Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet Aveo 1.2 - Falowanie obrotów na biegu jałowym

04 Wrz 2019 20:03 417 6
  • Poziom 9  
    Witam serdecznie,

    Samochód: Chevrolet Aveo T250
    Rocznik: 2008
    Silnik: benzyna 1.2 53 kW
    Skrzynia: Manualna
    Klimatyzacja: brak
    Dodatkowe informacje: instalacja gazowa

    Opis problemu:
    Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu na biegu jałowym zaczynają falować obroty na poziomie 1500-2000 obr / min. Niezaleznie od tego czy silnik jest ciepły czy zimny. Niezależnie czy na benzynie czy na gazie.

    Co zrobiłem:
    1. Przepustnica wyczyszczona
    2. EGR wyczyszczony (wymieniany rok temu, ale dla pewności przeczyściłem)
    3. Wymieniony przewód od filtra powietrza do przepustnicy ponieważ był dziurawy (jakiś mechanik zakleił go taśmą i myślałem że to jest ok, ale wyczułem syczenie w tym przewodzie i go wymieniłem) - przez jeden dzień po wymianie tego przewodu wszystko wróciło do normy, jednak po przejechaniu około 20-30 km problem znowu występuje.
    4. Przeprowadziłem procedurę serwisową ustawiania biegu jałowego (na wyłączonej instalcji gazowej)
    5. Zerowanie błędów komputerem

    Jakieś sugestie? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam,
    Karol
  • Poziom 40  
    Nieszczelności za przepustnica powietrza lub sonda lambda. Trzeba podpiąć pod komputer i szukać czegoś co źle podaje sygnał.
  • Poziom 25  
    Podaj jakie błędy występowały wcześniej. U mnie w samochodzie niestety kolektor był nieszczelny i dlatego latały mi obroty biegu jałowego a dodatkowo szarpało podczas jazdy.
  • Poziom 9  
    decybel91 napisał:
    sonda lambda


    Sprawdzona na komputerze. Wszystko ok.

    decybel91 napisał:
    Nieszczelności za przepustnica powietrza


    Nie za bardzo wiem gdzie mogłaby być nieszczelność za przepustnicą. Jakiś szczeólny odcinek?

    Dodano po 1 [minuty]:

    KapitanSTS napisał:
    Podaj jakie błędy występowały wcześniej. U mnie w samochodzie niestety kolektor był nieszczelny i dlatego latały mi obroty biegu jałowego a dodatkowo szarpało podczas jazdy.


    Pokazywało tylko błąd mieszanki, to pewnie przez zagazowanie silnika. Ostatnio pojawił się nieprawidłowy odczyt zaworu EGR dlatego go przeczyściłem dla świętego spokoju. Poza tymi dwoma żadnych innych błędów nie było.
  • Poziom 25  
    U mnie przy nieszczelności kolektora były błędy wypadania zapłonów na 3 cylindrach, sondy lambda i błąd mieszanki. Tak samo samochód benzyna+LPG.
  • Poziom 9  
    KapitanSTS napisał:
    U mnie przy nieszczelności kolektora były błędy wypadania zapłonów na 3 cylindrach, sondy lambda i błąd mieszanki. Tak samo samochód benzyna+LPG.


    Sprawdzę ten kolektor. Miałeś jakiś sposób żeby określić czy jest nieszczelny czy po prostu wymieniłeś i w ten sposób doszedłeś do tego?
  • Poziom 25  
    Spróbuj jakiegoś plaka. Popsikaj w różnych miejscach i słuchaj jak się zachowują obroty.