Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 1 1.6 16v 2000r obroty spadaja lub odbija sie

Pawelclauver 07 Sep 2019 17:52 462 9
  • #1
    Pawelclauver
    Level 4  
    Witam mam problem. Od dwoch tygodni mam zalozona instacje gazowa od tej pory zauwazylem ze obroty silnika gdy wciskam sprzeglo szybko spadaja w dol i na pb i lpg, auto czasem zgasnie a czasem obroty odbija sie. Gazownik twierdzi ze to juz nie wina instalacji ze wszystko jest perfekcyjnie ustawione i sprawne, polecil przeczyszczenie silniczka krokowego, troche lepiej nie gasnie tak czesto ale problem nadal wystepuje, zwlaszcza przy dojezdzaniu do świateł, skrzyzowania itp gdy chce zredukowac bieg wciskam sprzeglo hamulec i obroty leca szybko w dol i gasnie. Co moze byc przyczyna? Pomocy bo nie chce wymieniac wszystkiego po koleji ..
  • #2
    Fredw
    Level 22  
    Przerabiałem to samo, u mnie była akurat kiepska listwa wtryskowa i źle zestrojona instalacja.
    Oczywiście gazownik twierdził to samo, że wszystko jest super i zero tu jego winy.
  • #3
    Pawelclauver
    Level 4  
    I jak sie o tym dowiedziales, pojechales do innego gazownika?
    A dodam ze mam instalacje zenit bluebox plus wtryski herkules, z tego co sie dowiadywalem to dobrze pasuje, niby. Ten sam gazownik montowal tez instaulacje mojemu znajomemu w takim samym silniku i wszystko smiga jak nalezy, wiec nie wiem czemu akurat u mnie by mial to zrobic zle. No i tlumaczyl to ze na benzynie tez sa spadki obrotow ale benzyna jest innym paliwem i ma sile sie podniesc, a na gazie juz nie .. nie wiem co robic a za tydzien mam trase 1700 km, a niebezpiecznie sie czuje gdy wiem ze w kazdej chwili moze auto zgasnac. Udac sie do mechanika, czy gazownika gdzie moze tkwic problem?
  • #4
    Fredw
    Level 22  
    Pawelclauver wrote:
    I jak sie o tym dowiedziales, pojechales do innego gazownika?

    Po części wyszło jak przyciśnięty zaczął poprawiać, a finalnie wkurzony zmieniłem fachowca i ten potwierdził swoją robotą partactwo poprzednika.
    Ale to było u mnie i jest jedną z wielu możliwości. No i zakładałem inną instalację (stag, a ten był wtedy składany przez gazowników z dość przeciętnych komponentów, o czym dowiedziałem się "po czasie").

    Pawelclauver wrote:
    No i tlumaczyl to ze na benzynie tez sa spadki obrotow ale benzyna jest innym paliwem i ma sile sie podniesc, a na gazie juz nie

    Bzdury opowiada (czyt. kit wciska). Jeśli na benzynie było ok (zakładam, że postawiłeś sprawne auto) to tak ma tak dobrać elementy składowe i ustawić gaz, że na nim tez będzie ok.
    Stroił auto w ogóle na drodze czy tylko podpiął komputer przed warsztatem, zrobił autokalibrację i gotowe?
  • #5
    Pawelclauver
    Level 4  
    Stroil na drodze juz dwa razy u niego bylem i mowi ze nawet nie ma co poprawiac bo wszystko jest idealnie, wiec moze faktycznie nie wina instalacji
  • #6
    Fredw
    Level 22  
    Stroił na drodze, czyli niby nie partacz totalny.
    Ciężko coś doradzić, bo możliwe jest w zasadzie wszystko.
    Instalacja może być jednak źle zestrojona, zamontowana, mogła gdzieś powstać nieszczelność, mogą być problemy z cewkami lub coś innego co nie przyszło mi teraz do głowy.

    Ciężki temat, bo Ty lub inny warsztat w zasadzie niewiele możecie, bo jakakolwiek ingerencja w zamontowaną instalację unieważni gwarancję.
    Zostało chyba tylko zakręcić gaz (to możesz zrobić), wypalić to co jest w rurkach i potem na benzynie szukać np. nieszczelności lub olać gwarancję i dać to do sprawdzenia jeszcze innemu fachowcowi.
    Chyba że jesteś pewien 100% sprawności auta przed montażem to cisnąc gazownika, ale z tego co piszesz to czasu za wiele nie masz.
  • #7
    piotrek power
    Level 27  
    Miałem podobnie, źle dobrane wtryski do auta, zbyt wolne (Valteki) i za długie węzyki od wtryskiwaczy do kolektora, zmieniłem na inne (AC W03), skróciłem wężyki o połowę i problem nie występuje. A wcześniej jak jechałem z klimatyzacją, a powłączałem wszystkie odbiorniki to za każdym wysprzęgleniu szczególnie po hamowaniu silnikiem to mi gasł. Czasami wystarczyło też dodać gazu na postoju i też gasł.
  • #8
    maiami
    Level 23  
    Pawelclauver wrote:
    Pawelclauver

    po stronie gazu do sprawdzenia reduktor czy nie puszcza podciśnieniem oraz korekty krótko i długo terminowe
  • #9
    Pawelclauver
    Level 4  
    Wszystko sprawdzone, porobione jak pisaliscie po wyzej, i jest jeszcze gorzej niz bylo .. nie wiem juz co robic
  • #10
    maiami
    Level 23  
    wrzuć screeny ustawień z programu LPG