Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 1.6TDI 90KM - Sprzęgło i koło dwumasowe

emswisnia 06 Sep 2019 19:02 1638 5
  • #1
    emswisnia
    Level 15  
    Witam,
    Posiadam Ibize 1.6TDI o mocy silnika 90KM. Auto dostalo objawy zmęczenia koła dwumasowego/sprzęgła. Najbardziej odczuwalne jak silnik się zagrzeje. Mianowicie silnik wchodzi w dziwne wibracje i bardzo nim trzęsie. Wystarczy wcisnąć sprzęgło a problem ustaje.
    Moje pytanie jest takie, ponieważ patrzę że w Tym modelu również montowane były koła jednomasowe czyli przysłowiowe zwykle sprzęgło. Czy ktoś może mi doradzić czy jest możliwość tam gdzie jest dwumasa zamontować jednomas? Czy bardzo t9 wpłynie na przenoszenie hałasu, drgań itd?
    Silnik w Ibizie o oznaczeniu cayb.
  • #2
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    emswisnia wrote:
    Czy ktoś może mi doradzić czy jest możliwość tam gdzie jest dwumasa zamontować jednomas?
    Możliwość jest. Są w sprzedaży specjalne zamienniki.
    emswisnia wrote:
    Czy bardzo t9 wpłynie na przenoszenie hałasu, drgań itd?
    Nie wiem jak w tym modelu, ale przekładałem jakiś czas temu sprzęgło w Mercedes Sprinter CDI i z kołem jednomasowym jest tragicznie. Auto wpada w wibracje przy niskich obrotach silnika. Praktycznie nie da się jechać poniżej 3tyś obr/min. Możliwe, że do tego celu powinno się wymienić też inne podzespoły (poduszki silnika, skrzyni, łącznik wału itp), ale to tylko moja teoria, bo nie widziałem w sprzedaży nic dedykowanego.
    Faktem jest, że właściciel auta zaoszczędził około 2000zł, ale tak się składa, że teraz ja tym autem powożę i bardzo mnie irytują drgania, hałas w kabinie
  • #3
    user64
    Level 27  
    Nie warto zakładać zamiast dwumasy tzw. zwykłego sprzęgła. Strasznie telepie budą w zasadzie to rzuca całym autem. Nie jest to przyjemne i dlatego nie warto.
  • #4
    emswisnia
    Level 15  
    To jak ma być telepanie itd. To raczej nie warto. Zastanawia mnie tylko jak to jest w takim.razie w tym silniku gdy fabrycznie jest jednomas bo przecież jakby trzepalo silnikiem i głośno to raczej klienta na zakup aut w salonie by nie znaleźli.

    Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie pozostanie nadal z dwumasa i szukanie dobrej ceny komplety. W używki raczej nie ma co się bawić bo będzie pewnie też dwumas na wymeczeniu.
  • #5
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    emswisnia wrote:
    Czyli najlepszym rozwiązaniem będzie pozostanie nadal z dwumasa i szukanie dobrej ceny komplety
    To zależy od wartości i przeznaczenia pojazdu. Jeśli auto zdrowe i ma jeszcze posłużyć wiele lat, to nie szukaj zamienników.
    Jeśli auto na "dojechanie", to szkoda inwestować.
  • #6
    emswisnia
    Level 15  
    Auto od nowości przejechali 325tys. Kilometrów. Ogólnie ma się bardzo dobrze. Nie ma większych problemów z blacha jak i rdza od spodu. Dpf nadal jest fabryczny i wypala się co 400km jazdy miejskiej. Także bardziej skłaniam się ku pozostawieniu auta minimum 5lat.