Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 2 1.2 8V 2001 - Włącza się tylnia wycieraczka razem z kierunkowskazem

04 Wrz 2019 00:26 408 8
  • Poziom 3  
    Bardzo proszę o pomoc.
    Punto 1.2 2001 (pII)
    Po wrzuceniu kierunkowskazu/awaryjnych/mijania/drogowych światła się nie odpalają a uruchamia się wycieraczka z tyłu. Wycieraczka z przodu ledwo się rusza a po jej odpaleniu odpala również z tyłu.

    Wyczyszczone klemy +/-
    Wyczyszczony - do karoserii oraz do skrzyni biegów.
    Z którego miejsca komputer ma masę ?
    Tam są dwa, jeden na silniku, a drugi ?
    Coś mi świtą że koło bezpieczników ale nie wiem gdzie tam jest punkt masy - bardzo proszę o podpowiedź.

    Gdzie jeszcze może być problem? Kończą mi się pomysły :( [/i]
  • Poziom 3  
    Wyczyściłem styki lamp przednich.
    Dałem dodatkową masę od Aku do silnika koło cewek, następnie od cewek do komputera silnika i od komputera silnika do ściany grodziowej. Od ściany grodziowej na próbę do zbiorczej masy koło nóg pasażera.
    Niestety bez skutecznie.
    Kończą mi się pomysły.
    Niepożądane objawy występują kiedy:
    - odpalam dmuchawę
    - mignę kilkukrotnie kierunkami lub od razu po wrzuceniu awaryjnych
    - włączę drogowe lub mijania (same światła nie uruchamiają się)
    - spróbuję odpalić wycieraczkę z przodu (z tym że ta przycina się i nieporządny objaw występuje aż ręką pomogę jej wykonać cały cykl)
    Ten nieporządny objaw to utuchamiająca się wycieraczka z tyłu i brak świateł z przodu.
    Co dziwne:
    Kierunki migają w normalnym tempie
    Rozrusznik bez problemu kręci
    Auto odpala

    Wnioskuję że brak masy na czymś co steruje światłami, wycieraczkami - gdzie jej szukać ?
  • Poziom 28  
    od sterowania wycieraczkami jest pzelacznik pod kierownica. jutro lubpojurze postaram sie poszukac schematow i ci podtzuce . nie wyglada mi to na uszkodzone body
  • Poziom 3  
    Z góry wielkie dzięki za pomoc.
    Obstawiałem przełącznik zespolony przy kierownicy. Tylko jak dam awaryjne, czy próbuje odpalić dmuchawę - rusza wycieraczka z tyłu.
    Dmuchawa nie dmucha na żadnym biegu, tak jakby chciała ruszyć, ale nie ma siły.
    Długie, mijania, awaryjne, kierunki, dmuchawa, wycieraczka z przodu - cokolwiek o większym poborze prądu nie działa a uruchamia wycieraczkę z tyłu.
    Pytam o masę w body, bo chciałem dać masę z Aku bezpośrednio do body. Z Aku na złącze masy pod schowkiem już dawałem - bez rezultatu.
  • Poziom 3  
    Podmieniłem body na inny - nic to nie dalo.
    Ktoś podpowie gdzie podać masę bezpośrednio do body ?
  • Poziom 28  
    poradziles sobie ? mase masz jescze w bagazniku
  • Poziom 3  
    Tak, wczoraj wieczorem :) od strony kierowcy (pod maską) między akumulatorem, a lampą jest masa zbiorcza. Wyczyściłem i przykrecilem bezpośrednio do Aku (kabli jest dość) wszystko śmiga. Jak będę miał chwilę zrobię fotę.
    Odpowiada na światła, wycieraczkę, nawiew
  • Poziom 28  
    Ja bym ci radził przykręcić tak jak było. Bo gdy będzie problem z masą nadwozia popali wszystko co jest do tej masy podlaczone