Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xsara Picasso 1.6 110KM LPG - Duże spalanie LPG (16l/100km)

08 Wrz 2019 12:13 111 5
  • Poziom 11  
    Witam,
    Ojca auto - Picasso 2007, 1.6 16V 110 KM + stag 3 (nie jestem pewien).
    Auto spala wg mnie bardzo dużo gazu - 16 l/100 km (liczone ilość dolanego na full LPG/przebieg), gdzie mój 307 2.0 136 KM spala 12,5 l/100 (tylko w mieście).

    Picassso zachowuje się jakby normalnie - silnik równo pracuje, równo wchodzi i schodzi z obrotów, nie ma detonacji w wydech (ale to sprawdzę) a mimo to wg mnie spalanie jest sporo za duże. Niestety auto ma od 2 miesięcy, kupione z drugiej ręki, instalacja zamontowana 6 lat temu przez poprzedniego właściciela.

    ps. sprawdzę jeszcze jakie spalanie podaje komputer na wyświetlaczu. U mnie pokazuje ok. 10.5-11 l Pb => co przekłada się na +1.5-2.0 LPG więcej.

    W Picasso średnie spalanie Pb komp pokazuje 12,5/100 km, bardzo dziwne.
  • Poziom 39  
    Stawiam na uszkodzony termostat. Długo się rozgrzewa lub nie trzyma temperatury roboczej.
  • Poziom 11  
    Sprawdzę jak lub czy osiąga właściwą temp na wskaźniku.
    Coś jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 11  
    decybel91 napisał:
    Stawiam na uszkodzony termostat. Długo się rozgrzewa lub nie trzyma temperatury roboczej.

    Jak sprawdzić poprawne działanie termostatu? Zwłaszcza teraz (auto przełącza sie na lpg, ale może zamiast osiągać roboczą temp. 85-92C, osiaga sporo mniej).
    Dmucha ciepłym powietrzem, ale ogrzanie ciepłego powietrza zewnętrznego przy temp. 23-25C to nie sztuka.
    Co dziwne komp pokładowy sam pokazuje średnie spalanie 1.6 110 KM na poziomie 12,5 l/100.
    W moim 307 2.0 136 KM komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 10,5-10,7 l/100. Czyli problem nie jest tylko w instalacji LPG i regulacji.
  • Poziom 35  
    Skoro nie osiąga temperatury pracy to jest 90% że to termostat.
    Jak sprawdzić?
    Bierzesz garnek, wodę, kuchenkę i termometr.

    Czasami wystarczy wyjąć i zobaczyć ze jest otwarty.
  • Poziom 11  
    Niestety mechanik ze mnie słaby.
    Jeszcze żeby wskaźnik był analogowy, widziałbym czy wskazówka jest +/- na 90C. Jest digital deska, więc nie wiem ile kresek ma się świecić aby pokazać właściwą temp. pracy. Wyświetla się chyba tylko 3 kreski (do czerwonego pola brakuje jeszcze 3).