uszkodzonej pamięci, skopiować go a następnie wgrać do nowo zaprogramowanej lub przeprogramowaniem pamięci. Tylko w którym miejscu zapisane są klucze....

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sprawdź również czy działa nagrywanie TV na dysk. Wgrywając inny wsad do pamięci eMMC zmieniłeś klucze zabezpieczające/autoryzujące. Klucze generowane są indywidualnie dla każdego TV i ID procesora, klucze nie mogą się powielać. Jak przyłożysz pamięci eMMC pomiędzy płytami to dostaniesz ten sam efekt. Żeby wszystko działało należy wgrać nowe klucze, tego nawet autoryzowane serwisy Sony nie mogą robić lub odszukać plik z kluczami w uszkodzonej pamięci, skopiować go a następnie wgrać do nowo zaprogramowanej lub przeprogramowaniem pamięci. Tylko w którym miejscu zapisane są klucze....
  • Level 36  
    Adam4321 wrote:
    Tylko w którym miejscu zapisane są klucze....

    Celne pytanie, odpowiedź znają ludzie którzy naprawiają te płyty i zapewniają że po naprawie klucze nie są utracone, więc potrafią je wydobyć, wiedzą gdzie je znaleźć.
    Obserwują ten temat, ale oczywiście nic nie podpowiedzą z obawy o utratę roboty, bo przecież po uzyskaniu takiej informacji nagle ludzie zaczną masowo wymieniać i programować eMMC w piwnicznym zaciszu... :-)
    No ale takie jest życie, to są ludzie biznesu i nie w ich interesie dzielić się wiedzą za której posiadanie czeszą niezłe talary.
    Zastanawiające jest dlaczego w sprzedaży są pamięci eMMC ale także procesory, w przypadku wymiany eMMC sprawa jest jasna, zgrać, wydobyć klucze i wgrać w nową, ale co w przypadku wymiany CPU który ma inne ID i klucze nie będą się zgadzać.
  • Helpful post
    Level 16  
    Masz rację, że ktoś kto napracuje się nad rozwiązaniem, spędzi nad tym wiele godzin i nocek to nie będzie chwali się.... na prawo i lewo jak do tego doszedł i co należy zrobić, czysty biznes.
    Producent przy naprawach płyt nie 'bawi sie' w takie kopiowanie plików tylko wgrywa nowe klucze, które kalkulowane są do ID procesora. Ciekawe, producent musi zakupić te klucze od instytucji która prowadzi ich dystrybucje, można to porównać trochę do licencji. Za komplet kluczy do jednego TV płacą kilka, dolarów.
    Poza tym przy kopiowaniu pamięci, nie tylko eMMC ale i NAND należy wziąć pod uwagę uszkodzone bloki w pamięci. Jeżeli zrzucimy obraz kości która ma uszkodzone bloki to ten schemat przenosimy na inną kość, nie ma problemu jeżeli nowa kość jest w 100% sprawna ale jak ma uszkodzone bloki w innych miejscach to już robi się problem...
    Dlatego nikt w trakcie produkcji nie stosuje takiego rozwiązania (chociaż producent posiadając obrazy poszczególnych partycji i zna schemat zarządzania uszkodzonymi blokami poradzi sobie), stosuje się programowanie z poziomu płyty poprzez bootloader.
    Zatem taka wiedza radzenia sobie z kopiowaniem pamięci nie za bardzo ma od kogo wyciec. Trzeba radzić sobie własnymi sposobami.
  • Helpful post
    Level 10  
    U mnie po wymianie pamięci eMMC nie mogę wysyłać obrazu z telefonu na tv ( czyli połączyć się z chromecast w tv) przetestowałem na kilku telefonach wykrywa go, ale się nie chce połączyć. Wszystkie urzadzenia na tej samej sieci.
  • Level 36  
    Zgadza się, w tym przypadku jest tak samo, chromecast nie działa.
    Instalacja Netflixa jest bajecznie prosta, ściągamy na pc aplikacje w formacie .APK, najlepiej kilka wersji bo nie każda zadziała, potem na USB i do TV, w TV instalujemy dowolny "File manager" i instalacja... tyle... prawda że proste, panie pręcik? ;-)
  • Level 16  
    valdix23 wrote:
    U mnie po wymianie pamięci eMMC nie mogę wysyłać obrazu z telefonu na tv ( czyli połączyć się z chromecast w tv) przetestowałem na kilku telefonach wykrywa go, ale się nie chce połączyć. Wszystkie urzadzenia na tej samej sieci.

    Problem tkwi w kluczach zabezpieczających, w nowo zaprogramowanej pamięci zastosowałeś wsad od innego tv, klucze zaś są instalowane i generowane w pamięci dla ID procesora i stąd problem.
    Wydaje mi się, że pomocne mogłyby być metody z naprawą pamięci w telefonach z systemem android. W telefonie klucze zapisywane są w partycji /perm. Tylko trzeba podjąć próbę naprawy uszkodzonej napięci, naprawy systemu lub chociaż odzyskania kluczy. Z już nadpisaną kością nic się nie zrobi w tym zakresie. Tylko serwis centralny naprawy płyt głównych we Francji ma dostęp do kluczy i możliwości i ponownego wgrania. W serwisie autoryzowanym można co najwyżej wymienić płytę, oni wszystkie płyty odsyłają do naprawy, chyba że jakaś mądra głowa rozgryzła jak takie klucze kopiować.
  • Helpful post
    Level 16  
    Witajcie, po ponad miesiącu prac i nieprzespanych nocy, udało mi się opracować metodę naprawy oprogramowania/wymiany pamięci eMMC (BGA) w płytach Sony, w tym seria KD-8505/7/9C, tak aby w TV działały wszystkie usługi, które do autoryzacji wykorzystują klucze DRM, CI+.... Daje to gwarancję na to by działał Netflix, działały usługi Goggle Cast, kopia lustrzana, aktualizacje aplikacji z konta Google, przyszłe aktualizacje oprogramowania systemu Android online, w tym aktualizacje bezpieczeństwa, poprawnie autoryzował się moduł CAM, działało nagrywanie i odtwarzanie z dysku. Nr seryjny TV ze wszystkimi innymi identyfikatorami pozostanie bez zmian, uwierzcie jest ich trochę.
    Także, TV logując się do serwerów Sony, Google, Netflixa, i innych ... będzie przedstawiał się własnym unikalnym identyfikatorem. Nie będzie takiej sytuacji, że serwery wykryją zdublowane identyfikatory TV, klucze Netflixa, adresy MAC... Ma to miejsce, gdy naprawimy pamięć poprzez skopiowanie zawartości z innego sprawnego TV lub z obrazu *.bin z forum. Po mojej naprawie, w trybie serwisowym status kluczy CI+ przedstawia się jako 'Valid Key'. Po nieskutecznej naprawie status kluczy widoczny jest jako 'Invalid Key' (znaczy to, że klucze nie są sparowane z ID procesora lub nie są zaprogramowane).
    Możliwe jest wykasowanie historii błędów...

    Objawy jakie mogą wystąpić przy usterce pamięci eMMC:
    Restartowanie się przy uruchamianiu na logu Sony, resetowanie się w trakcie uruchamiania TV przy animacji Android, ciągłe miganie białej diody bez obrazu, całkowity brak reakcji pomimo obecności wszystkich napięć na płacie (3V3 oraz 1V8 przy pamięci eMMC są obecne).
    Pamięć zawsze należy wymienić na nową.

    Aktualnie istnieje już możliwość wymiany pamięci eMMC na fabrycznie nową i uruchomienie Netflixa. Do tej pory Netflixa dało się uruchomić tylko z oryginalną pamięcią.