Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford transit 2.0i benzyna - Pompka paliwa nie pracuje

Dobromir pomysłowy 06 Sep 2019 00:55 453 11
Relpol
  • #1
    Dobromir pomysłowy
    Level 22  
    Rocznik 1992 Pompka jest w zbiorniku . Wieczorem pracowała , rano zero oznak życia itp. Ale sama pompka przy bezpośrednim podłączeniu do aku działa. Bezpiecznik i przekaźnik -ok. Potrzebuję schemat zasilania jej . Może kostka stacyjki ? A czy jest jakiś czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej ?
  • Relpol
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Dobromir pomysłowy wrote:
    Może kostka stacyjki ?
    A czy po stacyjce, dochodzi napięcie do ...
    Dobromir pomysłowy wrote:
    Bezpiecznik i przekaźnik
    i wychodzi na pompkę ?
  • #3
    ladamaniac
    Level 39  
    Starsze Fordy to jeszcze po drodze lubiały mieć wyłacznik inercyjny, może styki zaśniedziały po latach. Generalnie żarówka w dłoń i sprawdzamy po kolei.
  • #4
    Dobromir pomysłowy
    Level 22  
    ladamaniac wrote:
    wyłacznik inercyjny,
    - gdzie go szukać ?
    Napięcie dochodzi , i na sucho pompka pracuje -zero usterek a jak założę do baku raz działa a raz nie :( Czy możliwe że po wytworzeniu ciśnienia nie stykają się styki z komutatorem ? Wygląda mi na to że uszkodziło coś się bo ostatnio jechałem na rezerwie I jeszcze zapytam czy komputer wyłącza pompkę po 2 sekundach , czy jest jakiś wył. ciśnienia? Ja nic nie widzę przy listwie z wtryskiwaczami . Mam pompkę 1Bar - nie za małe ciśnienie ?
  • Relpol
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    Z tego co pamiętam inercyjny jest tuż przy akumulatorze. Kable pod podstawą akumulatora skontrolowane?
  • Helpful post
    #7
    ladamaniac
    Level 39  
    Mniej więcej taki, ewentualne zamiast wystającego białego przycisku (cycka :) ) jest takie coś. Wyłączenie pompki jest po kilku sekundach od włączenia zapłonu, nie ma czujnika ciśnienia.

    Ford transit 2.0i benzyna - Pompka paliwa nie pracuje
  • #9
    ladamaniac
    Level 39  
    Niekoniecznie musi być w komorze silnika, Fordy jednak miały go zazwyczaj w lewym albo prawym przednim słupku, koło nóg kierowcy lub pasażera. Często był w tapicerce/boczku plastikowym otwór do wciśnięcia, ale nie zawsze. Napięcie z przekaźnika wychodzi? Sprawdź najlepiej żarówką, nie miernikiem.
  • #10
    Dobromir pomysłowy
    Level 22  
    W tej wersji wyłącznika paliwa nie ma. Pompka pracuje ale myślę że lepiej byłoby założyć nową, 80zł ? ( niestety brak czasu by kupić ). Chyba że pompka pracowała na sucho , trochę przytarły się elementy pompujące benzynę i komputer zauważył duży pobór prądu i wyłączył ją na długi okres ( do rozłączenia elektrycznego pompki) ,?? Wskaźnik zużycia paliwa jest baaardzo nieprecyzyjny i zupełnie nie wiadomo kiedy już nie wolno jechać bo pompka ma za mało paliwa a zbiornik jest płaski i duży więc tam 10 litrów to tylko ok. 30 min jazdy. Macie pomył na akustyczne powiadamianie że jest rezerwa? Filtr przy pompce był czysty ale zastanawia mnie jak do plastikowego pływaka dostał się płyn? Próbowałem na słońcu cały dzień wysuszyć ale nie odparował:( Więc wskaźnik pokazywał mniej paliwa niż w rzeczywistości było.
  • #11
    Dobromir pomysłowy
    Level 22  
    Ostatnio była luźna wtyczka przy pompce. Teraz pompka nie reaguje - wymiana . Za mało paliwa. Macie pomył na akustyczne powiadamianie że jest rezerwa?
    Czy mogę odpalić na LPG i dojechać do domu. Czy jest jakieś odcięcie zapłonu jak pompka nie pracuje i nie ma ciśnienia na listwie.?Instalacja LPG z 15lat stara, prosta.