Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] HDMI impedancja 200 ohm > 100. Mała rozdzielczość.

Krzysiek007 02 Sep 2019 17:51 453 6
Altium Designer Computer Controls
    Krzysiek007
    Level 20  
    Witam wszystkich.

Potrzebuję porady w sprawię impedancji ścieżek sygnałowych od HDMI.
    Przeglądając rożne materiały w sieci doczytałem, że impedancja ścieżek HDMI powinna wynosić 100Ω. Niestety w moim projekcie mam ponad 200Ω i nie wiem czy nie będzie z tym problemu.

Urządzenie będzie, to mały monitor z wejściem HDMI i obsługą niewielkiej rozdzielczości 800x600.
    Niestety nie mam doświadczenia z tego typu sygnałami i potrzeba jest praktyczna porada czy na siłę muszę zrobić te 100Ω, czy będzie OK.

Oczywiście przeglądałem różne projekty i czasami odniosłem wrażenie, że "ważne, że podłączone do gniazda"

Projektowane urządzenie nie jest urządzeniem na sprzedaż, tylko na własne potrzeby, ale chciał bym, aby działało poprawnie.

Obliczenia zrobione w kalkulatorze jaki jest w KICAD.

HDMI impedancja 200 ohm > 100. Mała rozdzielczość.
    HDMI impedancja 200 ohm > 100. Mała rozdzielczość.
  • Altium Designer Computer Controls
    User removed account
    Level 1  
  • Altium Designer Computer Controls
    Krzysiek007
    Level 20  
    Cytując:
    "Bardziej się martw tym niesymetrycznym meandrem na dole." Zrobiłem tak, ze względu na zachowanie takiej samej długości, dla ścieżki + i -.

"Poza tym powinienes liczyć coplanar waveguide"- Nie wiem czy to miałeś na myśli https://chemandy.com/calculators/coplanar-waveguide-with-ground-calculator.htm

ale wyniki są podobne, tutaj wyszło Z około 180, a w kalkulatorze kicada ponad 200.

Nie wiem czy nie robię z igły widły, ale jest to dla mnie świeży temat jeśli chodzić o tego typu sygnały.

drobok myślisz, że to co zmotałem powinno działać ? Czy jednak walczyć w projekcie o te Z 100 ?