Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opel Astra G 1.6 16V X16XEL - stukanie po wymianie rozrządu

Qris96 04 Sep 2019 18:21 2745 13
  • #1
    Qris96
    Level 11  
    Witam,
    wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą wody (zestaw INA) i teraz po odpaleniu zimnego silnika przez minutę jest cisza a potem coś zaczyna nieregularnie stukać, im cieplejszy silnik tym głośniej.
    Wymieniłem napinacz na kolejny nowy, ale problem nie ustał.
    Rozrząd ustawiony na znak i blokadę. Napinacz ustawiany dwuetapowo wg instrukcji. Wszystkie rolki dokręcone kluczem dynamometrycznym. Pasek po oględzinach cały, koła rozrządu w stanie b.dobrym (silnik ma przejechane 130000km od nowości w domu) Wszystko osłuchane stetoskopem, ale nic nie mogę namierzyć.
    Proszę o jakąś wskazówkę, może ktoś spotkał się z podobnym problemem? :)
    Przesyłam film jak to stuka (pasek alternatora zdjęty żeby go wykluczyć).
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Jak masz jeszcze stary rozrząd to wymieniaj rolki po kolei. Brzmi jak stukanie napinacza.
  • #7
    decybel91
    Level 41  
    Musisz reklamować komplet.
  • #8
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Qris96 wrote:
    Jest postęp. Założyłem z powrotem stary pasek i jest cisza jak makiem zasiał. Potem znowu założyłem nowy i powróciło stukanie.
    Reklamować pasek czy zostawić tak i jeździć aż się ułoży?



    Ułoży? Nie istnieje takie coś.... Reklamuj całość i tyle.
  • #9
    robin161
    Level 25  
    Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to powodować świergotanie napinacza i nadmierne drgania ramienia wskaźnika.
    Drugie, co widać na filmie - wskaźnik napięcia jest w położeniu wstępnego jego napięcia (nie jest w oknie V).
    Jeśli rozrząd pracuje prawidłowo na starym pasku, kupiłbym taki sam jaki był wcześniej i po sprawie (czas).
  • Helpful post
    #10
    maxetm
    Level 23  
    Może co napisze to głupota ale miałem taki przypadek :)
    Na pasku jest napis z nazwą firmy i numerem ,był pokryty lakierem bezbarwnym który podczas pracy nagrzewał się i przyklejał delikatnie do rolek oddając właśnie specyficzny dźwięk . Po wymianie paska na inną firme jak makiem zasiał....
  • #11
    Qris96
    Level 11  
    Dla zainteresowanych napiszę:
    Paska nie zmieniłem bo po ok 200km ustalo stukanie.
    Aktualnie jest zrobione ponad 3000km i wszystko ok jest cisza wszystko chodzi B.dobrze
    Z ciekawości podobne stukanie miałem przy innym rozrzadzie też w oplu po nagrzaniu tylko glosniejsze i częstsze. Ale tam pomogła wymiana paska na inny A z tym wadliwym działo się właśnie tak jak napisał maxetm - pasek dosłownie przyklejal się do rolek i kół zębatych...
  • Helpful post
    #12
    maxetm
    Level 23  
    Qris96 wrote:

    pasek dosłownie przyklejal się do rolek i kół zębatych...


    Widocznie lakier który był na pasku po danym przebiegu przybrudził się pyłem/kurzem , przestał się przyklejać do rolek i tym samym chałas ustał 😁.
  • Helpful post
    #13
    dywanelektronik
    Level 20  
    Miałem dokładnie to samo z INA w 1.9 AWX. Tak jak koledzy piszą, jest to spowodowane farbką na napisy używaną przez producenta paska.

    Zastanów się następnym razem nad Dayco, nigdy w życiu nie miałem z nimi problemów i kasowo są dobre. Trzeba tylko uważać na ich paski klinowe z PRC.