Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyświetlacz segmentowy - jak podłączyć?

kamil_gs 10 Wrz 2019 13:40 753 39
  • #31
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Zasilanie to najmniejszy problem. Zamawiam graty i będę próbował to złożyć
  • PCBway
  • #32
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Cytat:

    Ogólnie za pomocą klawiszy powinno się ustawić datę początkową. Potem Arduino ma to zapisać do modułu RTC. Następnie trzeba wysyłać kolejne daty do modułu wyświetlacza. Tak w wielkim skrócie powinien działać ten program.


    Części przyszły. Jak to spiąć ?

    Pierwsza klawiatura, potem wyświetlacz, rtc, adruino i ponownie wyświetlacz ?

    Bo coś mi to nie pasuje 🤔
  • PCBway
  • #33
    fotomh-s
    Poziom 21  
    Musisz napisać kod który będzie to wszystko obsługiwał.
    Podpięcie to stosunkowo prosta rzecz. I2C podpinasz najlepiej pod sprzętowe I2C (te moduły chyba mają już rezystory podciągające), SPI pod sprzętowe SPI, klawiaturę możesz dać na jakiś pierwszy lepszy port. Generalnie podpięcie zależy od kodu.

    Tak jak pisałem, lepiej zacząć od czegoś prostszego. Tutaj I2C, SPI i klawiatura (pewnie jeszcze w układzie matrix) to trochę sporo jak na początek.

    Aby ogarnąć pewne rzeczy to musisz mieć obeznanie w module RTC (musisz znać działanie I2C, musisz wiedzieć jakie rejestry w tym układzie RTC jakie dane przechowują), musisz potem znać SPI i działanie tego MAXa, potem jeszcze kod który to wszystko obsłuży, minimum to ustawianie czasu klawiaturą oraz wyświetlanie tego czasu na wyświetlaczu.

    Jak masz już zestaw to na początek możesz zrobić coś do bólu prostego, jak np. zapalanie LEDów przyciskami z klawiatury. Potem ogarnij wyświetlacz, ten konkretny multiplekser nie jest jakiś bardzo skomplikowany, do tego jest dosyć popularny. Jak to ogarniesz to możesz zaczynać z RTC (jest to chyba najbardziej skomplikowany element całej układanki).

    Zawsze należy się uczyć etapami. Nie ma co od razu brać się za taki projekt.
  • #34
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Mogę liczyć na waszą pomoc ? Wszystko podpiete. Próbuje ogarnąć to w Visuino, ale na początku to nie jest proste
  • #35
    maciej_333
    Poziom 34  
    kamil_gs napisał:
    Mogę liczyć na waszą pomoc ? Wszystko mam podpiete. Próbuje zrobić jakiś najprostszy program ale nie wiem jak. Podpowie ktoś jak się pisze program ?

    Pierwszy program pisany w jakimś języku dla komputera PC (i nie tylko) to tzw. "Hello, World!". W systemach wbudowanych jest to migająca dioda. Zacznij zatem od wykonania i zrozumienia tego przykładu: Link. Trzeba też wcześniej zainstalować środowisko, czyli Arduino IDE. Poczytaj też zatem na początek to: Link.
  • #36
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Mam adruino IDE ora Visuino. Graficznie myślę że będzie łatwiej na pierwszy raz.

    Próbowałem złożyć to oglądając kilka filmików w których jest wykorzystany każdy z tych elementów ale nie udało się spiąć w całość
  • #37
    fotomh-s
    Poziom 21  
    Ja raczej polecam normalne Arduino. Wymysły typu Visuino do niczego nie prowadzą.
    To się wydaje łatwiejsze, ale wcale nie jest praktyczne.
    Jeśli chcesz programować to prędzej czy później musisz nauczyć się "klepać kod".

    Generalnie w sieci jest wiele przykładów i informacji na ten temat, myślę że sobie poradzisz.
  • #38
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Wybrałem nano że względu na rozmiar. Całość ma być możliwie jak najmniejsza, z tych elementów wyjdzie to niewiele większe od talii kart do gry.

    Dodano po 7 [minuty]:


    Wybrałem nano że względu na rozmiar. Całość ma być możliwie jak najmniejsza, z tych elementów wyjdzie to niewiele większe od talii kart do gry.

    Cytat:
    Ogólnie za pomocą klawiszy powinno się ustawić datę początkową. Potem Arduino ma to zapisać do modułu RTC. Następnie trzeba wysyłać kolejne daty do modułu wyświetlacza. Tak w wielkim skrócie powinien działać ten program.


    I to jak na początek jest najtrudniejsze.
  • #39
    fotomh-s
    Poziom 21  
    Nie chodziło mi o płytkę, tylko o IDE (w sensie że nie Visuino).
    A co do płytek to jeśli trzeba coś małego, taniego (<7zł), z sensowną liczbą GPIO oraz peryferiów i z konkretnymi parametrami to polecam STM-32 blue pill. Tylko że to raczej dla trochę bardziej zaawansowanych. Na początek powinna się jednak sprawdzić pierwsza lepsza płytka Arduino. Może być i nano. Jak ktoś dopiero zaczyna to nie potrzebuje tych wszystkich rzeczy które mają STM albo ESP.
  • #40
    kamil_gs
    Poziom 6  
    Wiem ze chodziło o IDE. Później zmieniłem post. Ściągnąłem sobie oba (tonący brzytwy się chwyta😄) bo wydawało się Visuino łatwiejsze na pierwszy raz nie mając pojęcia jak się pisze kod.