Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania P 380 - Dziura w pokrywce za kompresorem DC12

07 Wrz 2019 22:20 228 15
  • Poziom 9  
    Dzieńdobry czy ktoś wie co się mogło stać?Wszystko normalnie wymieniane na czas 550 000 km przebiegu.Kierowca dzwonił do szefa że coś zaczęło dziwnie stukać w silniku na co ten kazał jechać dalej i po pewnym czasie zaczęło podobno bardzo walić i kierowca zatrzymał się.Przycholowali to na firme,uniosłem kabine i to co widać to właśnie ta dziura i wszystko zachlapane olejem z lewej strony.Po odpaleniu ogarnęło mnie przerażenie,dosłownie strach przy tym stać.
  • Poziom 14  
    Jakies zdjecia mistrzu daj tego dobrego
  • Poziom 30  
    Witam

    Zdjęcia nie widać na forum ale z opisu wychodzi że poluzowała się śruba Banjo w kanale olejowym odpowiedzialnym za smarowanie rolek popychaczy zaworowych,następstwem jest pękający wałek scalający rolki popychaczy.Jak to rozbierzesz to sprawdź wałek rozrządu czy nie ma zarysowań.Sprawdź także kanał olejowy w bloku silnika w który wkręca się ową śrubę banjo a dokładnie gwint czy nie jest uszkodzony.Wszystkie pokrywy są do zdjęcia i trzeba sprawdzić wszystkie śruby mocujące wałki.Najlepiej kupić w Scanii śruby nowego typu i podczas składania wkręcić je na klej beztlenowy średniej mocy.W załączniku masz dane na ten temat.I radzę wszystkim osobą które trafia na ten post wymienić te śruby w modelach z wcześniejszymi numerami silnika tak jak jest to opisane w TI po prostu zastosować się do zaleceń.
  • Poziom 14  
    Jezeli jest tak grubo jak pisze szaman to ja proponuje wymienic silnik ...caly gdzies z rozbitka anglika obojetnie bo w scania remontow silnika sie nie robi !!!!
  • Poziom 30  
    Robi się robi na wiosnę miałem autobus z takim problemem gościu postanowił jechać ile się da i zostawił nam 18000 euro za remont:-)
  • Poziom 10  
    Znam dwa przypadki zatarcia walka rozrzadu po jego wymianie, w tym jeden po autoryzowanym serwisie. Wychodzi wiec na to, ze to nie takie proste jak wymiana tulei i tloka i dalej ogien w trase... Powyzsze przypadki dotycza 12litrowego hpi, z remontami takimi w 13litrowych nie mialem jeszcze stycznosci.
  • Poziom 14  
    Sa tacy co w scani z milionowym przebiegiem wymieniaja olej co 50 tys do tego 15 na magnesie sie uciula potem a to czasu nie ma a to warsztat zajety w wychodzi 70 tys olej oczywiscie superol albo turdus no i wychodza takie kwiatki ze walek rozrzadu sie urywa ... nie wszyscy wiedza ze trzeba czyscic wirowke osobiscie znam bardzo duzo takich przypadkow
  • Poziom 30  
    Ponieważ 13 litrowy silnik to druga generacja bloku silnika i akurat te problemy zostały poprawione ale pojawiły się nowe między innymi korodujące bloki w górnej części a dokładnie krawędzie styku bloku z tuleją cylindryczną co skutkuje wyciekiem płynu.Trzeba w tedy ratować się rozwiercając blok i wstawiać nad wymiarową tuleje lub specjalny pierścień i starą tuleje.
  • Poziom 9  
    Witam dzięki za odpowiedzi,kolega Szaman trafił w dziesiątke.Rozebrałem lewą strone silnika i jak narazie dwie głowice-siedziałem całą niedzielę.Trzeci wałek od 5 i 6 cylindra pękł.Śruba w kanale olejowym odkręcona,ostatnie 2 gwinty wyrwane ale głębiej wygląda to dobrze.Niestety z miski wyleciało 5 litrów oleju a wyciek był taki że olej jest nawet na trzeciej osi i tylnej rejestracji.Te pozostałe śruby trzymały bardzo dobrze.Jak narazie 2 tuleja zatarta,dzisiaj ściągam reszte głowic a wczoraj rozciąłem jeszcze filtr oleju i jest tam pełno opiłków,są grube duże i naprawde sporo.Jestem ciekawy czy przetrwała pompa oleju.Odnośnie tego filtra centralnego co wspomniał kolega Kamcio to szef mówił że jak kupił scanie od duńczyka i to rozebrał to było całkowicie zablokowane,pewnie nigdy nie czyszczone:)
  • Poziom 14  
    Czyli moim zdaniem silnik do pieca nic z tego nie bedzie a jak bedzie chodzil czyli zapali to napewno nikt nie bedzie z tego silnika zadowolony
  • Poziom 30  
    Jak chcesz ten silnik reanimować to musisz wszystko z niego wyciągnąć chodzi o kanały olejowe i opiłki musisz je bardzo dobrze wypłukać w przeciwnym razie przytrze ci się wałek rozrządu.
  • Poziom 14  
    No to wszyscy wiemy jaka to jest robota a pewnosci wyplukania wszystkiego nie ma zadnej
  • Poziom 9  
    Ok,wyjęte wszystkie tłoki i tuleje,wał delikatnie zarysowany na dwóch czopach,jak dla mnie silnik do wyjęcia i wszystko do zrobienia i oczywiście do umycia jak pisze Szaman.Jednak szef jest innego zdania,zakładamy 6 cylindrów kompletnych i panewki korbowodowe nowe +ten wałek i śruby :D Głównych nawet nie ruszam bo nawet miejsca nie ma żeby te wielkie śruby poodkręcać.Ogólnie to zatarły sie 3 tuleje a te aluminiowe części tłoków popękały,pierścienie wtopiły sie w stalowe tłoki.Rozwałka dosyć ładna.Jak przyjdą części i poskładam to napisze czy ten biedak łapy nie wystawi
  • Poziom 9  
    Cześć wszystkim,złożyłem tę scanię.Założyłem 6 nowych tulei z tłokami,pierścienie,panewki korbowodowe i nic więcej.Wymyłem,wydmuchałem kanały tyle ile mogłem,zużyłem chyba z 10 litrów benzyny na mycie pistoletem,co za masakra.Niestety wałek nie był wyciągany jak doradzał Szaman mam nadzieje że twoje przepowiednie sie nie spełnią.Dlaczego dostałem panewki z dziurami?Oryginalnie były bez.Jak narazie cały dzień chodził nna wolnych obrotach i nic sie nie stało.Ciśnienie 1.9bar na popsutym termostacie chyba?bo trzyma 70 stopni.Śruby założone nowego typu-nacinane a nie wiercone i nawet w scani powiedzieli że z tymi śrubkami były problemy.Nie wiadomo czy śmiać sie czy płakać.Serdecznie dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam was Koledzy
  • Poziom 14  
    Teraz szybciutko ogloszenie w internecie i szukac kupca frajera 😎
  • Poziom 9  
    Narazie scania jeździ u nas w firmie.I raczej nie będą jej sprzedawać bo była mocno doinwestowana.Z tym silnikiem to szef sie poprostu mocno wkurzył,cały czas ładował w to kasę,jest zrobiony kompletny remont dźwigu,bardzo dużo rzeczy wymienione a tu jeszcze jakieś problemy z śrubami.Także bez obaw nikt frajera nie będzie szukał