Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 2.0 DTi - brak mocy i dymi

07 Wrz 2019 08:35 192 7
  • Poziom 3  
    Witam serdecznie.

    Jest to mój pierwszy post na forum więc witam tym bardziej :)

    Ale do rzeczy.
    Mój ŚP.teściu miał Opla 2.0 DTi po chipie a auto było na tyle żwawe, że przy starcie ze świateł nie umiałem go dogonić swoją Vectrą b 1.8 LPG.
    Sam nieraz dostawałem szału, że jego 122kuce są takie żwawe a moje zdechłe.
    Potem to wiadomo jedno dziecko drugie i obowiązki... .

    Jak teściu zachorował to jego autem nikt nie jeździł przez ok.4 mies.
    Po pogrzebie teścia odkupiłem od teściowej Opla ale z niezłą niespodzianką -totalnym brakiem mocy.
    Z tego co udało mi się wygrzebać to teściu pod sam koniec też musiał mieć problemy z brakiem mocy bo znalazłem kilka faktur, m.in.regenerację pompy (ok.2600zł), regenerację wtryskiwaczy (ok.1000zł), regenerację turbo (ok.1200zł), przepływomierz (ok.400zł) i kilka innych pierdół... .
    Auto jedzie ale jakoś dziwnie-bo mocy przy ruszaniu to nie ma, ale jak się rozpędzi to pojedzie 170km/h.
    Jak trzeba ruszyć np. ze świateł to ruszy jak diesel bez turbo.
    Obrotomierz na 1-wszym oraz 2-gim biegu dojdzie do 5tyś.rpm ale na 3biegu max.3tyś.rpm.

    Auto było na diagnostyce i wyszło że turbo praktycznie nie ładuje.
    Ecu oczekuje 1.95bar a na 3 biegu i but jest raptem 1.25bar. .
    Nie jestem mechanikiem ale chyba tu jest problem - nie jedzie bo turbo nie dmucha.
    Elektryk gadał że albo przepływka źle mierzy albo czujnik doładowania kaput.
    Przepływkę dla testu odpinałem - check i jeszcze większy muł.
    Zrobiłem dziurkę w przepływce wiertło fi 1mm jazda i check p0405.
    Czujnik doładowania wygląda na sprawny bo pokazuje ciś. barometru ok. 1bar więc ok.
    Nowy czujnik doładowania wskazał na postoju 0.98bar. Więc stary czujnik chyba lepszy.
    Z elektrykiem sprawdziliśmy zadymiarką szczelność dolotu i jest ok.
    EGR szczelny, klapy gaszące otwarte, turbo po zdjęciu węża do IC dmucha aż miło.
    Aczkolwiek po przegazowaniu węże od turbo praktycznie nie puchną.
    Podciśnienia ok.ok -0.92 bar.
    Elektryk ominął nawet N75 i podłączył podciśnienie pod gruszkę turbo.
    Auto dalej muliło ale przy ok.3tyś.rpm wywaliło błąd p0107.
    Z info. wyczytanych na necie wynikło, że p0107 ma kilka błędów tj.przepływka źle mierzy lub spore niedoładowanie.

    Co do samej pompy (bo widzę że od niej sporo zależy) to z info. elektryka wynikło że kąty wtrysku się pokrywają, masa paliwa pożądane i rzeczywista również się pokrywa.

    Chciałbym zrobić tego Opla bo on jest w dobrym stanie a moją Vectrą interesuje się ruda... .

    Pomóżcie panowie co sprawdzić, jakiś czujnik czy co?

    Z odpalaniem tego diesla nie ma problemów, pali od obrotu wałem odpala lepiej niż moja benzynka.
  • Poziom 3  
    Nikt nie odpisuje?

    Bo ja już mam podejrzenia...
    Jak zdejmę rurę od turbo to od str.kolektora dolotowego czuć dmuchanie jak by powietrze nie szło do dolotu a w drugą stronę.Nawet ok.20cm od dolotu dałem kartkę papieru i widać wyraźnie że dmucha w kartkę zamiast ją zasysać.U mnie w VB 1.8 czuć zasysanie powietrza żadnego dmuchania.Moje podejrzenie to wytarł się wałek rozrządu.Zawory wykluczam bo sąsiad zmierzył mi kompresję i wyszło cyl.1 -28bar cyl 2/3/4 28.5 bar. Na liczniku 422tyś.km więc kompresja dość dobra jak na ten przebieg.Sąsiad (mechanik emeryt) obstawia że może być wytarty wałek rozrządu ew.płytki po między wałkiem a szklankami.Ma ktoś wymiar sprawnej krzywki wałka i płytek po między wałkiem a szklankami?.

    Druga sprawa to masa paliwa.
    Ecu na polnych obr. żąda ok.8mg.suw a dostaje ok.5/6 mg.suw.
    Tutaj sąsiad gadał że parametry paliwa powinny iść w parze lub min.odchyłka ale nie rządu 2/3 mg.suw.
    Sąsiad wspominał coś że w pompie jest jakiś zaworek co reguluje przepływ paliwa i by go sprawdzić.
    Tylko on się tego boi grzebać w tej pompie VP.

    No chyba że pompa sprawna a coś innego obcina dawkę paliwa...
  • Moderator Samochody
    Skoro turbo nie ładuje, to albo sterowanie zdechło - gruszka ma być zasysana, przy pracy silnika na biegu jałowym nie powinno dać się ruszyć cięgno, albo powietrze gdzieś znika - dziurawym przewodem, tudzież idzie sobie do wydechu, przez podwieszony EGR.

    Dodano po 1 [minuty]:

    lychcik napisał:
    klapy gaszące otwarte
    To nie są klapy gaszące. Mały wpływ na moc mają.
    lychcik napisał:
    turbo po zdjęciu węża do IC dmucha aż miło
    lychcik napisał:
    Aczkolwiek po przegazowaniu węże od turbo praktycznie nie puchną.
    Wniosek nasuwa się sam...
  • Poziom 3  
    Właśnie byłem sprawdzić to cięgło przy turbo.
    Jak córka odpaliła auto to cięgło przy turbo od razu przestawiło się w drugie skrajne położenie i trzyma sztywno nie da się go ruszyć ręką.

    Czyli do sprawdzenia szczelność dolotu i EGR?
    Jak sprawdzić ten dolot bo jestem lewy z diesla...
    Zatkać wlot powietrza na odpalonym silniku czy jakoś pompować powietrze do dolotu i szukać gdzie ucieka?
  • Poziom 3  
    Ten silnik zachowuje się jakoś dziwnie bo pracuje głośno a przy przyśpieszaniu lubi szarpnąć.
    Sąsiad gadał coś że pojawił się jakiś śmieszny błąd P0400 usterka układu krytycznego 1 i jakiś błąd z czujnika obrotów wałka-gdzie ten czujnik obrotów wałka bo nie widzę żadnego czujnika na wałku ani nie widzę miejsca gdzie by to miało być.
  • Moderator Samochody
    lychcik napisał:
    śmieszny błąd P0400 usterka układu krytycznego 1 i jakiś błąd z czujnika obrotów wałka-gdzie ten czujnik obrotów wałka bo nie widzę żadnego czujnika na wałku ani nie widzę miejsca gdzie by to miało być.

    Zorientowałeś się już że nie wiesz w czym grzebiesz, czy coś jeszcze musisz zepsuć?
  • Poziom 3  
    [quote="robokop"Zorientowałeś się już że nie wiesz w czym grzebiesz, czy coś jeszcze musisz zepsuć?[/quote]

    Nie znam się na dieslach, to mój pierwszy w życiu diesel.
    Myślałem,że to jakaś pierdołka i się wymieni to będzie ok. .
    Chyba lepiej odżałować parę $$$ i dać auto do dobrego mechanika.

    Edit:

    Olśnienie-muszę poszukać faktury i odesłać pompę do poprawki.
    Ten cały PUH omega co się reklamuje na necie to dobrze robi pompy i ile mniejwięcej wytrzymują po regeneracji?
  • Poziom 3  
    Pompa wtryskowa wróciła ponoć sprawna 100%
    Sąsiad mi ją wmontował auto pali jeździ ale dalej zachowuje się jak diesel bez turbo-czyt słaby silnik.

    Sąsiad posprawdzał jeszcze raz paramerty i zonk-czujnik doładowania 0281002438 na jałowych obr.pokazuje ciś.0.62bar a czujnik 0281002137 na jałowych pokazuje 0.85bar.
    Przed demontażem pompy i odesłaniem jej na reklamacje oba czujniki pokazywały na post.na jałowych obr .ok.1 bar.

    Czyż by powodem nie doładowania turbo były te czujniki?
    I czy te czujniki się czymś różnią czy są ze sobą zamienne?