Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Rio 2011 CRDI - P0101 + P2113

08 Wrz 2019 09:48 108 3
  • Poziom 13  
    Czesc,
    Posiadam KIA Rio z 2011 (CRDI). W momencie zakupu wiedzialem ze przepustnica ma jakies problemy i ze ew bede musial ja wymienic. Od ok 2 tyg odczytuje bledy P0101 i P2113 (zalacznik). Wymienilem przepustnice (Throttle Body) na zupelnie nowa. Roznica w prowadzeniu auta raczej niezauwazalna. Probowalem skasowac bledy, zeby sprawdzic czy pojawia sie znowu, ale pojawiaja sie odrazu po skasowaniu.

    Szukajac informacji w sieci dowiedzialem sie ze problemy moga nie byc bezposrednio zwiazane z TB. Jesli chodzi o P0101 mysle czy nie zaczac od przeczyszczenia MAFS (Mass Airflow Sensor). W przypadku P2113, zastanawiam sie nad sprawdzeniem potencjometru sprzegnietego z pedalem gazu. W tym aucie przepustnica nie jest mechanicznie polaczone z pedalem gazu. Ponadto, przeczytalem ze po wymianie TB nalezy skalibrowac TPS (Throttle Position Sensor, potencjometr od strony TB). W przypadku jest TB bylo by mechaniczne, to rozumial bym jak to zrobic (odpowiednie napiecie na zaciskach TB przy zamknietej klapce motylkowej). Jesli jednak TB steruje elektroniczny regulator, to zastanawiam sie a) czy nie wchodzi w gre jedynie konfiguracja softwarowa, b) czy w ogole musze to robic, moze regulator sobie z tym poradzi? Nie zauwazylem zeby auto w spoczynku jakos szczegolnie szarpalo.

    Nie jestem mechanikiem, wszystko o czym pisze to jedynie wiedza zaczynata, mozliwe ze nieprawidlowa. Nie oddaje auta do serwisu w celach edukacyjnych. Bylbym wdzieczny za pomoc w zdiagnozowaniu problemow przez kogos, kto sie "na tym zna".

    Lukasz
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Ale kombinujesz, przecież ewidentnie masz napisane czego problem dotyczy.
    P0101 przepływomierz czy maf bo nie wiem co tam masz, raczej do wymiany, na czyszczenie szkoda czasu. Nic to nie daje.
    P2113 pozycja pedału, czyli pewnie potencjometr. Tutaj możesz ewentualnie zacząć od czyszczenia.
  • Poziom 13  
    user64 napisał:
    Ale kombinujesz, przecież ewidentnie masz napisane czego problem dotyczy.
    P0101 przepływomierz czy maf bo nie wiem co tam masz, raczej do wymiany, na czyszczenie szkoda czasu. Nic to nie daje.
    P2113 pozycja pedału, czyli pewnie potencjometr. Tutaj możesz ewentualnie zacząć od czyszczenia.


    Czesc,
    BT wymienilem w pierwszej kolejnosci dlatego ze w przeszlosci odczytywalem bledy DTC zwiazane glownie z nia. Co do twoich zalecen, to tak zrobie. Zamowie nowy MAF (u mnie jest) i sprawdze potencjometr od strony pedalu.

    Dziekuje za pomoc, dam znac o wynikach.
  • Poziom 13  
    Czesc,
    Po przejechaniu kilku km kontrolka zgasla (nie ruszalem jeszcze MAF'a ani potencjometru pedalu). Pojezdze jeszcze kilka dni i zobacze czy bledy wroca. Jesli nie, to czy i tak wymienial bys MAF, czy to oznacza ze definitywnie, raczej chodzilo o TB?