Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłączanie się sprzętu przy rozruchu silnika.

km1 18 Wrz 2005 15:37 5750 24
  • #1 18 Wrz 2005 15:37
    km1
    Poziom 12  

    Witam ! Mam zainstalowane CD Pioneera + wzm 4x 50W i wszystko gra o`k. Tylko przy rozruchu silnika ( Focus diesel ) cały system wyłącza się na ok. 3-4 sek. i to mnie irytuje. Jak temu zaradzić ( może kondensator ) i jak go podłączyć. Radio z przodu a wzmacniacz w bagażniku.
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    Kris
    P.S. W czasie rozruchu nie wyłączają mi się szyby , dmuchawa, klima , światła wewnętrzne ( zewnetrzne lekko przygasają ).

    0 24
  • #2 18 Wrz 2005 15:48
    Śpiący
    Poziom 15  

    Pociągnij sobie kable od akumulatora do radia. We wpółczesnych samochodach radio, światła itp. rozłączają się automatycznie przy załączaniu rozrusznika.

    0
  • #3 18 Wrz 2005 16:22
    km1
    Poziom 12  

    Właśnie mam poprowadzone z akumulatora . A jak zaznaczyłem w czasie rozruchu (specjalnie sprawdzałem ) inne urządzenia elektryczne ( np.szyby , dmuchawa, klima itd ) normalnie działają.

    0
  • #4 18 Wrz 2005 17:27
    luk1980
    Poziom 22  

    Witam
    Wez miernik i sprawsz jakie napięcie jest przy rozruchu silnika .Wydaje mi się że za duzo siada napięcie i tak własnie może się dziać.

    Pozdrawiam

    0
  • #5 18 Wrz 2005 17:39
    Dee Jay Gucio
    Poziom 20  

    Też mam taki problem ale myślę że jest to normalne ponieważ akumulator podczas rozruchu jest bardzo obciążony a radyjko nie otrzymuje dostatecznie dużo prądu i automatycznie się wyłącza (tylko nowsze modele ponieważ miałem wcześniej kaseciaka który działał normalnie teraz jest mp3 i jest jak jest ;).

    1
  • #6 18 Wrz 2005 18:53
    czarek18
    Poziom 24  

    Witam zapewne radyjko ma zabezpieczenie przeciw rozładowaniu akumulatora do wartości uniemożliwiającej powstanie w nim nie odwracalnych zmian.Czyli podczas rozruchu napięcie spada do tej wartości to radjo się wyłancza.

    0
  • #7 18 Wrz 2005 20:25
    km1
    Poziom 12  

    Dzięki za zainteresowanie.Zboczyliśmy trochę z tematu.To że siada napięcie przy rozruchu to jest dla mnie oczywiste.Bo jeżeli rozrusznik malucha bierze ok. 150 A w czasie rozruchu to ile może brać diesel Forda.Mnie interesuje - jak wyeliminować wyłączanie się sprzętu ?
    A poza tym siedzę w aucie, słucham radia i czekam na żonę.Wraca - wyłączam radio,uruchamiam silnik i włączam radio.To jest najprostrze rozwiązanie.Ale to nie oto chodzi.

    0
  • #8 18 Wrz 2005 20:37
    irek2
    Poziom 40  

    Chyba sie nie da.
    Sprzet elektroniczny wylacza sie ponizej 10V. Podczas rozruchu napiecie na pewno przysiada ponizej tej wartosci wiec sprzet sie wylacza. Nawet jakby nie bylo wylacznikow podnapiecowych to nikt nie zagwarantuje ze wzmak czy radio bedzie dzialac przy np. 8V.
    Kondensator czy dodatkowy akumulator nie wiele tu pomoga a pomoga w rozruchu silnika wiec moze troche mniej siadzie napiecie.
    Teoretycznie sprawe zalatwiloby dodanie kondensatora lub drugiego aku podlaczonego przez diode ktora nie dopusci do przeplywy prady w strone rozrusznika. Problem w tym ze na diodzie straci sie ok 1V co ja nagzeje a i moc wzmacniacza bedzie mniejsza. Moze jakis uklad zwierajacy diode a rozwierajacy tylko na czas rozruchu. Ale to juz zabawa chyba nie warta swieczki.
    Jak sprzet wlacza sie i wylacza bez zadnych zgrzytow to nie ma sprawy. Gozej jak jest wielkie bum w glosnikach.

    0
  • #9 18 Wrz 2005 20:45
    km1
    Poziom 12  

    Dzięki.Generalnie nie ma problemu.Moje CD działa tak od ponad roku i nic się nie dzieje , a w głośnikach jest cicho (jakby miękki start ). Ostatnio dołożyłem wzmacniacz i też cicho gaśnie i cicho wstaje ( zastanawiam się czy odstawia się bo zanika REM , czy za niskie napięcie - a może oba powody )).Ale ten problem mnie poprostu zainteresował.
    :D

    0
  • #10 19 Wrz 2005 08:56
    raveland
    Poziom 28  

    u mojego ojca w samochodzie fiat tempra radio sie nie wylacza praktycznie wogole zdazylo sie to chyba tylko ze 2 razy jak pamietam w ciagu 13 lat
    silnik 1,6 i aku 50Ah
    diesel ma duzo wiekszy pobor mocy niz benzyniak dlatego nie ma co kombinowac

    0
  • #11 20 Wrz 2005 20:29
    msepl
    Poziom 25  

    Problem zniknie jak założysz akumulator o małej oporności wewnętrznej czyli dużym prądzie rozruchu. Z doświadczenia wiem, że super reklamowane akumulatory Bosch, Varta w wersjach silver nie zawsze pozbawiają nas tego problemu.
    Dobry, godny polecenia ale kosmicznie drogi to Optima ( ok.1000zł ).

    Można zastosować buforowe zasilanie radia ale to już troszkę pracy wymaga.

    0
  • #12 20 Wrz 2005 21:30
    lucekr
    Poziom 10  

    Dee Jay Gucio napisał:
    Też mam taki problem ale myślę że jest to normalne ponieważ akumulator podczas rozruchu jest bardzo obciążony a radyjko nie otrzymuje dostatecznie dużo prądu i automatycznie się wyłącza (tylko nowsze modele ponieważ miałem wcześniej kaseciaka który działał normalnie teraz jest mp3 i jest jak jest ;).


    zgadzam się w stu pocętach z przedmówcą ja mam ten san problem o ile można to nazwać problemem

    0
  • #13 20 Wrz 2005 21:34
    Bejz
    Poziom 21  

    Miałem ten problem przy montażu pierwszych modeli odtwarzaczy DVD w samochodzie. Było to o tyle uciążliwe, że odtwarzacze te nie posiadały pamięci i przy każdorazowym rozruchu silnika płyta startowała od początku( więc trochę irytujące). Problem rozwiązało założenie kondensatora 1 Farad równolegle do odtwarzacza tak jak to się robi w przypadku wzmacniaczy. Można było kręcić rozrusznikem kilka sekund i DVD się nie wyłączał. Rozwiązanie może trochę kosztowne ale działało i klient był zadowolony.

    0
  • #14 02 Paź 2005 19:28
    pesel
    Poziom 12  

    W moim clarku nic się nie kasuje; a czy nikomu nie przyszło do głowy, że to specialnie się tak robi żeby było słychać rozrusznik i żeby wiadomo było w którym momencie przestać chechłać ...?

    0
  • #15 04 Paź 2005 20:37
    DUD3K
    Poziom 19  

    pesel - dobre ,przecież można zajechać rozrusznik i nie tylko :D :P

    0
  • #16 05 Paź 2005 13:55
    olzel
    Poziom 12  

    rozrusznik przy odpalaniu pobiera najwięcej prądu i to normalka że radio sie wyłącza ponieważ nie dostaje odpowiedniej ilosci prądu ,a to w dodatku diesel .pozdro .

    1
  • #17 07 Paź 2005 21:51
    renard m.
    Poziom 21  

    Posluchaj kolegi Bejza i zaloz kondzia....rozwiazanie tansze i pewniejsze niz akumulator za 1k zeta....:)

    0
  • #18 07 Paź 2005 22:15
    kraz73
    Poziom 27  

    Jak dasz bez diody zaporowej, to i tak rozrusznik pociągnie napięcie z aku i kondzia. DVD można zabezpieczyć diodą gdyż moc na niej wydzielana nie będzie za duża, ale już przy układzie radioodtwarzacz +wzmacniacz moc ta będzie wynosiła >30W a to dla diody na pewno będzie zabójcze. Najlepsze wyjście to załączenie kondzia pod same radio przez diodę, ale nie zabezpiecza spadku napięcia na wzmacniaczu. A tego nie uda się zasilić przez np 5 sek. z kondziora, nawet pojemności 5F /no chyba że słuchając utworu typu "silent"/.

    :arrow: renard m. miałem i kondzia i drugie aku w bagażniku, kicha radio dalej wariowało. Taka przypadłość podłego BA3918.

    0
  • #19 07 Paź 2005 22:41
    Mart15
    Poziom 13  

    Czy to ma sens tak kombinować, przecież diesel pobiera dużo prądu do rozruchu, a do tego akumulator jest inny niż w wersji benzynowej (tak jest w moim przypadku samochodu Renault i przypuszczam, że w Fordzie też), ma nie dużą pojemność, ale za to ma duży prąd zwarcia. Dla przykładu silnik 1,8 benzyna miał akumulator o takiej samej pojemności za to prąd zwarcia jak dobrze pamiętam to 450 lub 500A, a u mnie w diesel 1,5 prąd zwarcia jest 900A, przy tej samej pojemności. Można zastosować aku. O większej pojemności, z tym, że może być taka sytuacja, że będzie niedoładowany właściwie przez alternator. (tak mi tłumaczył fachman od aku., że to przy współczesnych silnikach ma wpływ)
    Jak się mylę, to niech ktoś poprawi.
    Pozdrawiam

    0
  • #20 08 Paź 2005 09:08
    łuki88
    Poziom 24  

    Ja tez mam nowke akumulator i radio nie takie nowe bo Pioneer - DEH635R i tez mam taka akcje wylaczania przy odpalaniu silnika. Wydaje mi sie ze to jest to co koledzy mowia, po prostu za duzo pradu rozrusznik pobiera i juz na radio nie starcza w tym momencie.

    0
  • #21 10 Paź 2005 18:51
    velhecz
    Poziom 13  

    U mnie też niestety się wyłącza ale tylko wtedy gdy było krótko włączone. Kiedy dłużej jest włączone nie ma tego problemu.

    0
  • #22 12 Paź 2005 00:44
    Wojtek_b21
    Poziom 16  

    Zauważ jedną rzecz ,radio w momencie rozruchu nie traci pamięci ( a, więc zasilanie ma cały czas ).
    Pioneer tak ma, poprostu przewód , który podłacza się pod +12V po stacyjce( można i na stałe ale to nie ma znaczenia pod względem zachowania się radia przy rozruchu) nie wykrywa zaniku tylko spadek napięcia.
    Myślę , że dioda i kondensator na tym przewodzie rozwiązały by problem (pobór prądu na tym przewodzie jest znikomy ponieważ załącza tylko elektronikę także śmiało można poeksperymentować ).
    Też mam Pioneera ale przyzwyczaiłem się do tej niedoskonałości ( szewc bez butów chodzi ).
    Pozdrawiam.

    0
  • #23 12 Paź 2005 21:41
    kbys
    Poziom 14  

    km1 napisał:
    Witam ! Mam zainstalowane CD Pioneera + wzm 4x 50W i wszystko gra o`k. Tylko przy rozruchu silnika ( Focus diesel ) cały system wyłącza się na ok. 3-4 sek. i to mnie irytuje. Jak temu zaradzić ( może kondensator ) i jak go podłączyć. Radio z przodu a wzmacniacz w bagażniku.
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    Kris
    P.S. W czasie rozruchu nie wyłączają mi się szyby , dmuchawa, klima , światła wewnętrzne ( zewnetrzne lekko przygasają ).

    POPROSTU TE ROZŁANCZANIE RADIA POLEGA NA TYM ZE PRZY ROZRUCHU ZNIKA CI PLUS AKCESORIUW KTÓRY ZNIKA W PRAWIE KAŻDYM SZANUJĄCEJ SIE MARKI SAMOCHODZIE ZABEZPIECZA TO SPRZET PRZED UWALENIEM PRZY URUCHAMIANIU SILNIKA BO WTEDY WYSTEPUJĄ W AUTKU TAKIE PRZEPIECIA ZE NASZE RADYJKO ZA NIE CAŁE KILKA TYSIECY MOŻE SIE SFAJCZYĆ WIEC TO JEST NORMALNE ZE ZANIKA ALE DLA CHCĄCYCH RYZYKO PROSZE O ZASTOSOWANIE WIĄZKI RADIA NA KOSTCE ISO ZASILANIA ZE ZWORKĄ I BEDZIE OK POZDRAWIAM

    0
  • #24 12 Paź 2005 21:49
    kraz73
    Poziom 27  

    Nie wiem po co krzyczysz, a każde szanujące się radio za 1 lub kilka tyś. zł ma zabezpieczenie na pokładzie.

    0
  • #25 12 Paź 2005 22:09
    Wojtek_b21
    Poziom 16  

    Chciałbym dodać jeszcze , że większość radyjek jest zasilane 2 plusami więc odcięcie jednego ( plus akcesoriów )napewno nie uchroni radia przed przepięciami o których mówił kbys. Pioneer nawet jak oba wejścia zasilania ma podłączone do +akumulatora to i tak się wyłączy ponieważ ma czujnik spadku ,a nie zaniku napięcia ( na akcesoriach ).
    Pozdrawiam.

    0