Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie baterie do głośnika bluetooth

08 Wrz 2019 15:58 81 5
  • Poziom 3  
    Miałem ostatnio pomysł na budowę głośnika bluetooth, lecz nie wiem czy użyć do niego baterii alkalicznych 1,5V AA tak żeby wyszło 12V i podłączyć przetwornicę step down jeden do modułu odtwarzacza i do wzmacniacza 2x3W. Oczywiście będę wymieniał te baterie zamiast ich ładować gdybym mógł ich używać.
  • Poziom 5  
    Lepszą opcja byłby aku 18650 do tego moduł z ładowarka li-ion.
    Pomyśl również nad wzmacniaczem z wbudowanym modułem bluetooth.
  • Poziom 3  
    Ogólnie to tak jestem początkujący w tych sprawach, kiedy przeglądałem te płytki wzmacniaczem i bluetooth było napisane żeby zachować polaryzację napięcia czy czegoś tam
  • Poziom 38  
    Hubertek320 napisał:
    1,5V AA tak żeby wyszło 12V i podłączyć przetwornicę step down

Tu nie ma żadnej ekonomi, łączysz baterie i potem chcesz zbić napięcie przetwornicą?
    Nie lepiej już stworzyć odpowiedni pakiet.... Na dane napięcie i wykluczyć użycie przetwornicy, która generuje straty. A i przy okazji może uniemożliwić poprawne działanie wzmacniacza. Nie mówiąc o module blutucz.
    I jeszcze jedno, baterię będziesz wymieniał co kilka godzin.
    Lepiej rozejrzyj się za akumulatorkami 18650, lub zwykłym akumulatorem kwasowym 12V.
  • Poziom 3  
    Masz rację mam w garażu 2wolne akumulatory 7ah 6v podłączyć je jeszcze do przetwornicy z USB od samochochodu tylko trochę to waży ale chyba dobrze jeżeli będą dobre basy. Ale jak to będzie się ladowala przez jakiś prostownik, czy jakieś ładowarki z podobnym napięciem lub jeszcze mam pomysł podłączyć powerbanka(to będzie chyba najlepszy pomysł)
  • Poziom 38  
    Hubertek320 napisał:
    Masz rację mam w garażu 2wolne akumulatory 7ah 6v podłączyć je jeszcze do przetwornicy z USB od samochochodu

I znów przetwornica, po co Ci ona?