Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel 2.0 DTi - brak mocy i dymi

lychcik 07 Sep 2019 08:35 1107 7
  • #1
    lychcik
    Level 4  
    Witam serdecznie.

    Jest to mój pierwszy post na forum więc witam tym bardziej :)

    Ale do rzeczy.
    Mój ŚP.teściu miał Opla 2.0 DTi po chipie a auto było na tyle żwawe, że przy starcie ze świateł nie umiałem go dogonić swoją Vectrą b 1.8 LPG.
    Sam nieraz dostawałem szału, że jego 122kuce są takie żwawe a moje zdechłe.
    Potem to wiadomo jedno dziecko drugie i obowiązki... .

    Jak teściu zachorował to jego autem nikt nie jeździł przez ok.4 mies.
    Po pogrzebie teścia odkupiłem od teściowej Opla ale z niezłą niespodzianką -totalnym brakiem mocy.
    Z tego co udało mi się wygrzebać to teściu pod sam koniec też musiał mieć problemy z brakiem mocy bo znalazłem kilka faktur, m.in.regenerację pompy (ok.2600zł), regenerację wtryskiwaczy (ok.1000zł), regenerację turbo (ok.1200zł), przepływomierz (ok.400zł) i kilka innych pierdół... .
    Auto jedzie ale jakoś dziwnie-bo mocy przy ruszaniu to nie ma, ale jak się rozpędzi to pojedzie 170km/h.
    Jak trzeba ruszyć np. ze świateł to ruszy jak diesel bez turbo.
    Obrotomierz na 1-wszym oraz 2-gim biegu dojdzie do 5tyś.rpm ale na 3biegu max.3tyś.rpm.



    Auto było na diagnostyce i wyszło że turbo praktycznie nie ładuje.
    Ecu oczekuje 1.95bar a na 3 biegu i but jest raptem 1.25bar. .
    Nie jestem mechanikiem ale chyba tu jest problem - nie jedzie bo turbo nie dmucha.
    Elektryk gadał że albo przepływka źle mierzy albo czujnik doładowania kaput.
    Przepływkę dla testu odpinałem - check i jeszcze większy muł.
    Zrobiłem dziurkę w przepływce wiertło fi 1mm jazda i check p0405.
    Czujnik doładowania wygląda na sprawny bo pokazuje ciś. barometru ok. 1bar więc ok.
    Nowy czujnik doładowania wskazał na postoju 0.98bar. Więc stary czujnik chyba lepszy.
    Z elektrykiem sprawdziliśmy zadymiarką szczelność dolotu i jest ok.
    EGR szczelny, klapy gaszące otwarte, turbo po zdjęciu węża do IC dmucha aż miło.
    Aczkolwiek po przegazowaniu węże od turbo praktycznie nie puchną.
    Podciśnienia ok.ok -0.92 bar.
    Elektryk ominął nawet N75 i podłączył podciśnienie pod gruszkę turbo.
    Auto dalej muliło ale przy ok.3tyś.rpm wywaliło błąd p0107.
    Z info. wyczytanych na necie wynikło, że p0107 ma kilka błędów tj.przepływka źle mierzy lub spore niedoładowanie.

    Co do samej pompy (bo widzę że od niej sporo zależy) to z info. elektryka wynikło że kąty wtrysku się pokrywają, masa paliwa pożądane i rzeczywista również się pokrywa.

    Chciałbym zrobić tego Opla bo on jest w dobrym stanie a moją Vectrą interesuje się ruda... .

    Pomóżcie panowie co sprawdzić, jakiś czujnik czy co?

    Z odpalaniem tego diesla nie ma problemów, pali od obrotu wałem odpala lepiej niż moja benzynka.
  • #2
    lychcik
    Level 4  
    Nikt nie odpisuje?

    Bo ja już mam podejrzenia...
    Jak zdejmę rurę od turbo to od str.kolektora dolotowego czuć dmuchanie jak by powietrze nie szło do dolotu a w drugą stronę.Nawet ok.20cm od dolotu dałem kartkę papieru i widać wyraźnie że dmucha w kartkę zamiast ją zasysać.U mnie w VB 1.8 czuć zasysanie powietrza żadnego dmuchania.Moje podejrzenie to wytarł się wałek rozrządu.Zawory wykluczam bo sąsiad zmierzył mi kompresję i wyszło cyl.1 -28bar cyl 2/3/4 28.5 bar. Na liczniku 422tyś.km więc kompresja dość dobra jak na ten przebieg.Sąsiad (mechanik emeryt) obstawia że może być wytarty wałek rozrządu ew.płytki po między wałkiem a szklankami.Ma ktoś wymiar sprawnej krzywki wałka i płytek po między wałkiem a szklankami?.

    Druga sprawa to masa paliwa.
    Ecu na polnych obr. żąda ok.8mg.suw a dostaje ok.5/6 mg.suw.
    Tutaj sąsiad gadał że parametry paliwa powinny iść w parze lub min.odchyłka ale nie rządu 2/3 mg.suw.
    Sąsiad wspominał coś że w pompie jest jakiś zaworek co reguluje przepływ paliwa i by go sprawdzić.
    Tylko on się tego boi grzebać w tej pompie VP.

    No chyba że pompa sprawna a coś innego obcina dawkę paliwa...
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro turbo nie ładuje, to albo sterowanie zdechło - gruszka ma być zasysana, przy pracy silnika na biegu jałowym nie powinno dać się ruszyć cięgno, albo powietrze gdzieś znika - dziurawym przewodem, tudzież idzie sobie do wydechu, przez podwieszony EGR.

    Dodano po 1 [minuty]:

    lychcik wrote:
    klapy gaszące otwarte
    To nie są klapy gaszące. Mały wpływ na moc mają.
    lychcik wrote:
    turbo po zdjęciu węża do IC dmucha aż miło
    lychcik wrote:
    Aczkolwiek po przegazowaniu węże od turbo praktycznie nie puchną.
    Wniosek nasuwa się sam...
  • #4
    lychcik
    Level 4  
    Właśnie byłem sprawdzić to cięgło przy turbo.
    Jak córka odpaliła auto to cięgło przy turbo od razu przestawiło się w drugie skrajne położenie i trzyma sztywno nie da się go ruszyć ręką.

    Czyli do sprawdzenia szczelność dolotu i EGR?
    Jak sprawdzić ten dolot bo jestem lewy z diesla...
    Zatkać wlot powietrza na odpalonym silniku czy jakoś pompować powietrze do dolotu i szukać gdzie ucieka?
  • #5
    lychcik
    Level 4  
    Ten silnik zachowuje się jakoś dziwnie bo pracuje głośno a przy przyśpieszaniu lubi szarpnąć.
    Sąsiad gadał coś że pojawił się jakiś śmieszny błąd P0400 usterka układu krytycznego 1 i jakiś błąd z czujnika obrotów wałka-gdzie ten czujnik obrotów wałka bo nie widzę żadnego czujnika na wałku ani nie widzę miejsca gdzie by to miało być.
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    lychcik wrote:
    śmieszny błąd P0400 usterka układu krytycznego 1 i jakiś błąd z czujnika obrotów wałka-gdzie ten czujnik obrotów wałka bo nie widzę żadnego czujnika na wałku ani nie widzę miejsca gdzie by to miało być.

    Zorientowałeś się już że nie wiesz w czym grzebiesz, czy coś jeszcze musisz zepsuć?
  • #7
    lychcik
    Level 4  
    [quote="robokop"Zorientowałeś się już że nie wiesz w czym grzebiesz, czy coś jeszcze musisz zepsuć?[/quote]

    Nie znam się na dieslach, to mój pierwszy w życiu diesel.
    Myślałem,że to jakaś pierdołka i się wymieni to będzie ok. .
    Chyba lepiej odżałować parę $$$ i dać auto do dobrego mechanika.

    Edit:

    Olśnienie-muszę poszukać faktury i odesłać pompę do poprawki.
    Ten cały PUH omega co się reklamuje na necie to dobrze robi pompy i ile mniejwięcej wytrzymują po regeneracji?
  • #8
    lychcik
    Level 4  
    Pompa wtryskowa wróciła ponoć sprawna 100%
    Sąsiad mi ją wmontował auto pali jeździ ale dalej zachowuje się jak diesel bez turbo-czyt słaby silnik.

    Sąsiad posprawdzał jeszcze raz paramerty i zonk-czujnik doładowania 0281002438 na jałowych obr.pokazuje ciś.0.62bar a czujnik 0281002137 na jałowych pokazuje 0.85bar.
    Przed demontażem pompy i odesłaniem jej na reklamacje oba czujniki pokazywały na post.na jałowych obr .ok.1 bar.

    Czyż by powodem nie doładowania turbo były te czujniki?
    I czy te czujniki się czymś różnią czy są ze sobą zamienne?