Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man tga 360 2003r - Kalibracja czujnika ciśnienia poduszki

03 Wrz 2019 12:25 1296 34
  • Poziom 3  
    Witam czy ktoś kalibrował może czujnik ciśnienia poduszki ręcznie bo napotkałem się na taki schemat zrobienia kalibracji ręcznie może ktoś robił to i wie czy to działa ? Man tga 360 2003r - Kalibracja czujnika ciśnienia poduszki
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    To jest instrukcja do F2000. Potrzeba 100% wiedzy o pneumatyce tego wozu i przede wszystkim kiedy zachodzi taka potrzeba (kalibrujemy tylko i wyłącznie gdy wszystko sprawne !!!), bowiem przejście przez procedure z usterką w układzie może wykasować pamieć i sterownik przestaje funkcjonować. Możliwe jest wówczas jedynie ponowienie próby z pilota, lub diagnostyka komputerem. Trzeba wiedzieć co sie robi, bo to dosyć skomplikowany układ zaworów i czujników w tym MAN-ie i potem trudno wrócić do ładu jak pamieć skasujesz.
  • Poziom 3  
    Bo wymieniałem czujnik ciśnienia z prawej strony a czytałem ze trzeba go kalibrować właśnie a właśnie jak jadę po prostej to samochód obciążony kładzie się bardzo na prawą stronę nie mogę dojść czemu tak się dzieje wymieniłem już zawór od poduszek bo uciekało tam powietrze myślałem ze to jego wina ale jest to samo
  • Poziom 22  
    Czujniki ciśnienia służą do obsługi osi unoszonej i pomocy przy ruszaniu. Za regulację poziomu i stabilizację odpowiadają czujniki poziomu (bociany) oraz stabilizator i amortyzatory.
    Jak zamontowałeś oryginalny czujnik Wabco a nic wcześniej nie było kombinowane, to na 90% nie trzeba kalibrować.
  • Poziom 3  
    No właśnie czujnik ciśnienia był założony tańszy a czujnik od poziomu był założony droższy i nic nie trza było kalibrować teraz samochód jak się doładuje leci na prawą stronę czytałem coś ze jak są dwa czujniki poziomu na jednej osi to trzeba spiąć poduszki przed kalibracją tymi złączami awaryjnym
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 22  
    Trzeba skalibrować czujniki poziomu. I będzie prosto.
  • Poziom 3  
    Już ile razy były kalibrowane i nic mu nie pomogło ręce już opadają co tu robić a czy jest możliwość odłączenia informacji o prędkość od sterownika tak żeby nie widział ze się jedzie bo jak się zatrzymam to on się podnosi z prawej strony i stoi prosto
  • Poziom 29  
    Ile masz czujników wysokości na osi tylnej?
  • Poziom 3  
    stanisławpiotr napisał:
    Ile masz czujników wysokości na osi tylnej?

    Są dwa czujniki wysokość i jeden z prawej strony wkręcony w poduszkę czujnik ciśnienia oczywiście samochód ma oś wleczoną
  • Poziom 29  
    Jeśli masz dwa czujniki wysokości to twój problem będzie leżał właśnie tu. Często zdarza się że osie czujników wyrabiają się powodując bł spójności w czasie podnoszenia. Rozwiązaniem tych problemów jest wymiana czujników na nowe (orginalne)- wyregulowanie w pozycji dolnej do równomiernych odczytów i poprawnym skalibrowaniu trzech pozycji wysokości. Jeśli system posiada pomiar ciśnienia na prawej i lewej poduszce to również musisz zwrócić uwagę na pomiar ciśnienia i po kalibracji czujników ciśnienia kalibrować wysokość do jazdy w taki sposób aby mniej więcej ciśnienia były równe po obu stronach.
  • Poziom 3  
    Czujnik ciśnienia jest tylko z prawej strony czujnik wysokość został wymieniony na oryginał o takim samym numerze i nadal lipa jest jeszcze spróbuje spiąć poduchy i w tedy skalibrować może to coś pomoże
  • Poziom 29  
    A druga lewa strona w jakim stanie i jaki producent. Najpewniej wymienić oba naraz. Zamieść zrzut ekrany parametrów z diagnostyki.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Chcąc pozbyć się problemów z poziomowaniem wymień obydwa czujniki poziomu. I tak jak ktoś wcześniej wspomniał zakładaj tylko oryginalne czujniki marki Wabco.
    Aaaaa, i nie bez znaczenia jest tutaj fakt, że owe czujniki da się zamontować nieprawidłowo i często właśnie w nieprawidłowym montażu tkwi problem.
  • Poziom 3  
    Ale dlaczego jak stoi się to samochód się poziomuje i ładnie stoi myśle ze czujniki poziomu nic tu nie mają do tego
  • Poziom 29  
    Porównaj manualnie ciśnienia prawej i lewej poduszki manometrem w pozycji dolnej środkowej (do jazdy) i górnej a otrzymasz odpowiedź. Sądzę że będą się zmieniać nie liniowo i będą między sobą różne. A może lepiej zdiagnozuj komputerem a my nie będziemy wróżyć z fusów.
  • Poziom 3  
    Podłączyłem komputer autocomem i czujnik wysokości z prawej strony pokazuje 110 a z lewej 111
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    A co z ciśnieniami czy tej wartości samochód stoi prosto oraz czy poduchy z podstawami szczelne.
  • Poziom 3  
    Ciśnienie jeszcze nie patrzyłem ale dziwna sprawa jest bo jak spuszczam powietrze przez złącze kontrolne to tak jak by cały tył leciał
  • Poziom 22  
    Podałeś wartość odczytaną czujników poziomu. Podaj jeszcze wartości zapisanych poziomów normalnych lewego i prawego.
    Co do ilości czujników, w autach skrzyniowych, ze względu na stabilność, zawsze są dwa czujniki z tyłu.
  • Poziom 31  
    Możliwe że sztangi sa lekko skrzywione lub jedna jest 0.5 cm dłuższa - nie zauwazalnie,a jednak wiec należy je zmierzyć, lub obejma luzna, guma rozerwana? Przesuwa sie w czasie jazdy a ty tego nie widzisz - chyba że? Uszkodzenie poduszki.
    Zdaza się, że auto po jakimś czasie potrzebuje ponownej kalibracji bo samo pływa jeżeli wszystko sprawne pomaga kalibracja u ciebie coś nie gra.
    Kalibracja - normalny poziom, wysoki poziom gdy dojdziesz do niskiego opuść go na sam dół nastepnie podnieś go delikatnie i tak zaprogramuj - zapisz. Zobacz czy bedzie zmiana.
    Odlacz z jednej strony czujnik i sprawdz czy drugą strona możesz sterować wysokością- analogicznie przeciwna strona - sprawdź czy otwór w ksztalcie elipsy (wydrazenie w plastiku miedzy otworami montażowymi(do plaskownika) jest na dół skierowane czy przykrywa je płaskownik łączący z pretem).
    Czujnik cisnienia nie interesuje Ciebie podczas kalibracji - ma być cisnienie w układzie.
  • Poziom 3  
    odlaczalem już jeden czujnik to to samo było nawet jeszcze gorzej po kalibracji i tak tez to samo prawa strona mu siedziała podczas jazdy bo jak się zatrzymam to w miarę się prostuje ale wystarczy ze samochód stoi w dołku prawą stroną w dołku tam co jest czujnik ciśnienia i samochód spuszcza sam ciśnienie z poduszek i cały tył leci na dół
  • Poziom 34  
    Podmień te czujniki jak Ci radzą. Ja mam dorobione urządzenie do pomiaru kąta wychylenia tych czujników i widze każdą odchyłke bezpośrednio na nim, ale Ty sam tego nie zrobisz. Tylko podmianka na oba nowe. Zobacz czy nie ma luzów na zawieszeniu i tzw. sierżancie, czy coś nie spawane, pokrzywione, itp. Komputer zostaw. Włącz myślenie.
  • Poziom 3  
    Ale dziwne trochę bo podczas jazdy z podłączonym komputerem widać ze lewa strona trzyma cały czas ten sam poziom a prawa na nowym czujniku opada sporo ponad skale a on nic podczas jazdy nie robi myśle ze to może być wina czujnika ciśnienia ten co jest w poduszce może widzi ze jest za duże ciśnienie i nie chce podnieść
  • Poziom 3  
    Spisałem numer sterownika i podejrzałam na stronie wabco schematy i wychodzi na to ze ten czujnik ciśnienia nie jest w ogóle nie jest połączony do sterownika ecas tylko chyba do ebesu tak ze myśle ze problem jest w sterowniku ze trzeba przestawić komputerowo kąty nachylenia
    Man tga 360 2003r - Kalibracja czujnika ciśnienia poduszki Man tga 360 2003r - Kalibracja czujnika ciśnienia poduszki
  • Poziom 34  
    piotrek_brt napisał:
    samochód obciążony kładzie się bardzo na prawą stronę
    Jak obciążony (załadowany) nie poziomuje, natomiast nie obciążony (pusty) jest wszystko okej, to główną przyczyną jest brak ciśnienia na zasilaniu [1] wielozaworu poziomującego - do sprawdzenia zawory redukcyjne tzw. gruszki. Ostatecznie luzy na zawieszeniu. Dlaczego nie zlecisz roboty jak sie należy tylko uparcie drążysz samemu ?
  • Poziom 3  
    Za bardzo nie mama jak oddać auta komuś bo jest cały czas potrzebny chodzi o to ze jak załadowany jest to stoi prosto tylko jak się jedzie jest przegięty nie poprawia się podczas jazdy jak się zatrzymam na światłach to się poprawia prostuje się
  • Poziom 29  
    Z tego co opisujesz wygląda na to że wymiana czujników wysokości powinna pomóc chyba że problem leży w kablach do czujników.
  • Poziom 34  
    Pytanie czy nie tańcuje stronami aktualnie poziomując ? Czy kontrolka niewypoziomowania znika bedąc wypoziomowany, a mimo to siada na jedną strone ? Jakby wiazka byłby błąd. Dlaczego nie zmienisz tych czujników na próbe ? Przecież możesz je spokojnie zwrócić. I tak bedziemy dalej gdybać sobie ?
  • Poziom 3  
    Hektar Zahler napisał:
    Pytanie czy nie tańcuje stronami aktualnie poziomując ? Czy kontrolka niewypoziomowania znika bedąc wypoziomowany, a mimo to siada na jedną strone ? Jakby wiazka byłby błąd. Predzej sterownik spalony po przygodach z rozruchem. Dlaczego nie zmienisz czujników na próbe ? Przecież możesz je spokojnie zwrócić. I tak bedziemy dalej gdybać sobie ?


    nie tańcuje a kontrolka niewypoziomowania wlanie się nie świeci a mimo to jest przegięty na prawą stronę , no właśnie będę musiał wymienić jeszcze ten czujnik poziomowania z lewej strony bo z prawej już wymieniłem ale to nic nie pomogło
  • Poziom 29  
    Sprawdź jeszcze czy wszystkie poduszki masz tego samego rozmiaru.