Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.8 mono man. Czasami gaśnie po odpaleniu, czasami dusi się na 1bieg

02 Wrz 2019 10:56 408 29
  • Poziom 14  
    Cześć


    Od czasu do czasu występuje problem taki, że gdy silnik jest zimny odpalam go , odpala na strzał, jest odpowiednie ssanie, obroty odpowiednie, silnik chodzi 15-45 sekund , następnie zaczyna nim telepać, obroty spadają aż gaśnie. Po ponownym odpaleniu jest już dobrze lub sytuacja się powtarza. Kolejne odpalenie jest już ok. Ale bywa czasem , że ruszając z 1 biegu dusi się. Gdy przełączy się na LPG idzie już jak strzała i wszystko jest ok.
    Bywa że potrafi przejechać 150 km na samej benzynie i jest wszystko ok. A jak zacznie się problem to trwa kilka dni, po czym znowu jest dobrze.

    Co zrobiłem :
    - sprawdziłem szczelność dolotu dymem pod ciśnieniem - test ok.
    - nowa podstawa wtrysku
    - wyczyszczona przepustnica ( była czysta zresztą)
    - nowy nastawnik biegu jałowego + ustawiony wg procedury na szczelinomierz 0,5mm.
    - nowy TPS + ustawienie TPS wg procedury ( nastawnik cofnięty, napięcie w tej pozycji 0,23V)
    - Sprawdzony TPS pod kątem ciągłości obu ścieżek.
    - nowy czujnik temperatury płynu (oryginał) , sprawdzony w różnych temperaturach.
    - nowy czujnik powietrza dolotowego i sprawdzony w różnych temperaturach.
    - podmiana na inny sterownik silnika
    - sprawdzone przewody od sterownika do czujników ( TPS, cz. temp. , nastawnik biegu jałowego ) pod kątem oporu, zwarcia do masy , do plusa.
    - nowy akumulator
    - ładowanie akumulatora 14,2V
    - poprawione masy silnika i auta
    - sprawdzone piny kompa BINGO M
    - nowa pompa paliwa oraz filtr paliwa
    - zero błędów ECU
    - zapłon ustawiony lampą z regulacją kąta na 8 stopni P GMP ( w czasie regulacji ECU zablokowałem w basic settings).
    - nowy filtr powietrza



    Nie ma pojęcia co się dzieje. Proszę o pomoc.
    Auto posiada alarm , ale nigdy nie miałem z nim problemów
    Posiadam też instalację LPG - komp Bingo M.
    Auto spala po mieście 9L benzyny i 10-11 L gazu.

    Moje kolejne podejrzenia:
    - regulator ciśnienia paliwa , może tak się zachowywać ?
    - uklad oparów paliwa , może dawać takie objawy ?
    - czy może występować usterka nieszczelnej przepustnicy na ośce (lewe powietrze) ?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 33  
    Ciśnienie paliw się mierzy. Często źle wyregulowany gaz (za szybkie przełączanie na gaz) powodowało że ECU zmieniało mapę adaptacyjną na dziwne wartości (po przełączeniu na gaz ECU próbuje skorygować dawkę paliwa ale nie może bo silnik chodzi na LPG zapisuje więc dziwne korekty i jest problem na PB przed przełączeniem na LPG ). Zrób prosty test odłącz aku na 30 min (skasuje adaptację) i pojeździj z dwa trzy dni tylko na benzynie. Jak problem zniknie na samej benzynie to winne jest LPG.
  • Poziom 14  
    sigwa18 napisał:
    Ciśnienie paliw się mierzy. Często źle wyregulowany gaz (za szybkie przełączanie na gaz) powodowało że ECU zmieniało mapę adaptacyjną na dziwne wartości (po przełączeniu na gaz ECU próbuje skorygować dawkę paliwa ale nie może bo silnik chodzi na LPG zapisuje więc dziwne korekty i jest problem na PB przed przełączeniem na LPG ). Zrób prosty test odłącz aku na 30 min (skasuje adaptację) i pojeździj z dwa trzy dni tylko na benzynie. Jak problem zniknie na samej benzynie to winne jest LPG.


    Dzięki za odpowiedź. Zapomniałem napisać, że robiłem już reset ECU wiele razy. Niestety , pierwsze odpalenie po resecie i ten sam problem. Też myślałem że to jest problem adaptacyjny. Niestety nie jest.


    Odpalam: Silnik chodzi, po kilku senundach przygasa, obroty spadają, gaśnie.
    Rozpędzam na 1 biegu: szarpie, zamula.

    Czyli traci paliwo gdy muli jak rozpędzam go na 1 biegu. I nie jest to kwestia rozjechanej mapy. Wiec co to może być ? Pompa paliwa, nowa, filtr paliwa nowy , zostaje regulator ciśnienia paliwa ? Jak go sprawdzić ? Pompa daje 1,2 bara. Mam wpiąć manometr na wejściu do monowtrysku i bez zględu na obroty ma być stałe ciśnienie te 1,2 bara ? Czy ma prawo się trochę wahać ?
  • Poziom 12  
    Gaz się ustawia wtedy gdy na benzynie chodzi doskonale także wyłącz gaz i nim się zajmij pózniej.
    Dużo zrobiłeś więc pozostaje sprawdzenie ciśnienia paliwa i tu bym się doszukiwał problemu. Ciśnienie paliwa jest inne na wolnych obrotach, wyżej ma być praktycznie bez zmian. Korekty paliwa polecą od razu jak będzie złe ciśnienie.
    Regulator sprawdzisz obserwując ciśnienie lub się zdarza się ,że puszcza membrana i czuć paliwo z wężyka podciśnieniowego wtedy od razu wymiana.
    Pozostaje kompresja ale jak chodzi ok na gazie to mniejsze prawdopodobieństwo.
  • Poziom 14  
    quaczuq napisał:
    Gaz się ustawia wtedy gdy na benzynie chodzi doskonale także wyłącz gaz i nim się zajmij pózniej.
    Dużo zrobiłeś więc pozostaje sprawdzenie ciśnienia paliwa i tu bym się doszukiwał problemu. Ciśnienie paliwa jest inne na wolnych obrotach, wyżej ma być praktycznie bez zmian. Korekty paliwa polecą od razu jak będzie złe ciśnienie.
    Regulator sprawdzisz obserwując ciśnienie lub się zdarza się ,że puszcza membrana i czuć paliwo z wężyka podciśnieniowego wtedy od razu wymiana.
    Pozostaje kompresja ale jak chodzi ok na gazie to mniejsze prawdopodobieństwo.


    Kolego dziekuje za odpowiedz. Auto ogolnie chodzi jak zegarek szwajcarski.I na benzynie i na gazie. Instalacje gazową reguluje osobiście ponieważ w tym kraju nikt nie potrafi wyregulować bingo M tak aby mieszanka była stechiometryczna w całym zakresie obrotów także instalkę gazową mam w jednym palcu i od siedmiu lat sam reguluje oraz serwisuje. Kompresja badana. Na każdym cylindrze około 14. Problem pojawia się raz na jakiś czas ,czasami dzień po dniu jest ten problem a potem nagle znika kilka dni nic jest wszystko w porządku. Czyli rozumiem że wstawiam Manometr na wejściu do Monowtrysku , Odpalam Auto i co bym nie robił z obrotami to ciśnienie powinno być stałe czyli 1,2 Bara? Następnie test kolejny czyli wyłączam silnik i przez 5 min ciśnienie resztkowe ma być 0,05 MPa Bo tak jest napisane w książce serwisowej. I po tym stwierdzę że regulator ciśnienia paliwa jest ok?
  • Moderator Samochody
    Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara.
    Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje.
  • Poziom 14  
    ociz napisał:
    Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara.
    Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje.


    Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej. Jest to dla mnie nie do uwierzenia ale teraz to wygląda na awarię wysokiego napięcia . Dziś cały dzień lało i problem się nasilił . Auto się lekko dusi jak jest nie rozgrzany zarówno na benzynie jak i na gazie. Ma problemy na wolnych obrotach bo gdy dodaje gazu przydusi się ale wkręca się na obroty a w trasie jedzie bez problemu . Sprawdziłem Manometrem ciśnienie paliwa. Odpaliłem Auto ciśnienie jest 1,2 Bara czyli książkowe. W momencie gdy silnik traci obroty i zdycha to ciśnienie nie zmienia się jest cały czas jeden dwa Bara. Operując obrotami ciśnienie nadal jest cały czas równe 1,2 Bara. Czyli idealne. Wylaczam silnik i obserwuję przez 5 min Manometr. Po 5 min ciśnienie jest 0,7 Bara. W tym momencie rozumiem że to nie jest problem z paliwem. Potwierdzeniem jest to że po przełączeniu na gaz również miał problemy z podniesieniem obrotów zakrztusił się ale w końcu wszedl na obroty i jechał. I teraz tak Cewka zapłonowa jest jeszcze oryginalna z dziewięćdziesiątego trzeciego roku firmy Telefunken. Przewody zapłonowe mają rok , kopułka z palcem dwa lata a swiece mają przejechane 15 000 km 3 elektrodowe BUR6ET. Sprawdziłem w ciemnościach nie skaczą żadnej iskry. Jedynie główny przewód troszeczkę jarzy światełkiem do przewodu gazowego. Nakręciłem film co robisz silniczek krokowy w momencie gdy silniktra ci obroty i zdycha. A więc biedny krokowy próbuje podnieść przepustnicę Ponieważ spadają obroty sterownik to widzi I słuszna jest jego reakcja. Czy niższe obroty tym krokowy bardziej próbuje otworzyć przepustnicę ale nie daje rady i silnik gaśnie. Co jest najbardziej wrażliwa na wilgoć Cewka czy kopułka od czego zacząć?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    Pomierz rezystancje uzwojenia cewki i obejrzyj ja wizualnie czy nie ma pęknięc lub takich białych przebarwień, potem zmierz kable i świece, przerwa na świecach do sprawdzenia i czy są dobrane ok. Na łączenia fajki itp pomaga smar silikonowy. Myślę, że prędzej kopułka ale wyklucz wszystko.
  • Poziom 14  
    Panowie

    Podmieniłem cewkę WN. Oraz wymieniłem świece ponieważ i tak były już do wymiany .
    Niestety , dalej jest to samo.
    Odpalam rano na benzynie, silnik pracuje jak zegarek ładnie na ssaniu, po około minucie zaczyna lekko trząść , następnie spadają obroty i gaśnie. Nastawnik próbuje podnieść obroty lekko uchylając przepustnicę ale nie daje rady. Jeśli potrzymam go na obrotach - chodzi elegancko. Problem jest na wolnych obrotach tylko - jak puszcze pedał gazu . Odpalam ponownie, odpala na strzał, chodzi super, po kilku sekundach to samo. I tak 4 razy. Odpalam 5 raz i już jest wszystko ok. Jadę, wszystko ok. Problem powróci jutro rano jak zwykle.

    Czyli rozumiem że nie jest to jednak problem z wysokim napięciem bo przez pierwszą minutę super chodzi.
    Przypomnę, ciśnienie paliwa w momencie duszenia się silnika jest 1,2 bara.
    I teraz albo jednak coś jest ze sterowaniem wtryskiwaczem albo hall na zimo ma odpały ale przecież przez pierwszą minute po odpaleniu silnik pracuje wyśmienicie - czy tak się może zachowywać hall ? Można go jakoś pomierzyć ?

    Kolejne teorie:

    -Specyficzne uszkodzenie halla - naciągana teoria, jak zmierzyć halla ?
    -Sterownik ECU źle steruje wtryskiwaczem - mapa wtrysku kuleje ? Po resecie czyli odpięciu akumulatora jest to samo. Czyli to nie przez błędne adaptacje.
    -Sterownik LPG ogłupia ECU benzyny ( niedawno resetowałem sterownik LPG, ale nic to nie dało). Mój ojciec tez ma ten sterownik Bingo M , może podmienię te sterowniki ?


    Czy uszkodzenie jakiegoś przewodu od czujnik silnika do ECU zostanie zapamiętane jako błąd w ECU ? Czy niekoniecznie. Błędów brak.
  • Poziom 33  
    Jaki masz kod silnika? Bo w niektórych czujnik położenia przepustnicy trzeba było wyregulować.
  • Poziom 14  
    TPS jest wyregulowany jak pisałem w pierwszym poście , osobiście to robiłem. Sprawdzałem później wiele razy czy na pewno nic się nie zmieniło. Jest idealnie.
    To nie to.
  • Poziom 12  
    A kopułka jak w środku?
    Jeśli problem występuje na zimno to znaczy że jest zanim zadziała lambda dlatego nie ma tego w korektach.
    Halla można sprawdzić tylko w jeden skuteczny sposób- przebieg z oscyloskopu.
    Podaj kod silnika, przychodzi mi na myśl mapsensor ale nie wiem jak w tym silniku to jest rozwiązanie bo 1.8 było X wersji.
    Wtryskiwacz paliwa też może się przycinać, lać, i można go umyć w myjce ultradźwiękowej.
  • Poziom 14  
    quaczuq napisał:
    A kopułka jak w środku?
    Jeśli problem występuje na zimno to znaczy że jest zanim zadziała lambda dlatego nie ma tego w korektach.
    Halla można sprawdzić tylko w jeden skuteczny sposób- przebieg z oscyloskopu.
    Podaj kod silnika, przychodzi mi na myśl mapsensor ale nie wiem jak w tym silniku to jest rozwiązanie bo 1.8 było X wersji.
    Wtryskiwacz paliwa też może się przycinać, lać, i można go umyć w myjce ultradźwiękowej.


    Kopułka w środku jak nowa, była wymieniana dość niedawno z palcem ( BERU).
    To nie jest problem z wysokim napięciem jak myślałem wczesnej. Bo bezpośrednio po odpaleniu wszystko jest ok. Problem jest po 30-90 sekundach jak ssanie "schodzi w dół" i nastawnik przymyka przepustnicę, wtedy trzęsie i gaśnie.

    Silnik to 1.8 90KM kod silnika to ABS.
    W tym silniku nie ma mapsensora.

    ECU ma tylko do dyspozycji:
    - TPS
    - czujnik temp. wody
    - czujnik temp powietrza dolotowego
    - hall
    - lambda

    i to jest wszystko :)

    Jedyny element wykonawczy to nastawnik krokowy przepustnicy ( regulator biegu jałowego). 3 sztuki już podmieniałem , nic to nie dało. Ustawiony elegancko na szczelinomierz 0,5mm.


    Ja sprawdzałem 3 razy ciągłość ścieżek TPS. Na zwykłym mierniku naciskając bardzo powoli przepustnicę i wartości płynnie się zmieniały ale wiadomo zawsze jakiś przeskok jest bo nie da się tak dokładnie ręką.
    Teraz do głowy przyszła mi taka teoria, że może jednak jest przerwa w ścieżce i dzieje się następująca rzecz:
    Odpalam, wszystko ok, ssanie jest, mija minuta, ssanie opada, przepustnica się przymyka i przymykając się TPS ustawia się na uszkodzonej ścieżce i wtedy może silnik gasnąć ?

    Ja sprawdzałem również wzrokowo ścieżki TPS, nie zauważyłem nic niepokojącego. Nawet umyłem je ścieżki preparatem do potencjometrów. Niestety bez efektu.


    Mam program VAG COM pełna wersja.
    Może zdiagnozować ale potrzebuję wskazówek co mam sprawdzić i na co patrzeć, obserwować. Proszę o wskazówki. Może podejrzeć czasy wtrysku? korekty ? Ale potrzebuję wsparcia gdzie , w której grupie to zaobserować
  • Poziom 33  
    No co pokazuje lambda czy wg niej jest za dużo paliwa czy za mało. Wypadało by to skorelować z faktycznym stanem. A próbowałeś założyć grzaną sondę lambda. Wydech jest cały przed sondą.
  • Poziom 14  
    Ten silnik ma mieć sondę 1 przewodową bez grzałki. I taką ma. Nówka bosha. Działa wyśmienicie . Mam podgląd do niej na stałe.
    Wg mnie sonda nie ma tu nic do rzeczy . Problem jest w pierwszej minucie pracy zimnego silnika - wtedy sterownik nie "patrzy" na sondę.

    Jak podejrzeć w programie VAGCOM co robi wtryskiwacz w momencie kiedy zaczyna telepać silnikiem i silnik traci obroty aż w końcu gaśnie ???
  • Poziom 12  
    Umyj sprawdź wtryskiwacz,
    Wiązke silnika też wypada sprawdzić.
    Jeśli na gazie jest super to można w ramach testu spróbować uruchomić auto na samym LPG i tak sprawdzisz wtryskiwacz.
    Jesteś pewny przepustnicy nastawnika, że mechanicznie jest ok? Może oś się przycina.
  • Poziom 14  
    Ale jakby wtryskiwacz był Brudny to problem byłby cały czas prawda? Zwłaszcza podczas jazdy. Pisałem wyżej nie wiem czy czytałeś że bywało tak że przejechał 150 km na benzynie i wszystko było w porządku a to co się dzieje dzieje się tylko rano jak jest zimno , kilka sekund po odpaleniu i potem jest dobrze . czasami tydzień jest spokój. Znalazłem na Internecie gdzie sprawdzić czas wtrysku grupa engine 02 timing injaction. Jutro z rana podepnę laptopa i nakręcę film z sytuacji kiedy silnik pracuje i nagle zaczyna się ten problem aż Silnik gaśnie
  • Poziom 33  
    Odepnij lambdę i zobacz czy jest wtedy problem.
  • Poziom 14  
    Zanim to zrobię zapytam.
    Moja Sonda ma dwa lata i ma się bardzo dobrze tzn. jest bardzo szybka .cały czas mam podgląd na nią za pomocą wskaźnika Led. więc widzę cały czas jak ona pracuje w pełnym zakresie. Więc mogę powiedzieć ze sonda zyje i ma sie swietnie. To teraz pytanie czy mimo to może ona mieszać ???
  • Poziom 33  
    Sonda do pracy potrzebuje temperatury. Dopiero od około 300C zaczyna podawać sygnał. Sterowniki silnika były tak programowane że w przypadku nie grzanych sond przekroczenie napięcia np 0,8V. Kluczowy jest dla jej pracy szczelny wydech.
  • Poziom 14  
    Kolego ale na filmie widać jak uruchamiam zimny silnik rano temperatura 11° na zewnątrz. Więc odpalam go i po 15 sek zaczyna się problem. Chcesz mi powiedzieć że w tak szybkim czasie sterownik już bierze pod uwagę sondę Lambda?
  • Poziom 14  
    robokop napisał:
    Oznaczenie kodowe silnika poproszę.
    . Silnik ABS 1.8
  • Poziom 14  
    robokop napisał:
    Zewrzyj obwód sondy do masy.
    Ok jutro tak zrobię z samego rana i przetestuje. Napiszę tylko że W sterowniku LPG mam emulację ustawiona na masa. Wczoraj odczytywałem błędy w ECU I sterownik powinien mieć błąd Sondy zwarcie do masy a niestety nie miał więc może emulacja LPG nie działa jak powinna.
  • Poziom 33  
    Emulacja powinna być ustawiona na przebieg 0,2-0,3V do 0,6-0,7V oscylacja co 0,25- 0,5sekundy.
  • Poziom 14  
    sigwa18 napisał:
    Emulacja powinna być ustawiona na przebieg 0,2-0,3V do 0,6-0,7V oscylacja co 0,25- 0,5sekundy.
    nieprawda , masa ma byc 😽
  • Poziom 14  
    robokop napisał:
    Zewrzyj obwód sondy do masy.
    Robokop 👏👌
    Jesteś mistrz 🤗 szacun.
    Zrobilem zwarcie do masy jak napisaleś. Silnik nie gaśnie już. Co prawda lekko trzesie bo go teraz zalewa ale chodzi dobrze. Zrobiłem kilka prób raz za razem ze zwarciem i bez. Za każdym razem na zwarciu jest dobrze a bez zwarcia gaśnie. A gdy zrobił się już ciepły i ssanie się wyłączyło to bez zwarcia nie był w stanie utrzymać wolnych obrotów miał bardzo niskie i też gasl.

    Czy mam wymieniac sondę ?

    Ona ladnie oscyluje Mam na nią podgląd w programie do gazu.


    U mnie jest to połączone teraz jak na poniższym schemacie. Przewód fioletowy zwarłem do masy. Ale żeby działała instalacja Gazowa powinienem szary przewód od ECU dać do masy zgadza się?


    Dodam ze mam doprzewodu sondy podłączony na stałe wskaźnik jej pracy mam to od kilku lat i widzę na bieżąco jak pracuje Sonda ,może to zakłóca?
  • Poziom 14  
    Ok auto naprawione. Powodem gaśnięcia był dołączony do Sondy wskaźnik napięcia LED wmontowany na stałe. Jeszcze pytanie czy można zastosować jakąś diode Aby to urządzenie nie zakłócało pracy sterownika benzyny?