Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Podgrzewacz płynu chłodzącego czy dodatkowa pompka elektryczna ?

08 Sep 2019 07:53 402 24
  • Level 10  
    Witam, właśnie stoję przed wyborem co tu zrobić żeby było dobrze. Zakupiłem auto z dość dużym silnikiem 3 litrowym z zamontowanym lpg. Okazało się że reduktor jest na długim wężu i stąd długi czas przełączania na LPG. Zastanawiam się nad podgrzewaczem przed reduktorem. Znajomy gazownika natomiast polecił mi żebym zamontował pompkę do płynu chłodniczego żeby ciepły płyn szybciej doleciał do reduktora a nie stał w silniku.
    I moje pytanie brzmi, czy stosować jeszcze pompkę czy wystarczy tuż przed reduktorem zastosować dogrzewacz?
    I czy skoro płyn stoi w układzie to czy nie zagotuje płynu tylko w tym miejscu?


    Moderated By CameR:

    Wydzielono z: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18156953#18156953
    Reg. 3.1.14. Nie wysyłaj wiadomości nie związanych z tematem lub w złym dziale forum.


  • Moderator of Vehicle Security
    turo204 wrote:
    skoro płyn stoi w układzie

    Bardzo ciekawa teoria...
    To po co w każdym silniku stosuje się pompkę płynu chłodzącego ?
  • User under supervision
    Jak to stoi? Nic nie stoi. Znaczy płyn. Sprawdź czy reduktor/parownik jest na małym obiegi np rownolegle z nagrzewnica wewnętrzna. Ja miałem gaz w dużym silniku i nie było problemu. Druga pompka może zakłócić prace pierwszej co może skutkować złym obiegiem. Widziałem wiele aut z gazem i spora większość miała wpięte parowniki rownolegle do nagrzewnicy. Dodatkowa zaleta to ta sama średnica węży. Jakie to auto? Może byś napisał. Co znaczy długi czas przełączania? Ile? Jeśli faktycznie płyn stoi w układzie to coś nie tak z chłodzeniem. Tylko parownik powinien być wpięty pomiędzy zawór nagrzewnicy a silnik. Bo zawór pewnie elektryczny do stabilizowania nastawionej temperatury ogrzewania.
  • Level 15  
    Mam lpg w silniku 4.0 l i wszystko gra jak w silniku np. 1.0 l.
    Może przewody obiegu płynu są niewłaściwie wpięte, lub masz na sterowniku przełączanie z benzyny na gaz ustawione na wysoką wartość.
    Pojedź do kogoś innego.
  • Level 43  
    turo204 wrote:
    Zakupiłem auto z dość dużym silnikiem 3 litrowym z zamontowanym lpg


    Kolego duża pojemność szybciutko się grzeje. To fakt.

    ROzwiązaniem jest zmniejszenie temperatury przełączania na LPG i osłonięcie reduktora np. folią lub pokrowcem , jak jest w nadkolu czy podobnym przewiewnym miejscu.
    Są nawet takie fabryczne.

    CO to za samochód.
  • Level 22  
    Witam.
    Miałem kiedyś problem w samochodzie 2,0GTI GOLF 3 chciałem aby szybciej się rozgrzewał i zastosowałem dogrzewacz płynu z trzema grzałkami. Polecam robił niezłą robotę :)
    Wpisz w google "podgrzewach płynu" koszt 80-130zł lub zerknij tutaj :

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2918879.html
  • User under supervision
    Tak. Zgadza się. Świetna rzecz do silnika diesla. Zwłaszcza na mrozy.
  • Level 43  
    bumble wrote:
    Tak. Zgadza się. Świetna rzecz do silnika diesla. Zwłaszcza na mrozy.

    W mrozy do diesla to i piec 5kW jest za mało.
  • Level 22  
    Miałem to w benzynie 2,0 GTI 150km , alternator 120A w LPG na sekwencji ,rozgrzewał się dwa razy szybciej zimą. Samochód trzymałem pod blokiem przy temperaturze np.-15 nie zdążyłem odśnieżyć samochodu , max 6min podgrzewacz się wyłączył a w samochodzie cieplutko :) i pracował już na gazie.
  • Level 10  
    Mój samochód to audi a6c5
    Reduktor właśnie mam w nadkolu i pierwsze co to planuje takim materiałem co są torby izotermiczne na piwo owinąć reduktor.
    Przełączenie przy 16-20 stopni czyli jak jest teraz i jeździe 50 km/h następuje po 2km na postoju wydaje mi się że szybciej więc na pewno wiatr mu przeszkadza.

    Co do płynu hmmm może źle się wyraziłem. Gazownika powiedział że szybciej ciepły płyn dotrze po długim wężu do niego.
    Temp mam ustawioną na 35 stopni i powiedział że to jest minimum. Bo jak ustawi mniej to będzie większe zużycie LPG i nie będzie się rozprężał?
    Tak więc jestem zdecydowany żeby coś dołożyć tylko właśnie nie wiem czy dam podgrzewacz już mi wystarczy? I na ile świec bo widziałem na 3 i na 4.

    Planuje też umieścić termostat żeby wyłączał dogrzewacz po osiągnięciu nastawu.
  • Level 43  
    turo204 wrote:
    Przełączenie przy 16-20 stopni czyli jak jest teraz i jeździe 50 km/h następuje po 2km


    Ja mam ustawione na 15'C to nie wyjadę z podwórka i już jest na LPG. Przy dzisiejszej pogodzie.

    Tak jak pisałem załóż na reduktor grubą w miare szczelną reklamówkę i zobacz co i jak będzie.
  • Level 33  
    maxetm wrote:
    zastosowałem dogrzewacz płynu z trzema grzałkami. Polecam robił niezłą robotę


    Ale też robi niezłe spustoszenie w akumulatorze 50A ciągłego poboru..
  • Level 43  
    turo204 wrote:
    Temp mam ustawioną na 35 stopni i powiedział że to jest minimum. Bo jak ustawi mniej to będzie większe zużycie LPG i nie będzie się rozprężał?


    Gaz nie będzie się rozprężał w temperaturze ok -40'C .
    W każdym z moich carów mam ustawioną najniższą jaką można temperaturę, różne instalację mają różną temperaturę minimalna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jarzabek666 wrote:
    Ale też robi niezłe spustoszenie w akumulatorze 50A ciągłego poboru..

    Człowieku ogarnij się 50A to pryszcz , który dzisiejszy alternator w benzynie ma 55A alternator , żaden. Proszę przestańcie pisać bzdety.
  • Level 33  
    A czy alternaor 120A na jałowym ma pełną wydajność 100% 120A?? no własnie nie....
  • Level 10  
    U mnie jest Lovato. Mam jeden problem bo w mojej miejscowości tylko jednemu gazownikowi ( a byłem u 3 dobrych ) udało się połączyć z komputerem.
    Tak czy inaczej myślę że będę miał problem w zimę bo do pracy mam 5km hehe.
    A jakbym no korzystał w podgrzewaczu z 2 świec ? Nie wiem na ile one pomagają ...
  • Helpful post
    Level 22  
    Do podgrzewacza montujesz wyłącznik termiczny który rozłącza układ . W standardzie jest 50'C ale możesz kupić jaki chcesz ......40'C , 60'C... itd... Możesz podgrzewacz podłączyć przed samym reduktorem a czujnik termiczny zainstalować na reduktorze . Jak reduktor osiągnie daną temperaturę podgrzewacz się wyłączy.
  • Level 43  
    Jarzabek666 wrote:
    A czy alternaor 120A na jałowym ma pełną wydajność 100% 120A?? no własnie nie....


    Podam przykłady z wczoraj, golf 4 alternator 120A na jałowych 90A, reno 16 16v na jałowych 80A alternator 98A.

    Napięcie na akumulatorze powyżej 14V bo inaczej bym nie wypuścił z warsztatu, jako naprawione.

    O wczoraj też mierzyłem w moim S80 na jałowych 14,2V a pracują wentylator chłodnicy 40A wentylator nawiewu na full i oświetlenie oraz tylna grzana szyba.
    Także nie jest źle o ile ma się sprawne ładowanie. Nigdy nie doładowuje akumulatorów.
  • Level 33  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Podam przykłady z wczoraj, golf 4 alternator 120A na jałowych 90A, reno 16 16v na jałowych 80A alternator 98A


    Wszystko zależy od samego alternatora bo są rożne sprawności i przy 120A sprawność na jałowym potrafią być od 50-70A . Sam ten temat przerabiałem na alternatorze 90A gdzie na jałowym miał sprawność 60A niestety bardzo często leciały regulatory wiec temat odpuściłem...

    W TDI to jest inaczej załączane bo steruje tym ECU i pierw sprawdza obciążenie alternatora przed włączeniem i albo się uruchomi albo nie bo zależne jeszcze jest od akumulatora.
  • Level 10  
    A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ? Napięcie wiem jak sprawdzić i pobór prądu na zgaszonym silniku.
    Czyli co ogólnie odradzanie stosowanie dogrzewacza elektrycznego ?
  • Helpful post
    Level 43  
    turo204 wrote:
    A jak mogę sprawdzić sprawność alternatora i jaki mam zapas ?

    Normalnie włącz światła drogowe , dmuchawę na full i grzaną szybę i powinno być powyżej 14V na akumulatorze.
    Albo podaj jaki masz silnik lub typ alternatora.
  • Level 10  
    To tak bez problemu mogę sprawdzić. Dziś dam znać
    A typ alternatora nie mam pojęcia i raczej ciężko będzie sprawdzić

    Dodano po 6 [minuty]:

    maxetm wrote:
    Do podgrzewacza montujesz wyłącznik termiczny który rozłącza układ . W standardzie jest 50'C ale możesz kupić jaki chcesz ......40'C , 60'C... itd... Możesz podgrzewacz podłączyć przed samym reduktorem a czujnik termiczny zainstalować na reduktorze . Jak reduktor osiągnie daną temperaturę podgrzewacz się wyłączy.


    Ogólnie taki miałem pomysł. Zamówiłem sobie z Chin :P przekaźnik termiczny z sondą na którym można ustawić zakres temperatur gdzie przekaźnik jest załączony. A sondę mam w planie umieścić na obudowie reduktora pod izolacja termiczna
  • Level 15  
    turo204 wrote:
    Temp mam ustawioną na 35 stopni i powiedział że to jest minimum. Bo jak ustawi mniej to będzie większe zużycie LPG i nie będzie się rozprężał?
    Co ten mechanik pier...li.
    Teraz mam ustawioną temp. na 24C a na zimę przestawiam na 27-28C.Szybko się przełącza.
  • Level 10  
    A więc po odpaleniu auta mam 14v jak odpaliłem Xenon, nawiewewy, klimę, podgrzewanie szyby tylnej i przedniej to zeszło do 13,4v jak wyłączyłem wszystko jak na początku było dalej 13,4v
  • Level 22  
    turo204 wrote:
    Ogólnie taki miałem pomysł. Zamówiłem sobie z Chin przekaźnik termiczny z sondą na którym można ustawić zakres temperatur gdzie przekaźnik jest załączony. A sondę mam w planie umieścić na obudowie reduktora pod izolacja termiczna


    Może coś takiego :)
    https://allegro.pl/oferta/tablicowy-regulator-temperatury-c-f-uz-12v-dc-7423343990
    https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-12v-50-c-120-c-8277609598
    https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-12v-dc-z-sonda-7926030510
  • Level 10  
    Identyczne jak te ostatnie tylko za 10-12 zł :-P